Gå til innhold
Hundesonen.no

Spark i rævva ønskes

Mari

Recommended Posts

Skrevet

Kan noen få meg til å forflytte min (i overkant) dvaske bakdel fra sofaen til kjellerboden?

Boden må ryddes og kostes før flyttekalaset starter på alvor om t minus 15 timer. Men jeg tror jeg har sølt lim på pompen eller no, for den rører seg ikke. :) På tross av at samvittigheten hyler, tiden tikker og blodsukkeret er sånn akkurat passe.

Jeg ber derfor mine lojale soniser om unådige rumpespark i et lite men klart øyeblikk ut av desperasjonen tåke.

Vær brutal, vær ærlig, vær akkurat passe slik at boden kan få et nytt liv som iherdig forsvarer av noen annens søppel. Jeg trenger det, og jeg trenger det ! ASAP, pronto, sporenstreks og alle andre ord som hinter til tidsnød og hast.

Please...? :)

En halv pose med steinhard Frolic gis som finnerlønn til den heldige som overleverer motivasjonen min.

PS: Jeg hadde også satt pris på om noen kunne overbevise mine patetiske biceps, stilkelåra og min tynnfeite allmenntilstand om at de overlever lemping av både hvitevarer og møblement. Ja, de blir satt til mer arbeid enn de har sett siden min korte karriere som overdrevent evneveik høyreving i håndball laget Freidig på ungdomsskolen. Men om de flesker til lover jeg pleie, tigerbalsam og Zon på tube når de skriker som verst dagen derpå. Innimellom all utpakkinga selvsagt. Om jeg får tid. Evt dagen etter dagen derpå.

Skrevet

Hvis du ikke gjør det NÅ, som du faktisk har tid til det og er kanskje en promille mer motivert, kommer du til å MÅTTE gjøre det om (15?) timer. Og da kommer du til å være motivert i negativ retning, kanskje hele minusmotivert.

Dessuten kommer det sikkert til å ta kortere tid enn hodet ditt innbiller deg.

Forventer bedre belønning her enn hard Frolic altså.

Skrevet

Akk o' ve! Pause etter å ha pælmet typ 3 søplesekker med ja, søppel.

Det er helt drygt hva man tar vare på, gitt. Jeg har søppel fra da jeg bodde på Majorstua for 6 år siden liksom. Hva er det med å ta med seg søppel når man flytter da? Tøys og fanteri kaller jeg sånt.

For det første har jeg hundeutstyr nok til halve NKKs registeringsbase der nede, og jeg fant en dør. En dør, liksom?

Jeg fant derimot en dagbokdings jeg skrev i da jeg drev og reiste rundt på Cuba i all min ensomhet. Den bragte fram en latter eller ti for å si det sånn. Jeg kan stolt berette at jeg er blitt langt mer innsiktsfull på 7 år, og godt er det. :)

Takk for boost folkens! Jeg ble jo rent redd av IW... Og tør derfor ikke annet enn å slenge med noen gamle skruer, en ødelagt lampeskjerm, bruksanvisningen til et kamera som konka i 2001 og to hullete vinterjakker på kjøpet. Neida, jeg fant det ikke i boden. Ikke i det hele tatt!

Nå trenger jeg nytt påfyll. Det er på langt nær tomt der nede i mørkets hule...

Skrevet

Flytting tar tid og er tungt og kjedelig. Du vil derfor ikke utsette deg for mer tungt drittarbeid i morra enn du allerede må - derfor gjør du det i kveld!!

NÅ!

*sparker hardt - og verre blir det neste gang*

Skrevet

Jeg hadde altså tenkt å bruke argumentet om at mus og rotter TRIVES i boder som IKKE ryddes... Men nå når jeg skjønner at det er den boden du skal flytte fra, så antar jeg at du heller ville foretrukket å la de neste eiere ta seg av det muse/rotteproblemet :)

Men ok, overse det jeg nettopp skrev (ler ondt) og se til helv***** å kom deg ned i den boden damen! Og tenk om du faktisk finner noe av stooor verdi der? Da kan du og typen (?) kjøpe dere noe fantastisk fint til det "nye" huset :)

Skrevet

Har ikke så mye overskudd å sende videre, rompa mi er og blitt fryktelig tung i det siste. Dessuten jobber jeg absolutt best under sterkt press, og min erfaring er at man blir mye mindre kritisk til å kaste om man har skikkelig dårlig tid... Og DET er jo en fordel, da slipper du liksom å fylle opp den nye boden med dritt som du må kaste neste gang du flytter (som du og selv var inne på)

Jeg var kanskje ikke til så stor hjelp...? :)

Skrevet

Ikke bare ser man nå et gulv i bunnen av boden, men man ser hele! Hurra med sukker på, alle hjerter gleder seg for boden er tom.

Men skrekk og gru, huset vi flytter til har et eget uthus... Der får man plass til mye søppel der! Minn meg på at jeg aldri flytter igjen, k?

Takk til hjelp! Jeg trengte det definitivt. :)

Skrevet

Mari, jeg vil bare sende min varmeste medfølelse til dine lidelser idag. Jeg har nemlig pakket ferdig en lelighet idag, samt vasket ut av den. Kan ikke si det var så innmari motiverende (heldigvis hadde jeg hjelp!). Så derfor var kanskje min peptalk like mye for meg selv.

Men uansett takk for skruene, de kommer godt med da jeg skal skru lampene opp på veggen på ny.

Skrevet
Mari, jeg vil bare sende min varmeste medfølelse til dine lidelser idag. Jeg har nemlig pakket ferdig en lelighet idag, samt vasket ut av den. Kan ikke si det var så innmari motiverende (heldigvis hadde jeg hjelp!). Så derfor var kanskje min peptalk like mye for meg selv.

Sukk og stønn. Utvasking står på tapeten for morgendagen, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg. Men jeg har alliert meg med en stk mamma, en stk bestis og uante mengder Jif og Salmiak så jeg satser på at det går over all forventning? Det største problemet er jo at ingen av de store tingsebomsene er flyttet enda, siden lastebilen ikke kommer før på lørdag...

Så nå er det 6 timer til jeg skal opp og hente den ene halvdelen av opphavet på bussterminalen, og da går nest siste innsats i en forrykende fart. For det har jeg bestemt meg for.

Men uansett takk for skruene, de kommer godt med da jeg skal skru lampene opp på veggen på ny.

I aim to please.

Lykke tell i ny leilighet. Måtte du bo der i all evig tid!

Skrevet

Hva er det med all denne klaginga på flytting? Flytting er moro det.. Og nå vil jeg flytte igjen.. Man får ryddet opp i så mye brask når man flytter, også lærer man seg å KASTE ting!

Jeg har flyttet *telle etter* 8 ganger på 10 år.... 5 av dem på 2 år...

Nå kaster jeg ting jeg ikke ser på to ganger som regel. Eneste problemet med å flytte INN igjen i et hus som allerede var fylt opp av brask, var at det faktisk ikke helt ble plass til ting, så vi måtte pusse opp. Men det er jo en positiv ting det også. Og ja, jeg syns flytting er moro jeg!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...