Gå til innhold
Hundesonen.no

Spark i rævva ønskes


Mari

Recommended Posts

Kan noen få meg til å forflytte min (i overkant) dvaske bakdel fra sofaen til kjellerboden?

Boden må ryddes og kostes før flyttekalaset starter på alvor om t minus 15 timer. Men jeg tror jeg har sølt lim på pompen eller no, for den rører seg ikke. :) På tross av at samvittigheten hyler, tiden tikker og blodsukkeret er sånn akkurat passe.

Jeg ber derfor mine lojale soniser om unådige rumpespark i et lite men klart øyeblikk ut av desperasjonen tåke.

Vær brutal, vær ærlig, vær akkurat passe slik at boden kan få et nytt liv som iherdig forsvarer av noen annens søppel. Jeg trenger det, og jeg trenger det ! ASAP, pronto, sporenstreks og alle andre ord som hinter til tidsnød og hast.

Please...? :)

En halv pose med steinhard Frolic gis som finnerlønn til den heldige som overleverer motivasjonen min.

PS: Jeg hadde også satt pris på om noen kunne overbevise mine patetiske biceps, stilkelåra og min tynnfeite allmenntilstand om at de overlever lemping av både hvitevarer og møblement. Ja, de blir satt til mer arbeid enn de har sett siden min korte karriere som overdrevent evneveik høyreving i håndball laget Freidig på ungdomsskolen. Men om de flesker til lover jeg pleie, tigerbalsam og Zon på tube når de skriker som verst dagen derpå. Innimellom all utpakkinga selvsagt. Om jeg får tid. Evt dagen etter dagen derpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke gjør det NÅ, som du faktisk har tid til det og er kanskje en promille mer motivert, kommer du til å MÅTTE gjøre det om (15?) timer. Og da kommer du til å være motivert i negativ retning, kanskje hele minusmotivert.

Dessuten kommer det sikkert til å ta kortere tid enn hodet ditt innbiller deg.

Forventer bedre belønning her enn hard Frolic altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akk o' ve! Pause etter å ha pælmet typ 3 søplesekker med ja, søppel.

Det er helt drygt hva man tar vare på, gitt. Jeg har søppel fra da jeg bodde på Majorstua for 6 år siden liksom. Hva er det med å ta med seg søppel når man flytter da? Tøys og fanteri kaller jeg sånt.

For det første har jeg hundeutstyr nok til halve NKKs registeringsbase der nede, og jeg fant en dør. En dør, liksom?

Jeg fant derimot en dagbokdings jeg skrev i da jeg drev og reiste rundt på Cuba i all min ensomhet. Den bragte fram en latter eller ti for å si det sånn. Jeg kan stolt berette at jeg er blitt langt mer innsiktsfull på 7 år, og godt er det. :)

Takk for boost folkens! Jeg ble jo rent redd av IW... Og tør derfor ikke annet enn å slenge med noen gamle skruer, en ødelagt lampeskjerm, bruksanvisningen til et kamera som konka i 2001 og to hullete vinterjakker på kjøpet. Neida, jeg fant det ikke i boden. Ikke i det hele tatt!

Nå trenger jeg nytt påfyll. Det er på langt nær tomt der nede i mørkets hule...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde altså tenkt å bruke argumentet om at mus og rotter TRIVES i boder som IKKE ryddes... Men nå når jeg skjønner at det er den boden du skal flytte fra, så antar jeg at du heller ville foretrukket å la de neste eiere ta seg av det muse/rotteproblemet :)

Men ok, overse det jeg nettopp skrev (ler ondt) og se til helv***** å kom deg ned i den boden damen! Og tenk om du faktisk finner noe av stooor verdi der? Da kan du og typen (?) kjøpe dere noe fantastisk fint til det "nye" huset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke så mye overskudd å sende videre, rompa mi er og blitt fryktelig tung i det siste. Dessuten jobber jeg absolutt best under sterkt press, og min erfaring er at man blir mye mindre kritisk til å kaste om man har skikkelig dårlig tid... Og DET er jo en fordel, da slipper du liksom å fylle opp den nye boden med dritt som du må kaste neste gang du flytter (som du og selv var inne på)

Jeg var kanskje ikke til så stor hjelp...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare ser man nå et gulv i bunnen av boden, men man ser hele! Hurra med sukker på, alle hjerter gleder seg for boden er tom.

Men skrekk og gru, huset vi flytter til har et eget uthus... Der får man plass til mye søppel der! Minn meg på at jeg aldri flytter igjen, k?

Takk til hjelp! Jeg trengte det definitivt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari, jeg vil bare sende min varmeste medfølelse til dine lidelser idag. Jeg har nemlig pakket ferdig en lelighet idag, samt vasket ut av den. Kan ikke si det var så innmari motiverende (heldigvis hadde jeg hjelp!). Så derfor var kanskje min peptalk like mye for meg selv.

Men uansett takk for skruene, de kommer godt med da jeg skal skru lampene opp på veggen på ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mari, jeg vil bare sende min varmeste medfølelse til dine lidelser idag. Jeg har nemlig pakket ferdig en lelighet idag, samt vasket ut av den. Kan ikke si det var så innmari motiverende (heldigvis hadde jeg hjelp!). Så derfor var kanskje min peptalk like mye for meg selv.

Sukk og stønn. Utvasking står på tapeten for morgendagen, og jeg kan ikke si at jeg gleder meg. Men jeg har alliert meg med en stk mamma, en stk bestis og uante mengder Jif og Salmiak så jeg satser på at det går over all forventning? Det største problemet er jo at ingen av de store tingsebomsene er flyttet enda, siden lastebilen ikke kommer før på lørdag...

Så nå er det 6 timer til jeg skal opp og hente den ene halvdelen av opphavet på bussterminalen, og da går nest siste innsats i en forrykende fart. For det har jeg bestemt meg for.

Men uansett takk for skruene, de kommer godt med da jeg skal skru lampene opp på veggen på ny.

I aim to please.

Lykke tell i ny leilighet. Måtte du bo der i all evig tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med all denne klaginga på flytting? Flytting er moro det.. Og nå vil jeg flytte igjen.. Man får ryddet opp i så mye brask når man flytter, også lærer man seg å KASTE ting!

Jeg har flyttet *telle etter* 8 ganger på 10 år.... 5 av dem på 2 år...

Nå kaster jeg ting jeg ikke ser på to ganger som regel. Eneste problemet med å flytte INN igjen i et hus som allerede var fylt opp av brask, var at det faktisk ikke helt ble plass til ting, så vi måtte pusse opp. Men det er jo en positiv ting det også. Og ja, jeg syns flytting er moro jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...