Gå til innhold
Hundesonen.no

pris på flyreise


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hvis du reiser med hunden, så koster det omtrent 200-300 kr..

(Men bur må jo også kjøpes)

Men sender du hunden alene, så regnes den som frakt..

Da blir det ganske dyrt.. Jeg betalte 1000 kr for å frakte en 3 kg valp fra Oslo til Stavanger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene valpen vi skal selge skal sendes til bardufoss og det koster 1800,- :-o har prøvd å overtale kjøper om å hente valpen men hun har ikke tid og mulighet så da må den sendes :? men men. valpene har jo vært med å kjøre bil flere ganger i uken siden de var 4 uker så håper jo at det går bra.

det jeg synes var litt rart var at hun som skal kjøpe valpen ikke før i går etter en samtale med SAS cargo at hunden må være i lasterommet når den sendes alene(hun trodde at en så liten valp fikk være med inn i flyet hun), det er jo derfor jeg liksom har prøvd å overtale henne til å hente den selv da :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reiser med hund så går hunden som bagasje..En kan ha opptil 30 kg bagasje pr person pluss 5 kg håndbagasje...Du må betale 100 kr pr kg overvekt..Så hvis hunden veier 30 kg og du har 10 kg bagsje med så må du betale 1000 kr for de ti kg'ene overvekt..

Jeg betalte 200 kr for å ha Pito med meg fra stavanger til bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reiste til Lofoten med Nemi i sommer og det var tre fly... Det koster egentlig 200 pr flyreise, men har en maks grense på 400. Så vi betalte 800 tur-retur for Nemi til Lofoten... :D Vet at små hunder (under 4kg??) kan være med inn i flyet som håndbagasje. Ellers må de i lasterommet! Det er ganske viktig at du ringer og booker tidligst mulig, for det er begrenset plass til hund på flyet! Ikke bare det, de må beregne hvor tungt lastet flyet blir også så.. Uansett, lykke til..

Hvor skal dere da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den ene valpen vi skal selge skal sendes til bardufoss og det koster 1800,- :-o har prøvd å overtale kjøper om å hente valpen men hun har ikke tid og mulighet så da må den sendes :? men men. valpene har jo vært med å kjøre bil flere ganger i uken siden de var 4 uker så håper jo at det går bra.

det jeg synes var litt rart var at hun som skal kjøpe valpen ikke før i går etter en samtale med SAS cargo at hunden må være i lasterommet når den sendes alene(hun trodde at en så liten valp fikk være med inn i flyet hun), det er jo derfor jeg liksom har prøvd å overtale henne til å hente den selv da :?

Jeg var nettopp i Trondheim på utstilling og hadde "Leah" med meg inne i flycabinen. Betalte 300,- tur/retur med SAS Braathens. Buret hun lå i betalte jeg 200,- for :D Jeg synes det høres helt urimelig ut at du skal betale 1800,-. Personlig sender jeg aldri valper avgårde på fly uten tilsyn :D . Men jeg er ganske pysete slik:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 200 når jeg hentet Zico og hadde han med meg inn i kabinen fra Oslo til Trondheim.

Jeg var nettopp i Trondheim på utstilling og hadde "Leah" med meg inne i flycabinen. Betalte 300,- tur/retur med SAS Braathens. Buret hun lå i betalte jeg 200,- for :D Jeg synes det høres helt urimelig ut at du skal betale 1800,-. Personlig sender jeg aldri valper avgårde på fly uten tilsyn :D . Men jeg er ganske pysete slik:-)

Var du på Trondheim Hundefestival?

Eller var det når NKK arrangerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 200 når jeg hentet Zico og hadde han med meg inn i kabinen fra Oslo til Trondheim.

Jeg var nettopp i Trondheim på utstilling og hadde "Leah" med meg inne i flycabinen. Betalte 300,- tur/retur med SAS Braathens. Buret hun lå i betalte jeg 200,- for :D Jeg synes det høres helt urimelig ut at du skal betale 1800,-. Personlig sender jeg aldri valper avgårde på fly uten tilsyn :D . Men jeg er ganske pysete slik:-)

Var du på Trondheim Hundefestival?

Eller var det når NKK arrangerte?

Jeg var ikke på hundefestivalen, men på spesialutstillingen til Shetland Sheepdog klubben:-) Den ble lagt til Lundamo Camping. Hadde det helt toppers der oppe:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for svar dere! Har ikke tenkt å reise noen steder, ihvertfall ikke etter at jeg har fått høre at det koster så mye. Var bare jeg og samboern som diskuterte litt. Trodde det ikke at det kostet like mye å ta med hunden som oss selv. hunden må jo tross alt stues baki et lasterom, så det er jo ikke akkurat komfort.. Skulle ha vært mye billigere da, men-men. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nettopp i Trondheim på utstilling og hadde "Leah" med meg inne i flycabinen. Betalte 300,- tur/retur med SAS Braathens. Buret hun lå i betalte jeg 200,- for :D Jeg synes det høres helt urimelig ut at du skal betale 1800,-. Personlig sender jeg aldri valper avgårde på fly uten tilsyn :D . Men jeg er ganske pysete slik:-)

nå har det seg sånn at det er kjøperen som må betale for frakt av hunden(det er ikke jeg som må betale det), men det blir første og siste valpen jeg sender på den måten, kommer ikke på tale å gjøre det på den måten flere ganger. og jeg har jo prøvd å forklare damen at hun fint kunne ha flydd ned hit selv og hatt valpen med seg inn på flyet hjem igjen men hun har ikke anledning til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. takk for svar dere! Har ikke tenkt å reise noen steder, ihvertfall ikke etter at jeg har fått høre at det koster så mye. Var bare jeg og samboern som diskuterte litt. Trodde det ikke at det kostet like mye å ta med hunden som oss selv. hunden må jo tross alt stues baki et lasterom, så det er jo ikke akkurat komfort.. Skulle ha vært mye billigere da, men-men. :lol:

Nå er det jo ikke så dyrt hvis hun reiser som "bagsje"!!! Maks åttehunder kroner.... tur-retur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...