Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden min klør


Recommended Posts

Jeg har en Border Collie hund. Hun er en 4 år gammel tispe.. Hun pleier og gå under bordet og klø seg på ryggen inntil bordplaten.. Hun har også begynt å miste litt pels ved "albuen" og på lårene.. Jeg er litt bekymret.. Kan det være midd, lopper, lus eller bare tørr hud osv?

Her er noen bilder også :P ...:

i254543273_85821.jpg

i254543274_33098.jpg

i254503627_55918.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke si for sikkert hva det kan være, men det kan ha noe med maten hun får som hun kanskje ikke tåler, eller det kan være middallergi. Men da tror jeg hun ville hatt utslett. Får å være sikker hadde jeg villet snakke med en dyrlege.

Linn Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være alt fra midd og lus til påført sykdom som skabb, eller noe i foret, allergi eller noe hormonelt eller arvelig sykdom, det er ikke lett å si ut i fra en sånn beskrivelse og uten en grundig sjekk først og fremst av pels og hud, deretter blodprøver og skrapinger...

Ville tatt meg en tur til dyrlegen jeg :P

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyting? Noen hunder klør visst mer når de røyter. Og når hunder røyter, er det også naturlig at de mister pels, derav mindre pels på albuer/lår. :D Men er det unormalt pelstap (store bare flekker uten pels) kan årsaken være noe annet. Har hun gjort dette lenge, eller kom det nå plutselig?

Personlig ville jeg sett det litt an, lett etter lopper og lus og kanskje prøvd å tilsette noe olje i fôret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har klødd en god stund nå, og på låra og albuene er det bare flekker med tørr hud.. Jeg tror ikke det er fôret fordi det har hun spist i 3 år. Jeg tror jeg tar meg en tur til dyrlegen uansett, det er 2 - 3 år siden hun har vert der nå. Hun kunne vell trengt en liten sjekk.. Tusen takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...