Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er registrerings nr. hans?


jeanette-k

Recommended Posts

Som overskriften sier så aner jeg ikke reg.nr. til Bono (om han har et, eller om det kun gjelder renrasedehunder). Han har nettopp fått chip. (onsdag), og da får han vell et reg.nr, ikke sant? Jeg fikk, kun et klistermerke på vaksinasjonskortet hans, men der var ikke noe som lignet et reg.nr. Vetrinæren snakket også noe om å få han reg. i NKK. Hvordan kan jeg finne ut reg.nr hans? Jeg har Dogweb og slikt, men skjønner meg minimalt på det. Vart litt klossete forklart, men håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idet at din hund har fået en chip indsat, skulle din dyrlæge meget gerne have skrevet nummeret ind i hundens vaccinationsbog.

Chip nummeret er kun til brug hos norsk hundregister, hvis din hund evt bliver væk, da kan en dyrlæge/politi finde ud af hvem ejeren er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chip nummeret er kun til brug hos norsk hundregister, hvis din hund evt bliver væk, da kan en dyrlæge/politi finde ud af hvem ejeren er.
En kan vel også selv spore opp hunden på internett dersom den stikker av, ved hjelp av chip'en?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Som overskriften sier så aner jeg ikke reg.nr. til Bono (om han har et, eller om det kun gjelder renrasedehunder). Han har nettopp fått chip. (onsdag), og da får han vell et reg.nr, ikke sant? Jeg fikk, kun et klistermerke på vaksinasjonskortet hans, men der var ikke noe som lignet et reg.nr. Vetrinæren snakket også noe om å få han reg. i NKK. Hvordan kan jeg finne ut reg.nr hans? Jeg har Dogweb og slikt, men skjønner meg minimalt på det. Vart litt klossete forklart, men håper noen kan hjelpe meg.

Du må selv sørge for at chippen er registert hos NORSK DYREIDENTITET - sjekk om noen dager (ved å taste inn chip-nummeret på NKK's side hvor det står søk hund) - om den ikke kommer opp der så må du ta kontakt med Norsk Dyreidentitet som sørger for at chippen registreres og hunden blir "søkbar" for politi osv.

Blandingshunder kan ikke registreres i NKK, men chippen registreres i ND.

Flott at du har ID merket hunden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...