Gå til innhold
Hundesonen.no

Stoffbur til hund


Recommended Posts

Er på jakt etter et stoffbur til hunden min som jeg kan ha med på utstilling ol. Jeg ønsker helst at buret skal være "tett" på sidene, med det mener jeg at hunden ikke skal kunne se ut på sidene av buret (vesla skal følge med på alt, og klarer dermed ikke å slappe av, men jeg kan jo eventuelt legge et teppe over.. Det er jo så mye som skjer på utstillinger ol, så er greit å ha et bur der hun kan koble helt av. Hunden er av rasen Tolling retriver. Noen som har noen anbefalinger/erfaringer å komme med ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har dette: http://www.hjem-for.no/nettbutikk/gruppe/list/28,45 jeg har det grønne(4)

Er kjempe fornøyd, det beste buret jeg noen gang har hatt. det blir helt flatt nor det er lakt sammen bare noen cm tykkt. Det er en pose som du tar over noer det er nedpakkt med handtak. Jeg har en flat coted retriever og detter buret er veldig stort for han kunne hat 2 flatter minst i det. Til flatten pleier vi bruke det blå (3). men det er litt dyrt med det beste burtet jeg noen gang har hat, enkelt og legge sammen og ta opp igjen. Det går ikke ann og se ut på sidene eller bak men hvis du ruller opp"gardinene" på siden kan den se ut på toppen av "veggen" fremme kan den se ut med det er jo mare og ta et teppe over.

ANNBEFALES=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om jeg ikke tar helt feil tror jeg kjøpte mitt her, ser at det er på tilbud nå.

Jeg har det blå til Nana, og bruker også det samme til Simba. Jeg er kjempe fornøyd med det, det er lett å pakke opp og ned. I tillegg har det gardiner på sidene og bak, som kan rulles opp og ned. Jeg er veldig fornøyd og anbefaler deg det buret :(

Har også et til Loppa, jeg kjøpte det på den nye dyrebutikken på Åssiden. Husker ikke hvilket merke det er men det er ihvertfall sort og grått. Det finnes i både små og store str. Jeg er også veldig fornøyd med det ^_^

lykke til med valg av bur..

EDIT: jeg kjøpte for et par år siden et bur fra ellos faktisk, det kostet 400kr. (mulig de fortsatt selger det), er helt likt som det blå jeg har, bare at det er mørk rød og ikke er merke. Jeg var også veldig fornøyd med det buret, hadde det et år. Men det ble vått og jeg glemte å ta det opp så det kunne tørke, da jeg skulle hente det frem to uker senere var det råttent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jeg har dette: http://www.hjem-for.no/nettbutikk/gruppe/list/28,45 jeg har det grønne(4)

Er kjempe fornøyd, det beste buret jeg noen gang har hatt. det blir helt flatt nor det er lakt sammen bare noen cm tykkt. Det er en pose som du tar over noer det er nedpakkt med handtak. Jeg har en flat coted retriever og detter buret er veldig stort for han kunne hat 2 flatter minst i det. Til flatten pleier vi bruke det blå (3). men det er litt dyrt med det beste burtet jeg noen gang har hat, enkelt og legge sammen og ta opp igjen. Det går ikke ann og se ut på sidene eller bak men hvis du ruller opp"gardinene" på siden kan den se ut på toppen av "veggen" fremme kan den se ut med det er jo mare og ta et teppe over.

ANNBEFALES=)

Har også dette buret, godt fornøyd med det. men det er jo svin-dyrt på div nettbutikker! betalte 249,- for mitt i en lokal butikk (nedlagt nå) for ikke lenge siden... Vanlig pris i den butikken er 499, men fikk det billigere pga opphørssalg.

Veldig kjekkt bur å ha med seg, lett å legge sammen/sette opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt stoffbur fra nettbutikk nå, ble portable pet home . Var veeeldig dyrt, men var faktisk det eneste jeg fant som falt i smak. Var og tittet i diverse dyrebutikker i nærheten, og de jeg fant der var faktisk dyrere (1200 + +). Så da får jeg si meg fornøyd med valget, selv om det ble langt dyrere enn jeg hadde trodd og håpet på :)

Tusen takk til alle sammen som har delt sine tips og erfaringer med meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk buret mitt i posten i dag - men til min ergelse så har jeg ikke fått det buret jeg bestilte :):ahappy::D

Sendte en mail til zoo supply og de kom med følgende forklaring. De får nå en ny type bur fra den offisielle importøren av petmate produktene. I følge importør så skal dette være "samme" bur, bare fra en annen leverandør. De beklaget og sa jeg kunne få pengene tilbake ved tilbakesending av buret og de skulle dekke returporto. De sa også at de skulle oppdatere produktinformasjonen på internettsiden så fort som mulig.

Er glad for at de var så imøtekommende og tilbyr meg pengene tilbake - et tilbud jeg også vil benytte meg av. Men at en nettbutikk ikke holder produktinformasjonen sin oppdatert synes jeg blir for dårlig. Buret jeg fikk som de hevder er likt det jeg bestilte har verken samme mål eller farge, og virker lite stødig. Veldig ergelig å betale over 900 kroner for et produkt og ikke få det du bestiller. Skal nå i diverse dyrebutikker og finne meg et stoffbur der. Da vet jeg i hvertfall hva jeg får!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var skikkelig dårlig, kjedelig å få et annet bur enn det du har bestilt <_<

Men som du sier så er det bra de var så i møtekommende å tilbyr deg pengene tilbake..

Jeg har selv bestilt veldig mye i den butikken, har aldri vært noe tull, og alltid rask levering! Og har aldri fått en feil vare.. Dumt du ikke fikk oppleve det..

Lykke til på jakt etter nytt stoffbur.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på dette?

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Ikke så ulikt Portabel pet home, men til en laaaangt hyggeligere pris.

Personlig liker jeg ikke Portabel pet home.

Mitt fikk en skikkelig "ding" på midten etter noen mnd bruk.

Det ble slaskete og stygt, så jeg leverte det tilbake til butikken og kjøpte dette i stede:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Mye bedre og holdbare stenger, like enkelt å legge sammen.

Og ganske rimelig pris.

Vi har et stort ett, beregnet på store hunder, og betalte i underkant av 900 kroner for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...