Gå til innhold
Hundesonen.no

med hund til canada

Shilamon

Recommended Posts

vet ikke helt hvor dette hører hjemme, så prøver her (moderatorer får prøve å tilgi meg om det er feil).

Jeg er en student på vandring langs livets vei. Canada har alltid vært min store drøm, omtrent siden jeg kunne gå, og nå har jeg lekt med tanken om et studieår eller flere i dette landet. Men så har det seg slik da at jeg har verdens fineste hund som jeg gjerne vil ha med meg. Noen som vet om det er mulig å ta med seg hund til canada under et studieopphold? evt hvordan? praktiske sider rundt det?

alle tips og tanker taes imot:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lar seg sikkert gjøre det. Hunden må jo følge de vaksinasjonsregler som gjelder og du finner masse informasjon om inn- og utførsel av dyr på mattilsynet sine sider. Jeg ville kanskje også ringt dem. Dessuten ville jeg nok ha sjekka med Canada sin policy - vi er jo forskjellige land og forskjellige kulturer.

I forhold til rabiesvaksine så må du berekne 6 måneder fra første sprøyte til du har fått klarsignal så det krever litt planlegging. Vaksinerer du nå så er hunden klar til juli/august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Ja, det er selvsagt fullt mulig å ta med sin hund over hele verden. Det som er viktig er å vite hvilke krav som stilles for innførsel til det landet man skal TIL - ikke bare stirre seg blind på det som kreves for å komme inn i Norge...

(Selv om det selvsagt er greit å ha det klart for seg også, så man får hunden med seg hjem igjen også.)

Mattilsynet er et norsk organ, og de kan selvsagt informere om hva du trenger for å få hunden inn i Norge (dvs hjem igjen fra en jorden-rundt-reise) - men IKKE nødvendigvis hva man trenger for å komme inn i Kina, Tyrkia, Spania eller USA.

For å få korrekt informasjon om dette må man ta kontakt med tilsvarende organ i det landet man skal til.