Gå til innhold
Hundesonen.no

webcam til hjemmealenetrening


Raksha

Recommended Posts

Litt usikker på hvor denne skal, så prøver her. Saken er, som jeg har skrevet litt om tidligere, at jeg har slitt med å få knøttis til å takle å være alene hjemme etter at vi mista Aro. Nå ser det ut til at det går riktig vei, og jeg kan fint være borte i 20 min uten at hun blir hysterisk. Da er hun glad når jeg kommer inn, men rolig og avbalansert, kommer gjerne ut fra badet, eller fra sofaen der hun har gumlet på tyggeting. Skal selvsagt øke tiden, og varierer fremdeles mye med hvor lenge jeg er borte innen den tiden.

Men, saken er at jeg skulle gjerne sett hvordan hun oppfører seg mens jeg er borte. Og da kommer webcam inn, jeg skulle hatt et helt enkelt og greit webcam og program (?) som gjør at jeg kan filme og lagre på maskina, slik at jeg kan se det når jeg kommer hjem. Har ikke behov for å sende det "live" på nett.

Noen tips? Noen som har gjort dette selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har satt opp kamera slik at jeg får sjekket i fra jobb. Benytter en gratis nettjeneste. Man får bedre kvalitet hvis man gidder å betale, men det viktige for meg er å få bekreftet at hunden er rolig når den er hjemme alene. Kan sette det opp senere i dag for en demo, men akkurat nå må jeg ut med bikkja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg kommet inn igjen og startet webcam-applikasjonen. Som sagt er kvaliteten dårlig og den blir ikke bedre av at det er mørkt. Dette er det billigste kameraet man får kjøpt hos Clas Ohlsson. Hundens ører kan sees her:

http://torunns.ww.com/

Jeg har kjøpt et trådløst nettverkskamera også som jeg ikke har installert enda. Fordelen med dette er at det kan plasseres hvor som helst i leiligheten, uavhengig av hvor PCen står. Det streamer også til 3G telefoner slik at man kan holde øye med hunden via telefonen der man ikke har tilgang til PC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...