Gå til innhold
Hundesonen.no

hunden min vil hjem igjen !


thilde92

Recommended Posts

hei

jeg har en hund med navn India. når vi er borte hos familie/venner, går hun etter en time bort til døra og begynner å pipe/bjeffe. jeg antar at dette er fordi hun vil hjem. hun slutter ikke før vi skal dra og det kan bli plagsomt om natten. jeg får ikke sove og jeg er sikker på at dette ikke er fordi hun må på do for hun blir luftet hele tiden nesten.

jeg tar alltid med sengen hennes og en leke så hun skal føle seg hjemme men det hjelper ikke stort.

ville vært fint med noen tips slik at hun ikke har hjemlengsel hele tiden.

post-3239-1199227122_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjør med mine når de begynner å mase sånn er å be de legge seg; ingen grunn til å la de holde på sånn, ihvertfall ikke på kjente plasser. Så lenge ho har med seg sin egen seng og du er i nærheten så mener jeg det er fullt lovlig å be hunden om å gi seg og heller rose henne når ho ligger fint og rolig ved beina dine.

Utmerket måte å trene på å være i ro uten å bråke da gitt.

Hadde besøk av en hund i jula som begynte å mase, jeg fulgte han bort til senga og ba han legge seg og være stille, og stille ble det.

Du må være konsekvent, ikke masse dill, bare gi klar beskjed om hva du ønsker av din hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplevde det samme med min valp i julehelgen. han hadde til og med to andre hunder å herje med. han sov sammen med meg oppi senga men pistret lenge og vell. det har vell med å finne seg til rette på ny plass. jeg ba valpen min om å legge seg.... han roet seg da etter vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel en liten forskjell på valper og voksne hunder.

De voksne er vel mer vant til å være med rundt omkring enn det en valp er.

Uansett, når hunden er voksen vil jeg stille krav til den når vi er borte.

Når den yngste min var valp hadde jeg med bur når vi skulle overnatte borte, ble den veldig urolig så putta jeg ho inni buret, jeg rett og slett bestemte at nå skal vi være rolige og ikke mase.

Hadde jo litt godbiter og leiker å tygge på inni buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe lignende kunne Emma finne på å gjøre når hun var yngre også. Det hente som oftest litt "senere", og det virket som hun egentlig bare kjedet seg og ville at det skulle skje noe.. Derfor maste hun på oss og med døra. Pip pip pip pip... *spy* Sånt blir man lei av! Jeg husker ikke akkurat hva vi gjorde, men jeg husker at vi begynte å dra mer på besøk til folk vi kjente for å få trent henne mer på akkurat det. Når hun maste borte ved oss mennesker ble hun satt ned av sofa hvis hun oppholdte seg der (fungerer som mild straff på min hund) og hvis hun satt på gulvet fikk hun noen mindre hyggelige blikk også overså vi henne etterpå. Snudde hodene våre og snudde kanskje ryggen mot henne. Hun skulle ALDRI få noe tilbake for masingen sin. Når hun var flink og fant på ting alene, beit på beinet sitt eller la seg ned for å slappe av uten å mase fikk hun belønning i form av godbiter eller så løftet vi henne opp i sofaen også fikk hun sitte på fanget til de vi var på besøk hos o.l. Bruk fantasien, men alltid tenk på at du MÅ være KONSEKVENT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...