HHC Skrevet 1. Januar 2008 Rapporter Skrevet 1. Januar 2008 Hva er kravene til championat i våre nokså nære naboland? Tenker på Tyskland, Finland, de baltiske ovs. dersom du er NUCH, noen som har peil?
jaktlykke Skrevet 1. Januar 2008 Rapporter Skrevet 1. Januar 2008 Jeg trodde det holdt med ett cert jeg? Slik er det for min rase i alle fall (unntatt Sverige; de har jaktkrav).
HHC Skrevet 1. Januar 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 1. Januar 2008 Derfor jeg spør, mener det er et cert i Finland, mens f.eks Danmark har jaktkrav. Noen steder må man stille i en klasse, mens andre kan man stille i flere ovs..
SusanneL Skrevet 1. Januar 2008 Rapporter Skrevet 1. Januar 2008 DET avhenger selvsagt av de forskjellige kennelklubbene i landene man lurer på.. Og nei - NKK har liksom ikke "rett" til å bestemme over resten av Europa i sånn måte, så man må nok ta kontakt med de landene man vurderer å stille i for å vite DERES ch.regler. Tyskland har nok ikke noe samarbeid med den Nordiske KennelUnionen (NKU) i sånn måte. Så der må man nok ta de samme cert'ene som alle andre må for å få tittelen. Engelske (og Irske) KK. har det, så der holder det med ETT NKK-cert for å få tittelen her i Norge. Susanne
xxx12345 Skrevet 1. Januar 2008 Rapporter Skrevet 1. Januar 2008 Engelske (og Irske) KK. har det, så der holder det med ETT NKK-cert for å få tittelen her i Norge. Susanne Det holder motsatt vei også da, et cert i Storbrittannia/Irland for å bli GBR/IRL uch?
Caroline Skrevet 2. Januar 2008 Rapporter Skrevet 2. Januar 2008 Det holder motsatt vei også da, et cert i Storbrittannia/Irland for å bli GBR/IRL uch? Ikke motsatt ihvertfall, dvs. en GB Ch må oppnå norsk/svensk/dansk tittel sånn som vi må.
mowgli Skrevet 2. Januar 2008 Rapporter Skrevet 2. Januar 2008 Dette vil vel også variere fra rase til rase? Vet at f.eks en NUCH av rasen collie må f.eks ha bestått MH før fylte 2 år for å kunne få tittelen SUCH, rett og slett for at collien er en bruksrase i nabolandet vårt.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar