Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 12-13. januar 2008

SusanneL

Recommended Posts

Skrevet

Ja, knapt ferdig med en dobbeltutstilling i Letohallen - også kommer den neste... ;)

Hørte i helgen at fristen til denne i januar hadde blitt utsatt til den 1. januar. Regner med at rekordpåmeldingen i rom-julas utstilling gjorde sitt til at folk nærmest har "fortrengt" denne som kommer bare 2 uker etterpå.

Er det noen som vet om det er så få hunder påmeldt at det er fare for avlysning, eller er den utrolig sene påmeldingsfristen bare for å fylle Letohallen til randen nok en gang?

Jeg har også denne gangen kun meldt på en av småguttene mine. Sist var det Moses (12 mnd), men denne gangen får Mac (18 mnd) komme ut og prøve seg igjen.

Mac er ikke så veldig glad i utstillinger, så litt mere plass rundt ringene enn sist hadde vært deilig for oss!

Susanne

Skrevet

Vi kommer ikke,på tross av meget gode dommere på min rase begge dagene. Jeg har rett og slett for mye å gjøre,og for liten tid å gjøre det på... :);)

Skrevet

Har lyst til å dra! Men i såfall skal jeg prøve å finne meg kjøre og finne ut om det er den helgen jeg skal stå på slalom! :)

Skrevet
Jeg stiller Dobermann hannhund! :shocked:

*lol* -hvorfor så forskrekket ansikt? Du kan glede deg til mye løping lørdagen hvertfall..hihihi.... :Laugh:

Hva dobermann hanne skal du stille da. ? ;)

-går det bra så ansetter jeg deg til å gå i ringen med min og, neste gang jeg er over fjellet ! :) :icon_fun:

Skrevet
*lol* -hvorfor så forskrekket ansikt? Du kan glede deg til mye løping lørdagen hvertfall..hihihi.... :Laugh:

Hva dobermann hanne skal du stille da. ? ;)

-går det bra så ansetter jeg deg til å gå i ringen med min og, neste gang jeg er over fjellet ! :) :icon_fun:

Aldri stilt det før :P Har stilt andre store hanner da, Samojed og Groenendael, så løping går bra. Håper bare han traver (sliter med pass). Det er ei venninne med jevngammel baby som har fått ham som voksen, mener han er 6 år. Vært stilt sparsomt tidligere, 4 ganger tror jeg, med helt OK resultat.

Skrevet

Er det sikkert at fristen er utsatt til i morgen?

På bernerklubben og dobermannklubben sine sider står det fremdeles at fristen er 20/12.

Skrevet

Skal egentlig stlle Talli 13.januar... Men så skal jeg jo feste den 12 da :rolleyes::rolleyes: Tror muligens ikke jeg våger å kjøre. Men om jeg får tak på noen som kan kjøre...(?)

Skrevet

Det ble i alle fall levert ut PM'er på utst. i helgen for denne, og DA sa de i alle fall at fristen var den 1.januar. Så jeg regner med at de visste hva de gjorde - selv om jeg synes det virker veldig slitsomt å ha fristen SÅ nærme et såpass stort arrangement, mht alt annet som skal gjøres før utstillingen...

Men, men - de har jo gjort dette noen ganger, så det går nok greit denne gangen også, antar jeg.

Susanne

Skrevet

Da var Bella påmeldt begge dager :lol:

Håper bare vi finner oss overnatting nå da.. Noen som har forslag?

Skrevet

Gidde du å sjekke antall bernere?

PM'en min kommer til oppdretteren min.

Edit; Bare 28 bernere på lørdagen!

Skrevet

He he.. Denne utstillingen har vært dato-fastlagt LENGE, det var romjulsutstillingen som ble flyttet :P

Dag Christer skal jobbe igjen, så vi blir boende i leto (på hotellet) hele helgen igjen, selvom vi bare bor 20 min unna *Ler*

Skal stille 2 voksne + en valp, men det kommer til å bo hele 6 basselusker (Basenjier) på hotellrommet :P Glad de ikke bjeffer :P

Det er visst ikke så mange påmeldt nå som i romjula. Bare rundt 700 hunder om jeg ikke tar feil. Alikevel blir det ikke stort bedre plass *SUKK*

TV3 har nemlig okkupert Letohallen siden sist, og montert en GEDIGEN scene i enden av hallen. IOM at de ikke er ferdig med innspillingen (Singing Bee eller noe slikt) og at det tar to uker å rigge scenen står scenen PAL. Vurderte å legge en ring OPPÅ scenen, men etter å ha sett den ble den ideen lagt på is.

Skrevet

2 AK. Oppmøte tid kl.1030. Håper jeg er kjørbar til den tiden da :P

Evt må jeg skaffe noen som kan kjøre meg.

Skrevet
Moro! Nesten verdt en titt :P Når er oppmøte?

Mener jeg fikk vite 13.00 på lørdag. Håper jeg får låne ham en runde først, hehe.. Tror begge trenger litt trening.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...