Gå til innhold
Hundesonen.no

Letohallen 12-13. januar 2008

SusanneL

Recommended Posts

Ja, knapt ferdig med en dobbeltutstilling i Letohallen - også kommer den neste... ;)

Hørte i helgen at fristen til denne i januar hadde blitt utsatt til den 1. januar. Regner med at rekordpåmeldingen i rom-julas utstilling gjorde sitt til at folk nærmest har "fortrengt" denne som kommer bare 2 uker etterpå.

Er det noen som vet om det er så få hunder påmeldt at det er fare for avlysning, eller er den utrolig sene påmeldingsfristen bare for å fylle Letohallen til randen nok en gang?

Jeg har også denne gangen kun meldt på en av småguttene mine. Sist var det Moses (12 mnd), men denne gangen får Mac (18 mnd) komme ut og prøve seg igjen.

Mac er ikke så veldig glad i utstillinger, så litt mere plass rundt ringene enn sist hadde vært deilig for oss!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller Dobermann hannhund! :shocked:

*lol* -hvorfor så forskrekket ansikt? Du kan glede deg til mye løping lørdagen hvertfall..hihihi.... :Laugh:

Hva dobermann hanne skal du stille da. ? ;)

-går det bra så ansetter jeg deg til å gå i ringen med min og, neste gang jeg er over fjellet ! :) :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*lol* -hvorfor så forskrekket ansikt? Du kan glede deg til mye løping lørdagen hvertfall..hihihi.... :Laugh:

Hva dobermann hanne skal du stille da. ? ;)

-går det bra så ansetter jeg deg til å gå i ringen med min og, neste gang jeg er over fjellet ! :) :icon_fun:

Aldri stilt det før :P Har stilt andre store hanner da, Samojed og Groenendael, så løping går bra. Håper bare han traver (sliter med pass). Det er ei venninne med jevngammel baby som har fått ham som voksen, mener han er 6 år. Vært stilt sparsomt tidligere, 4 ganger tror jeg, med helt OK resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble i alle fall levert ut PM'er på utst. i helgen for denne, og DA sa de i alle fall at fristen var den 1.januar. Så jeg regner med at de visste hva de gjorde - selv om jeg synes det virker veldig slitsomt å ha fristen SÅ nærme et såpass stort arrangement, mht alt annet som skal gjøres før utstillingen...

Men, men - de har jo gjort dette noen ganger, så det går nok greit denne gangen også, antar jeg.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. Denne utstillingen har vært dato-fastlagt LENGE, det var romjulsutstillingen som ble flyttet :P

Dag Christer skal jobbe igjen, så vi blir boende i leto (på hotellet) hele helgen igjen, selvom vi bare bor 20 min unna *Ler*

Skal stille 2 voksne + en valp, men det kommer til å bo hele 6 basselusker (Basenjier) på hotellrommet :P Glad de ikke bjeffer :P

Det er visst ikke så mange påmeldt nå som i romjula. Bare rundt 700 hunder om jeg ikke tar feil. Alikevel blir det ikke stort bedre plass *SUKK*

TV3 har nemlig okkupert Letohallen siden sist, og montert en GEDIGEN scene i enden av hallen. IOM at de ikke er ferdig med innspillingen (Singing Bee eller noe slikt) og at det tar to uker å rigge scenen står scenen PAL. Vurderte å legge en ring OPPÅ scenen, men etter å ha sett den ble den ideen lagt på is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...