Gå til innhold
Hundesonen.no

Min herlige tibbe gutt

Donna

Recommended Posts

Skrevet

Er ny her på forumet. Er stolt eier av en herlig tibetansk terrier hann-valp på 8 mnd som heter Zorro. Han er sort med bitte litt hvitt på brystet og baklabbene.

Han er en bestemt liten herremann og er inne i puberteten og vil gjerne bestemme det meste. Liker ikke kjøre bil og bråker en del i buret. Liker ikke være alene hjemme og sitter og uler. Men liker å trene og lære nye ting.

Vi har gått valpekurs, grunnkurs, hverdagslydighet og skal starte på Bronsemerke i januar. Vi har vært på 2 utstillinger. Første i november i Kongsberg hvor han ble BIM og i går i Letohallen hvor han ble nr. 2. Neste utstilling er i februar i Ekeberghallen. Så får vi se om det blir flere utstillinger. Er mer tent på å trene spor og agility.

For bilder, titt innom vår hjemmeside: www.123hjemmeside.dk/zorrogutten

Er spent på hvordan det går i morgen med alle rakettene. Sålangt har han ikke brydd seg noe om de og det er veldig ok.

:icon_fun:

• 1 month later...
Skrevet

Tibetansk terrir er en herlig rase!

Jeg har hatt Lhasa apso!

Kjenner litt til din rase!

Lykke til med hormonbomba! :rolleyes: (har nå en Irsk terrier på 14 mnd, merker puberteten ja)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...