Gå til innhold
Hundesonen.no

NRK Vestfold

HHC

Recommended Posts

Skrevet

NRK ja, så er bare retrievere. Desverre ikke LP i år heller ser det ut som.

Men er jo mange fra Vestfold her, så tenkte kanskje noen skulle titte/sosialisere.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg og Enya (1,5 år Toller) skal til Tønsberg. Vi skal bare se på, siden vi såklart er for sene ute med påmelding. Men hvor i Tønsberg er det?

Skrevet
Er vel fortsatt i Messehall A eller hva det heter? :blink:

Ja, det er der jeg vanligvis trener agility :hug:

Elinhe: Det er 2 minutter med bil fra tönsberg sentrum. Er ikke sä vanskelig ä finne frem :hug:

Skrevet

Det er vel der Tønsbergmessa pleier å være eller? I såfall så vet jeg hvor det er. Er fra Sandefjord så jeg er jo litt kjent i Tønsberg også;)

Skrevet
Det er vel der Tønsbergmessa pleier å være eller? I såfall så vet jeg hvor det er. Er fra Sandefjord så jeg er jo litt kjent i Tønsberg også:lol:

Det er der Tönsbergmessen pleier ä väre, men det er kun i den ene hallen (den som ligger pä langsiden av vannet der) :P

Skrevet
NRK ja, så er bare retrievere. Desverre ikke LP i år heller ser det ut som.

Men er jo mange fra Vestfold her, så tenkte kanskje noen skulle titte/sosialisere.

Blir LP 26.april! Til neste år fylle NRK Vestfold 30 år, så da blir det et større opplegg, bare vent :-D

Skrevet

Noen som har noe tidspunkt på når dette begynner og hvilken rase som stiller når? Jeg prøvde å finne det på siden til vestfoldretriever, men fant ingenting.. Vi vil gjerne få med oss alle Tollerne nemlig:)

Skrevet

Som oftest går tollerne etter en av de store rasene (Flat, Golden eller Lab) så vanligvis har de oppmøte rundt kl 11.

Kan skrive inn her når jeg har fått PM til noen av hundene jeg skal stille :-)

Skrevet

Jeg skal stille Toller valpen min Ella ( 4-6 mnd) Gruer meg som en hund, er ikke bare Ella sin debut i utstillingsringen, men min også :):) Så dette kan bli spennende. Stå går greit nå, men å trave pent i bånd, det er umulig med denne kengeruen her :) Men valpeshow er valpeshow!

Skrevet
Som oftest går tollerne etter en av de store rasene (Flat, Golden eller Lab) så vanligvis har de oppmøte rundt kl 11.

Kan skrive inn her når jeg har fått PM til noen av hundene jeg skal stille :-)

Det hadde vært kjempefint:) Så vet vi når vi må opp på søndag:)

Skrevet
Er NRK utstillingen en stor utstilling?

Den er vel omtrent som alle andre NRK utstillinger?

Men sier seg jo selv at de på østlandet kanskje er noe større enn de i nord-norge som regel.

OPPMØTETIDER;

Ring 1

Golden valp 09:00

Golden hann 10:30

Golden tispe 12:00

Ring 2

Flat valp 09:00

Flat hann 09:45

Flat tispe

11:15

Ring 3

Chess, Curly & Curly valp 09:00

Lab valp 09:15

Lab hann 09:45

Lab tispe 10:15

Toller valp 11:15

Toller hann 11:45

Toller tispe 12:15

Skrevet

Tenkte også å si til dere som ikke har vært der før det kan være KALDT i denne hallen om du ikke stiller (og hvis du stiller for den saks skyld) så hvis dere evnt har med hund ville jeg tatt med noe den kan ligge på (det står faktisk i PMen også.) og evnt teppe eller gode klær til dere selv :-)

Skrevet

Ikke vits med egen resultat tråd, men for sonisers del så ser der her meg nærmest kamera, og Thea (Voff) ved siden av som en del av BIS oppdrettergruppen (Kennel Covenstead). Sier bare; Respekt for de buksene - og heia fjortiss-gjengen :)

Bildet er tatt av Bente, og ligger her

Skrevet
Jeg skal stille Toller valpen min Ella ( 4-6 mnd) Gruer meg som en hund, er ikke bare Ella sin debut i utstillingsringen, men min også :blink::) Så dette kan bli spennende. Stå går greit nå, men å trave pent i bånd, det er umulig med denne kengeruen her :P Men valpeshow er valpeshow!

Var det kanskje dere jeg hilste på da? Måtte jo se litt nærmere på den lille håpefulle :blink: Du sto hvertfall sammen med en annen valp og jeg spurte om de var fra samme kull og hvor de var fra. Hvis det var dere må jeg jo si at du hadde en super kontakt med den lille skjønne :rolleyes:

Skrevet
Ikke vits med egen resultat tråd, men for sonisers del så ser der her meg nærmest kamera, og Thea (Voff) ved siden av som en del av BIS oppdrettergruppen (Kennel Covenstead). Sier bare; Respekt for de buksene - og heia fjortiss-gjengen

Bildet er tatt av Bente, og ligger her

Haha, jeg er jo mer opptatt av Isis enn av min egen hund jo. :blink: Alltid like morsomt med fjortissgjeng :blink:

Resultatet denne dagen ble 3 ukk med ck for vår del.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...