Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk hundeskolen i kveld!


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Har fra første episode "heid" på Fiona, og håper hun når til topps! Fiona har faktisk gjort sånn at jeg liker boxere ;)

Helt enig! Har aldri hatt noe imot boxere da, men etter hundeskolen har jeg bare fått lyst til å knusekose et lite boxeransikt ;) Herlige hunder altså...

Vannhale hørtes forresten forferdelig ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slags lammelse i halen hundene kan få ved raske temperaturendringer, f.eks når de har badet mye i kaldt vann. Labradoren min har hatt det flere ganger, og det er veldig smertefullt

Lammelsen kommer av betennelse etter det jeg har skjønt..

Min eldste har hatt det flere ganger, men jeg har aldri merket noe til at hun har vondt. (men det kan være vondt på enkelte)

Edit: Neste gang er det servicehund :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det som ble sagt av Jan Vidar jeg, men innimellom ble det litt i overkant. Men så er det jo denne klippingen og limingen da...

Helt riktig at Kåre og Bergis gikk ut, det var på tide. KJEDELIG å se på den ekvipasjen.

Forresten; om Orry hadde vært med hadde vi strøket glatt på de øvelsene. Jeg har faktisk en spaniel som virkelig hater vann :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten har du sett noe jeg ikke så, eller så ilegger du situasjonene noe helt annet enn hva de var (fordi du synes synd (??!) på Bergis). Jeg kjenner godt igjen fnisingen man har når man iaktar andre deltakere på kurs. Stig var jo ikke akkurat noe smidig og grasiøst syn bakpå den båten *ler*

Hva? Skjønnte egentlig ikke det der jeg... Jeg har sett første halvdel av programmet, så har selvsagt dannet meg en mening og hvor flink folka har vært?? Skjønner egentlig ikke hva du snakker om..

Personlig ville jeg sett at fiona og eier ryker, fordi jeg syns eieren er ganske frekk, og høy i hatten.. Har ikke noe å gjøre med at jeg syns synn på Bergis eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Personlig ville jeg sett at fiona og eier ryker, fordi jeg syns eieren er ganske frekk, og høy i hatten.. Har ikke noe å gjøre med at jeg syns synn på Bergis eller ei..

Heldig da at det ikke er din personlige mening som styrer hvem som ryker og ikke, men innsats, fremgang og eiers holdning. Heldigvis så er programmet slik at man belønner innsatsvilje og det faktum at man gidder å prøve og engasjere seg i både hund og oppgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig da at det ikke er din personlige mening som styrer hvem som ryker og ikke, men innsats, fremgang og eiers holdning. Heldigvis så er programmet slik at man belønner innsatsvilje og det faktum at man gidder å prøve og engasjere seg i både hund og oppgave.

;) hvorfor er det alltid folk som skal henge seg opp i absolutt ALT??? Selvfølgelig bør de stemme ut de som har hatt minst innsats, minst fremgang og dårlig holdning..... bare rart at kåre og bergis gikk ut så seint da i alle fall, de har ikke akkurat hatt noen av disse tingene..

Regner med at ingen trodde at om jeg var dommer i programmet hadde sendt ut de jeg likte minst... Men jeg skrev jeg PERSONLIG.... :glare: Menmen, kos deg med å henge deg opp i hva folk sier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tydelig de har nevnt "potensiale for framgang" som en faktor i bedømmingen også. Personlig synes jeg kanskje samarbeid og omgang med konkurrenter burde telle med, for det tror jeg også er ganske viktig når det gjelder både egne og andres framgang "in real life" for å si det sånn.

Men, herregud, det er et reality-show, hvor mye bryr det meg egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hundeskolen er litt rart. For det første er det unødvendig med "vann trening" også synes jeg det er dumt at det må klippes sånn at vi ser konflikter osv.. Også er det litt rart at de ikke får trene utenom.. Det er jo meningen at eierne skal bli motiverte og sånn. Og gjøre det best mulig. Jeg synes ikke det er noe form for juks. De velger jo selv om de vil trene mer eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit for meg at Bergis endelig røyk ut. Det får jo være måte på hvor mange uker man kan berge ved å syte, klage --> få ekstra hjelp og berge seg gjennom på sympati. Hvor lenge skal apati belønnes?

Jeg har ingen ting mot Jan Vidar - han sa vel noe de fleste følte, men ikke torde gi uttrykk for. Ut fra klippingen er det i all fall nærliggende å tro at Kåre/Bergis fikk uforholdsmessig mye hjelp til hver oppgave. Dessuten er var det nok definitivt ikke noen ovenfra/ned-greie - jeg tipper Kåre ga like my til Jan Vidar som JV ga tilbake...

Må dog innrømme at JV og Fiona har vært mine favoritter fra dag én - mest fordi Fiona er den hunden som ligner min egen mest - masse innsatsvilje og guts, men en løs kanon tross alt :) (pluss at Fiona er en usedvanlig vakker boxer etter mitt hjerte). Ser heller ikke noe galt at JV har et visst konkurranseinstinkt. Synes kanskje han lar seg prege vel mye av hundens prestasjoner - han bør kanskje skjule skuffelsen bedre overfor bikka i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva blir jeg beskyldt for nå da??? Det er Gråtass som driver å sprer om seg med slik erting, jeg er helt uskyldig :P

Ops! Eh.. ja, det var Gråtass ja.. Men du vet, jeg sa feil bare fordi jeg anser deg som den som vet alt! *smiske, smiske*

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...