Gå til innhold
Hundesonen.no

Husk hundeskolen i kveld!


TineSimbaNana

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar
Ingvild og Lotta er så flinke! Jeg fikk ikke sett andre halvdel dessverre.. Men gøy de fikk hedersprisen ^_^ Var det pga måten de hadde jobbet sammen på, eller var de flinkest på selve konken?

Bergis og Kåre fortjente å ryke i dag, men personlig skulle jeg likt å sett fiona og eieren ryke.. Syns det er dårlig gjort å le av andre som gjør det dårlig, skulle nesten trodd han var 7 år gammel... ;)

De fikk sløyfa fordi Ingvild var flink med Lotta. Blandingshund m. eier var flinkest.

Forresten; Hjemmesiden til Tycon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Nett det bryr eg meg fint lite om.

Han trenger ikkje å begynne å unnskylde seg selv

pga korleis tv2 har redigert eller noe i den dur.

Den går ikkje på meg!

Han er rett og slett ufin i måten han er på.

Det er kanskje ett av de største problemene i hundemiljøet - folk som er ærlige og sier det de mener er ufine og slemme og bla bla bla.

Sorry folkens - men alt Jan Vidar gjorde i dag var å påpeke at "noen" fikk langt mer oppmerksomhet enn de andre - hvilket også er sannheten.

Å ha daukjøtt som Kåre og Bergis gående krever ressurser - fordi man som instruktør vil at de skal lykkes og når det da ikke er noe engasjement å spore hos hverken hund eller eier - ja, så gir man ekstra oppmerksomhet i håp om at det skal gå seg til. De som lider under dette er de andre som faktisk også trenger instruktørtid.

Dønn enig med Jan Vidar i dag jeg. Kåre har vært negativ hele veien og hver gang han ikke har fått til noe som har kommentaren vært "det er rasetypisk"

Digga instruktørdamen som ble litt muggen og spurte om det var rasetypisk at hunden ikke ville samarbeide med eier.........

Nei - sorry - i dag hadde Jan Vidar all grunn til å klage - han påpekte bare sannheten.

Ellers synes jeg det var litt leit at Stig ikke fikk hedersprisen i dag. Ikke det at Lotta ikke fortjente den - men Stig var helt overlegent best i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje ett av de største problemene i hundemiljøet - folk som er ærlige og sier det de mener er ufine og slemme og bla bla bla.

Sorry folkens - men alt Jan Vidar gjorde i dag var å påpeke at "noen" fikk langt mer oppmerksomhet enn de andre - hvilket også er sannheten.

Å ha daukjøtt som Kåre og Bergis gående krever ressurser - fordi man som instruktør vil at de skal lykkes og når det da ikke er noe engasjement å spore hos hverken hund eller eier - ja, så gir man ekstra oppmerksomhet i håp om at det skal gå seg til. De som lider under dette er de andre som faktisk også trenger instruktørtid.

Dønn enig med Jan Vidar i dag jeg. Kåre har vært negativ hele veien og hver gang han ikke har fått til noe som har kommentaren vært "det er rasetypisk"

Digga instruktørdamen som ble litt muggen og spurte om det var rasetypisk at hunden ikke ville samarbeide med eier.........

Nei - sorry - i dag hadde Jan Vidar all grunn til å klage - han påpekte bare sannheten.

Ellers synes jeg det var litt leit at Stig ikke fikk hedersprisen i dag. Ikke det at Lotta ikke fortjente den - men Stig var helt overlegent best i dag.

Ja, er tildels enig i det du skriver.

Men Fiona var jo ikke den tryggeste i vannet i dag heller. Så han kunne godt ha trent mer sjøl og. ( når han måtte sitte å vente)

Og ja eg skjønner hv du mener med å påpeke sannheten, men han sier det veldig "ovenfra og ned".

Og det er det som irriterer meg. Nettopp den ovenfra og ned holdingen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si meg helt enig med Belgerpia. Jeg reagerer mer på hvordan Kåre oppfører seg, enn Jan Vidar. Jeg syns Kåre av og til bare virker utakknemlig jeg. Får en så flott mulighet til å trene/ lære mer om hund, men er bare negativ hele tiden! Hadde jeg vært med hadde jeg nok sagt noe jeg å, for å si det sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre og Bergis gikk ut...

På tide?

*klippet*

Absolutt på tide!

Kommer til å savne Bergis, jeg ;) Og egentlig Kåre..

Men denne gangen var det dems tur..

Gjør du? Jeg er faktisk møkk lei av å se dem. Ikke egentlig dem, men det den ekvipagen er blitt stående for..

Nett det bryr eg meg fint lite om.

Han trenger ikkje å begynne å unnskylde seg selv

pga korleis tv2 har redigert eller noe i den dur.

Den går ikkje på meg!

Han er rett og slett ufin i måten han er på.

Nja, hva gjorde eieren til Fiona som var så ufint da? Jeg skjønner godt at noen blir irritert når de ser en ekvipage for mye hjelp som de ikke gjør noe med. Hadde Kåre handlet ut ifra all den hjelpen han har fått igjennom programmet, så ville samhandlingen dem imellom vært noe helt annet enn det har vært, program fra program fra program.. osv....

Ingvild og Lotta er så flinke! Jeg fikk ikke sett andre halvdel dessverre.. Men gøy de fikk hedersprisen ^_^ Var det pga måten de hadde jobbet sammen på, eller var de flinkest på selve konken?

Bergis og Kåre fortjente å ryke i dag, men personlig skulle jeg likt å sett fiona og eieren ryke.. Syns det er dårlig gjort å le av andre som gjør det dårlig, skulle nesten trodd han var 7 år gammel... ;)

Enten har du sett noe jeg ikke så, eller så ilegger du situasjonene noe helt annet enn hva de var (fordi du synes synd (??!) på Bergis). Jeg kjenner godt igjen fnisingen man har når man iaktar andre deltakere på kurs. Stig var jo ikke akkurat noe smidig og grasiøst syn bakpå den båten *ler*

Det er kanskje ett av de største problemene i hundemiljøet - folk som er ærlige og sier det de mener er ufine og slemme og bla bla bla.

Sorry folkens - men alt Jan Vidar gjorde i dag var å påpeke at "noen" fikk langt mer oppmerksomhet enn de andre - hvilket også er sannheten.

Å ha daukjøtt som Kåre og Bergis gående krever ressurser - fordi man som instruktør vil at de skal lykkes og når det da ikke er noe engasjement å spore hos hverken hund eller eier - ja, så gir man ekstra oppmerksomhet i håp om at det skal gå seg til. De som lider under dette er de andre som faktisk også trenger instruktørtid.

Dønn enig med Jan Vidar i dag jeg. Kåre har vært negativ hele veien og hver gang han ikke har fått til noe som har kommentaren vært "det er rasetypisk"

Digga instruktørdamen som ble litt muggen og spurte om det var rasetypisk at hunden ikke ville samarbeide med eier.........

Nei - sorry - i dag hadde Jan Vidar all grunn til å klage - han påpekte bare sannheten.

Ellers synes jeg det var litt leit at Stig ikke fikk hedersprisen i dag. Ikke det at Lotta ikke fortjente den - men Stig var helt overlegent best i dag.

Enig med BP her vedr. Jan Vidar. Godt sagt! En annen ting, så mye som er "rasetypisk" med Bergis sin rase, hvordan i all verden får man solgt valper da? De kan jo fa** meg ikke gjøre en dritt jo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FULLT FORTJENT at Lotta vant prisen! Og helt perfekt at Bergis gikk ut, var jammen på tide -.- ! Neste gang bør jo Tex gjøre det bra. Forresten missliker jeg Stig nå. Dere hørte det med at han egetlig vant men fordi Ingvild var motivert så vant de osv :S!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk tør å krangle så åpenlyst barnselig på tv jeg... Både Kåre og Jan Vidar oppførte seg så dumt at jeg ble helt flau... Jeg har ikke så mye imot eierene, det er krangelen jeg blir oppgitt av :closedeyes:

Bra at Bergis gikk ut. Har blitt så lei av "hunden min kan aldri klare noe, det ligger i rasen, det er for varmt, det er for kaldt, det er for vått" osv...

Jeg synes hun med staffen er veldig flink! Hunden er ikke eksemplarisk, men eieren er flink til å motivere og rose til rett tid!

Heier på Lotta eller Kajsa jeg. Det er mange som ikke liker Stig, men han er ikke så værst til å trene hund og Kajsa er kul! Ellers synes jeg fiona er helt nydelig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!!

Til dere som lurer på det så var det ikke lov å trene hund på egenhånd. Det jeg prøver å fortelle er følgende: Når vi startet øvelsen den første dagen så fikk jeg Fiona til å svømme, da fikk vi som lyktes med det å vente på tur. Fiona og jeg ventet i 3 timer på vår tur noe jeg syns var i drøyeste laget noe som resulterte i at Fiona etterpå nektet å svømme noe som var utrolig kipt. Syns ikke instruktørene fordelte hjelpen riktig.

Det jeg syns kunne kommet med var Fionas vannhale noe som er meget smertefullt (Fikk det etter første dag så jeg fikk trenings forbud) fikk bare lov til å prøve på svømme knappen dag 2. Alt i alt en veldig vanskelig situasjon for oss som nesten endte med å måtte reise hjem på grunn av Fionas smerter, alle her på sonen må få lov til å mene hva de vil om meg, det er ytringsfriheten satt i system... :rolleyes:

Mvh

Jan-Vidar og Fiona

Godt nytt år alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Hei alle sammen!

Til dere som lurer på det så var det ikke lov å trene hund på egenhånd. Det jeg prøver å fortelle er følgende: Når vi startet øvelsen den første dagen så fikk jeg Fiona til å svømme, da fikk vi som lyktes med det å vente på tur. Fiona og jeg ventet i 3 timer på vår tur noe jeg syns var i drøyeste laget noe som resulterte i at Fiona etterpå nektet å svømme noe som var utrolig kipt. Syns ikke instruktørene fordelte hjelpen riktig.

Det jeg syns kunne kommet med var Fionas vannhale noe som er meget smertefullt (Fikk det etter første dag så jeg fikk trenings forbud) fikk bare lov til å prøve på svømme knappen dag 2. Alt i alt en veldig vanskelig situasjon for oss som nesten endte med å måtte reise hjem på grunn av Fionas smerter, alle her på sonen må få lov til å mene hva de vil om meg, det er ytringsfriheten satt i system... :rolleyes:

Mvh

Jan-Vidar og Fiona

Godt nytt år alle sammen.

Jeg er dønn enig med deg jeg - din kritikk var berettiget - selv etter ett redigert utdrag av hva som foregikk denne uken var det relativt klart at noen fikk langt mer tid med instruktør en andre........

Fint at Fiona klarte seg allikevel ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dønn enig med deg jeg - din kritikk var berettiget - selv etter ett redigert utdrag av hva som foregikk denne uken var det relativt klart at noen fikk langt mer tid med instruktør en andre........

Fint at Fiona klarte seg allikevel ......

Veldig enig. Selv om mye er klipt bort, så fikk jeg intrykk om at de som ikke ville i vannet, fikk mye mer hjelp enn de andre. Det burde vært langt mer bedre fordelt. Synes det var ganske urettferdig at de som "klare det" fikk så lite hjelp, i forhold til feks Bergis som fikk mye hjelp og ikke klarte det. Dritt-lei av holdningen til Kåre (han burde engasjere seg mer, ingen som har tvunget han på hundeskolen), selv om Bergis er morroklump.

Har fra første episode "heid" på Fiona, og håper hun når til topps! Fiona har faktisk gjort sånn at jeg liker boxere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig. Selv om mye er klipt bort, så fikk jeg intrykk om at de som ikke ville i vannet, fikk mye mer hjelp enn de andre. Det burde vært langt mer bedre fordelt. Synes det var ganske urettferdig at de som "klare det" fikk så lite hjelp, i forhold til feks Bergis som fikk mye hjelp og ikke klarte det. Dritt-lei av holdningen til Kåre (han burde engasjere seg mer, ingen som har tvunget han på hundeskolen), selv om Bergis er morroklump.

Har fra første episode "heid" på Fiona, og håper hun når til topps! Fiona har faktisk gjort sånn at jeg liker boxere ;)

Helt enig med deg der marita ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...