Gå til innhold
Hundesonen.no

Forskjeller mellom programmer


Nirm

Recommended Posts

Den store forskjellen er prisen...

å CS3 er såklart best... siden det er dyrest...

MEN, Elements har alt man skulle trenge, det har ca 90% av funsjonaliteten til CS3, til 20% av prisen...

Nerd som jeg er, så har jeg.... kjøpt elements 5... Koster ikke stort ~600kr, er meget pent å se til å har alle funsjoner jeg trenger til bilderedigeringen...

Det er også enkelt i bruk, vertfall om man velger å bruke Quick Fix, men også meget avansert om man er vandt til CS å kan å bruke redskapene...

Men CS3 har funsjoner som den avanserte bruker kommer til å savne, Bla. HDR verktøy, Vanishing Point Tool, noen Adjustments osv...

Elements 5 har dog alt jeg trenger, å det Elements 5 ikke har originalt får man ved å installere tileggspakker man finner gratis på nettet, Layer Masks og Adjustmentslayers har jeg på min elements 5...

Healing tool, clone tool, layers, magic wand å masse andre klippe verktøy bla magic extractor som fungerer knall, et verktøy CS2 vertfall ikke hadde, flere verktøy mot røde øyne, oppretting av horisont, smudge, sponge, illusjonist, colordodge osv osv osv osv...

Elements 5 har også ende CS ikke har, som muligheten til å lage Album til web, sende pene bilde-eposter...

Elements Organiser bruker jeg, utrolig organiseringsvertøy for bildene.! Tags på bildene så de er enkle å finne igjen, tidslinje, backup, å redigering direkte mellom programmene (som picaca bare mye mere avansert, om man vil bruke alle mulighetene)

dessuten synes jeg Elements 5 er mye menere å mere oversiktlig en CS...

http://www.virtualpainter5.com/support/ima...opElements5.png

NB, jeg har Elemenst 5, nå får man kjøpt Elements 6 som har enda flere funsjoner å ser enda bedre ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takker. :ahappy:

Har prøvd å finne priser på Elements og CS3. Elementst mener at jeg fant i en butikk til ca 800, men jeg har ikke funnet pris på CS3.

Har antakelig mulighet til å få kjøpe lisens på CS3 til underkanten av 1100 kr, og aner ikke om det er billig eller ikke... Noen som kan hjelpe?

Edit: Det er en fult lovlig lisens, og ikke noe billiggreier på mail eller slike ting om noen lurte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...