Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye spiser dere om dagen..?

siljestokka

Recommended Posts

Jeg spiser:

Frokost (som regel ett knekkebrød)

Lunsj (også som regel ett knekkebrød og frukt)

Middag (tja,masse forskjellig egentlig)

Kveldsmat (den går ut noen ganger,spørs når middagen er. Frokostblanding eller noe lignende går det i da)

Bruker også å spise frukt eller noe sammen eller i mellom måltidene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Jeg spiser:

Frokost -en tallerken havregrøt og en fruk

Lunch -4knekkebrød med ost, en frukt, en yogurt og av og til noen skiver med sulteøy.

Middag - mye forskjellig

Kvelds -som regel mellom 4 og 6 skiver

Spiser litt utenom også, ta går det som regel i noen skiver, nudler eller noe slikt.

I helgene spiser jeg kanskje frokost, og et eller annet om kvelden..som regel... Jeg er elendig til å huske å spise i helger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ca fem ganger om dagen og null godis :-) Jeg startet med det for ca ti dager og jeg har sørme meg gått ned 4 kilo :-O

Det tror jeg er en lur strategi for å gå ned i vekt :P. Jeg har startet prosjekt "Ned i klesstørrelse" nå, og kjører følgende løp:

Frokost: 2 knekkebrød m baconost (eller annen smøreost) + vann, gulrot, evt en klementin

Lunch: 2 knekkebrød m baconost el l + vann + en frukt

Middag: kan være litt hva som helst, forsøker å ikke steke mat i panne, men bruker heller ovn og bakepapir (så slipper man smør/olje til steiking), gjerne ris til + friske grønnsaker som tomat, agurk, salat, gulrot (ja, jeg spiser mye rå gulrøtter).

Kveldsmat: mandler eller andre nøtter - eller ingenting.

Ingen godis annet enn i helgen.

Har økt trim-mengden også - og kjenner etter bare 2-3 uker merkbar forskjell på bukselinninga :P. Føler meg langt friskere og sprekere nå enn før jul må jeg si !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser sjelden frokost før i 9tiden,på jobb. Da er det 3 brødskiver med div pålegg(veldig glad i rekesalat). Så spiser jeg lunsj i 12.30-13.00 tiden,da går det gjerne ned 4-5 brødskiver. Middag i 6-7tiden,og den varierer veldig. Noe snop kan det også bli utover kvelden :rolleyes: Jeg får høre at jeg spiser mye(særlig brødskiver),men jeg gidder ikke la være å spise å gå sulten heller. Jeg er alltid sulten når jeg er ferdig på jobb i halv5 tiden,selvom jeg har spist 5 brødskiver til lunsj... Men spiser aldri når jeg kommer hjem,for da er det rett ut med hunden for å aktivisere han en time eller to først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg spiser ganske mye jeg...

Putter i meg en kjeks før jeg drar til mamma om morgningen, der spiser jeg 2 knekkebrød med brunost.

Kommer på jobben kl 8, spiser 2 fine knekkebrød med gulost. Lunsj kl 11:30, middag kl 15:30, og spiser kanskje en brødskive eller godteri på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp og ned, men vanligvis er det brød uten noe på, oliven, havregryn,ost, øffer, og når jeg gidder, middag også. Prøver å lage ordentlig middag med grønnsaker minst 2 ganger i uken, men for det meste er jeg for lat. Drikker masse te og vann.

Edit: Et godt og vennlig råd for dere som vil ned i vekt. Det er ikke fettet som gjør at man blir tykk/ikke går ned, det er karbohydratene. Fikk råd om å spise karbohydratfattig mat når jeg var yngre og ville slanke meg, og det er veldig bra, man kan spise seg mett og slipper å telle kalorier og være sulten hele tiden. Man føler seg også mye bedre. :| Det er noen det ikke fungerer for, men tror de fleste klarer det. Men les om karbohydratfattig kost før man begynner, så man ikke gjør for mye feil. Vil ikke sitte her med andres hjerteinfarkt på samvittigheten.

Jeg mistet alle 15+ kiloene på slik mat og nå kan jeg spise normal mat. Dvs. uten godteri hver dag...... :x . Noe jeg egentlig burde spise mer av..er ikke flink til å spise noe lenger.....(for tynn).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...