Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye spiser dere om dagen..?


siljestokka

Recommended Posts

Min måltidsplan ser omtrent slik ut:

-Frokost: Enten havregrøt med solsikkekjerner eller laktose- og glutenfritt knekkebrød

-Lunsj: Som regel kyllingsalat, enten lagd selv eller kjøpt ferdig.

-Middag: Kylling (i forskjellige variasjoner) eller fisk.

-Kveldsmat: To knekkebrød.

Noen fler som er glad i kylling ser jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Det er faktisk ikke alltid noe særlig kulere å være tynn enn å være tjukk. Folk føler at de kan si hva som helst til tynne folk, men ikke til tykke. Det virker som mange tror at tynne folk er på en evig slankekur og virkelig vil være så tynne.

Opp igjennom barndommen og deler av ungdosmtiden fikk jeg til tider inntrykk av at folk som sliter med å holde vekten nede lot frustrasjonen sin gå utover oss som slet med å holde den oppe. Jeg liker ikke å være for tynn, jeg er på smertegrensen nå for tiden, men håper å legge meg ut på nyåret.

Til daglig spiser jeg enten som en hest hele dagen, eller nesten ikke i det hele tatt. Det eneste som går igjen er at jeg sjeldent spiser frokost før jeg har vært oppe noen timer. Jeg klarer rett og slett ikke å spise noe når jeg akkurat har stått opp, uansett hva det er. Frokost pleier å være en sjokoladebolle som jeg kjøper på vei til jobb :)

Prøver å spise noe varmt hver dag, da helst noe med mye karbrohydrater. Det går stort sett i tunfisk og ris, eventuellt frossen pizza *kremt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jevne måltider, frokost, variert og sundt kosthold er nøkkelen til alt:) enten man skal opp eller ned i vekt. Min ene samboer spiste sjeldent frokost og mye opp og ned før, men nå spiser hun frokost nesten hver dag uten problemer. Det er litt med vaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser bare når jeg er sulten.. Til midadag idag spiste jeg bare en brødskive med baicon ;P Har ikke noe sunt kosthold.. Snop ALT for mye! Likevell få jeg komentarer om at jeg er så tynn.. Jeg selv syntes jeg er lubben på legger, lår og mage :)

EDIT: Jeg eeelsker kylling.. Kjøper ofte kylling vinger ;) <33 (Vann i munnen)

*Undskyll at jeg dobbelt poster men må få den til å ligge øverst på lista :P*

Heeey, vi må holde liv i denne debatten da.. Det er viktig for meg :P xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Excuse me, men det der er feil. Mulig folk sier mye rart til folk som sliter med å veie for lite, men de begrenser seg ikke andre veien heller. Believe me.

Jeg var litt lubben før og fikk høre at jeg var tykk, fleskeberg osv.. Nå er jeg bare "du er så tynn", "du kan spise hva som helst og enda like tynn, mens vi andre må passe på vekta" .. -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før spiste jeg: frokost (ca kl.7, en eller to brødskiver)

lunsj (ca kl. 11, en salat eller noe)

mellommåltid (ca. 15-16 no frukt)

middag (ca kl. 19)

kvelds (ca kl. 22)

Nå spiser jeg: middag (en liten micro posjon i forhold til før..)kan også spise en frukt eller noe sånt smått i løpet av dagen.

Det er egentlig utrolig skummelt, for jeg har ingen matlyst lenger, drikker veldig lite også og har rast ned i kiloene. Det har holdt på sånn her i ca. 2 mnd, og jeg har gått ned utrolig mye på den tiden. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre jeg :\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte hele ungdomstiden min (12-17år) på å ønske meg selv tynnere.. Jeg hadde vel en slags spiseforstyrrelse, kunne spise en hel haug en dag også gikk jeg uten mat i alt fra 2-6 dager etterpå. Prøvde å kaste opp også men fikk det aldri til. Godt var det!

<syte>

Så flyttet jeg hjemmefra og etter et halvt år fikk jeg en skikkelig knekk. Begynte å gå ned i vekt, og gikk ned 13kg på kort tid. Lå for det meste å så TV, var sjeldent ute og spiste enda sjeldnere. Så fikk jeg hund, og jeg måtte begynne å tvinge i meg mat så jeg hadde energi til å ta meg av bikkja... Og derifra gikk det bare bedre og bedre :lol: Nå spiser jeg hver dag, men klarer ikke få i meg mye, og har ikke gått opp mye i vekt heller. Men jeg spiser, og jeg prøver å få i meg mer og mer, og ikke minst sunn mat.. Men det er så vanskelig. Drømmen er å gå opp 5-6kg og forhåpentligvis føle meg friskere igjen. Jeg plages enda av lite energi, superrask forbrenning og svartning for øynene titt og stadig. Jeg blir veldig andpusten og må ikke gå i for høyt tempo på tur. Løpe kan jeg ikke gjøre lenge før jeg må kaste etter pusten..

Dere som har greie på disse proteinshakene osv. Hvor skal man dra for å kjøpe? Jeg bor i Bodø, og det hadde vært greit om man kunne kjøpt noe lignende på apotek eller noe..

Ellers prøver jeg å tenke sånn: LITT er bedre enn ingenting! Føler jeg at jeg ikke har sjangs til å spise et helt måltid, så må jeg prøve å spise LITT ihvertfall. Da får man noe i systemet så det får kommet igang, og kroppen kan begynne på dagen sin liksom..

Men ja, det er liite kult å høre hvor "forferdelig tynn" man er.. Jeg føler meg som et vrak mesteparten av tiden, og det trenger jeg liksom ikke hjelp til.. Klarer å føle meg som et vrak helt alene jeg.. Trenger ikke flere som forteller meg hvor ****** jeg ser ut.

</syte>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager:

Frokost Spises ca 07.00. Består vanligvis av 2 knekkebrød eller eventuelt et stort rundstykke.

Lunsj Inntas ca 11.00. Varirer i innhold.

Middag Mellom 15.00 - 17.00. Alt for mye kjøtt, for lite fisk, mye kylling.

Kveldsmat Mellom 21.00 - 22.00 tar jeg som regel et knekkebrød bare fordi jeg vet jeg er ekstremt sulten om morran om jeg ikke gjør det. Jeg er ikke veldig hyggelig om jeg både er trøtt og sulten... :lol:

I helgene:

Frokost/lunsj En eller annen gang etter jeg har stått opp.

Middag En eller annen gang utpå kvelden.

I tillegg spiser jeg alt for mye godteri og sjokolade. Cola inntaket er skyhøyt for tida.. (Hvertfall 1,5-2liter) Spiser ganske grei mengde, men hadde hatt godt av å spise sunnere... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser altfor sjelden, og for mye snacks i mellom måltidene.. Men når jeg holder meg til dietten er jeg nokså flink til å spise regelmessig også, ellers blir jeg såå sulten:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har elendige matvaner.

Til frokost så er det en stor kopp søt te, et par kjeks og et glass melk. Har rett og slett ikke apetitt på den tiden av døgnet. Resten av dagen så går det i kaffe og sigaretter, kanskje noen nøtter og litt saft. Jeg spiser ikke ordentlig før kvelden kommer og da blir det gjerne wok, pasta eller mikroretter. Sitter jeg veldig sent oppe så tar jeg et glass melk og et par knekkebrød før jeg legger meg, ellers våkner jeg mitt på natten fordi jeg er sulten.

Jeg anbefaler ikke kostholdet mitt til noen, men jeg er veldig slank, da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om morgenen er jeg egentlig ikke sulten, men tvinger likevel i meg en skive da frokost er VIKTIG!

Første friminutt får vi gratis frukt.

Så spiser jeg to skiver til lunch på skolen. Av og til kjøper jeg en berlinerbolle, men det skjer skjeldnere og skjeldnere, liker bedre appelsiner!

(Spiser aldri sjokoladepålegg på skiva til frokost/lunch)

Når jeg kommer hjem, tar jeg meg litt mat. Det kan variere -alt fra snop til melon!

Spiser masse frukt hver dag.

Spiser middag når foreldrene mine kommer hjem. Varierer veldig fra dag til dag, årstid osv. Men halv fem til åtte-tiden omtrent.

Endel frukt iløpet av kvelden.

Det går også ned noen glass Nora Eplejus om dagen for tiden...

Og for alle dere som hopper over frokosten; ikke gjør det! Tving ned en skive. Har hatt perioder jeg nesten har blitt kvalm av å spise, men spiser frokost likevel. Dere har sikkert hørt det før, men det har mye å si!

:D:D:D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en litt rar frokostvane men det er godt som f... skjærer noen skiver har på smør og lager en kopp med rett i koppen suppe. deler skivene i 2 og dypper dem i suppa og spiser det. klarer ikke å spise tørre brødskiver. bruker vel 10 minutter på å få i meg en vanlig skive med kjøttpålegg.. blir veldig fort lei hvis jeg eter det samme over tid så jeg må variere mye. spiser også axa frokostblanding med melk i perioder. har jeg dårlig tid så blir det pølse og cola på bensinstasjonen.

til lunsj på jobben kjøper jeg ferdig baguett med kylling, reker eller ost og skinke.. ost og skinke blir fort tørt men det går hvis jeg har juice. drikker for mye juice, det er godt og jeg føler meg så frisk etter å ha drukket det.

jeg drikker gjerne 2-3 liter juice eller brus om dagen.

middagen blir rett etter jobben. bestemor lager bare stekt mat.. hadde det vært opp til meg så hadde det blitt grandis eller big one eller en boks med lapskaus. kjapt og enkelt.

spiste mye snop og chips før men jeg oppdaga hvor godt det med stenfrie druer og diverse andre frukter så det erstatter snop.

spsier som regel aldri kveldsmat.. blir bare mye juice så jeg ikke føler sult.

pizza i helgene.. det er tradisjon :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser:

Frokost

Lunsj

Mellommåltid

Middag

Mellommåltid

Aftensmat

Eh. Jeg spiser visst hele tiden jeg :twitch:

har en litt rar frokostvane men det er godt som f... skjærer noen skiver har på smør og lager en kopp med rett i koppen suppe. deler skivene i 2 og dypper dem i suppa og spiser det. klarer ikke å spise tørre brødskiver. bruker vel 10 minutter på å få i meg en vanlig skive med kjøttpålegg.. blir veldig fort lei hvis jeg eter det samme over tid så jeg må variere mye. spiser også axa frokostblanding med melk i perioder. har jeg dårlig tid så blir det pølse og cola på bensinstasjonen.

til lunsj på jobben kjøper jeg ferdig baguett med kylling, reker eller ost og skinke.. ost og skinke blir fort tørt men det går hvis jeg har juice. drikker for mye juice, det er godt og jeg føler meg så frisk etter å ha drukket det.

jeg drikker gjerne 2-3 liter juice eller brus om dagen.

middagen blir rett etter jobben. bestemor lager bare stekt mat.. hadde det vært opp til meg så hadde det blitt grandis eller big one eller en boks med lapskaus. kjapt og enkelt.

spiste mye snop og chips før men jeg oppdaga hvor godt det med stenfrie druer og diverse andre frukter så det erstatter snop.

spsier som regel aldri kveldsmat.. blir bare mye juice så jeg ikke føler sult.

pizza i helgene.. det er tradisjon :blink:

Oi. For noen matvaner! Er du blitt utstyrt med en superbra forbrenning eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser:

Frokost

Lunsj

Mellommåltid

Middag

Mellommåltid

Aftensmat

Eh. Jeg spiser visst hele tiden jeg :P

Samme her. Spiser lite men ofte :P

Frokost

Lunsj

Mellommåltid

Middag

Mellommåltid

Aftensmat

Er egentlig litt sjokkert over hvor sjeldent enkelte sonen folk spiser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...