Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig skal jeg starte!:D


MegaMarie

Recommended Posts

Jippi!! Endelig er det min tur til å starte stevne!

Sprang og Dressur! På et klubbstevne. Blir så gøyt!

Jeg skal ri den hesten som jeg har på for i dressur, LC og en skole hest i sprang.

Vet ikke hvor høyt jeg skal hoppe enda da, men jeg får vell vite det snart.

Det blir vell ikke så veldig høyt fordi hun er 23 år gammel. Men uansett så blir det kjempe kjekt!

Første gangen jeg starter på et ortlig stevne.

Gleder meg fryktelig mye :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en rideskole hest da. En fjording. Tipper det blir 60 jeg skal hoppe.

Lett C er jo ikke så vanskelig da... :blink: Hesten må jo ikke gå stabilt på tøylen der eller noe. Tror jeg da.

Er ikke så vanskelig program heller. Har øvd på det lenge da siden jeg skal ta grønt kort snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Vell, er litt missfornøyd med resultatet da. På sprangen så ble vi eliminert pga at vi stoppet 3 ganger. Fikk ikke hoppet mer en 4 hindre, skjipt.. Hun var så flink når vi ridde på oppvarmingen, hoppet alt, hun svingte bare unna hinderet den førtste gangen. Så med en gang vi kom inn i banen på stevne så merket jeg at hun bare saknet ned og ikke gadd mer.

Hun er jo en 23 år gammel skole fjording da, så skal vell ikke klage over det.

Så på dressuren så fikk vi 41,8 % huff... Syns det gikk bedre en det jeg da og det var flere som sa til meg at de syns hun var for streng med oss. Men tydelig vis så likte hun ikke meg da :barfy: Det jeg var missfornøyd med var at jeg fikk feil gallopp også rettet jeg det ikke opp fordi jeg ikke viste det for å si det sånn. Det kjentes litt rart ut, men jeg klarte ikke å se hvilken fot som var fremst, men ellers når jeg trener så pleier jeg alltid og gjøre over gang og fatte på nytt når jeg er usikker, men jeg klarte ikke å tenke klart. Så ridde jeg ikke ortlig inn i hjørnene og jeg smattet fordi jeg ikke viste at man skulle/ikke skulle det på stevne. Det dommeren var missfornøyd med var den feile galloppen, hjørnene, smattingen og at jeg ikke var nøyaktig nok. Det var alt. Jeg havnet på siste plass da.. Den over meg hadde 44 eller noe.

Bedre lykke neste gang til meg. Håper på bedre dommer (hun dommeren pleier å dømme etter utsende til hesten, ja... høres rart ut, men sant). Håper på bedre hest i sprangen og forresten vi startet LC2 som vi hadde fått øvd på i 2 dager!! Alle trodde at det var LC1 vi skulle starte også fikk vi vite 2 dager før at det var LC2... Hmf

Neste gang starter jeg kanskje LD og LC men vi får se... Spørs om jeg gidder å starte LD liksom.. Å gå ned en klasse er litt pinglette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...