Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpekurs i Bergen


Devana

Recommended Posts

Fjellanger hundeskole anbefales på det sterkeste. :D Kjør på med pakkeløsningen deres, så får du både valpekurs og grunnkurs ("unghundkurs"). De trener kun positive metoder, og det er VELDIG lærerikt å gå der... selv for folk som har hatt hund en stund :D

Neste valp er på vei her hjemme, og jeg kommer garantert til å bruke Fjellanger igjen på denne og. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Askøy hundeklubb sine kurs kan annbefales.

Ikke fullt så dyre som fjellanger men kjører samme politikken i opplæring av hund.

Valpekurset kan jeg absolutt annbefale, pleier å være 2 instuktører der og begge kjempegreie og flinke å lære fra seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hva ville dere gjort i denne situasjonen? Voksen omplasseringshund som eier har hatt noen få måneder, hund har knurret på eier noen få ganger tidligere. På tur så havner båndet bak beinet på hunden, eier bøyer seg ned for å løfte opp beinet og fjerne båndet, hunden knurrer da på eier. Igjen havner båndet bak beinet og eier bøyer seg ned og da biter hunden såpass at hånd måtte sys 15 sting.  Hunden er stresset ute når den møter andre hunder men rolig hjemme. Ikke vist aggression tidligere, knurret noen få ganger når feks blir holdt for å fjerne flått, klippe klo.  Eier har vært streng tidligere på tur, gjentar kommandoer med streng stemme flere ganger helt til hunden hører etter. lagt hunden i bakken 3x tidligere for å "vise" hunden hvem som er sjefen når den har hatt stress reaksjon i møte med andre hunder.  Kan det være en reaksjon på en allrede stresset hund som ikke håndterer ny eiers strenge væremåte ? Eier er også kosete og mild så ikke kun streng altså.  Kan eier stole på hunden igjen ? Blir det lettere for hunden å bite igjen nå ? Kan hunden snus med positiv belønnings basert trening uten streng tone og sjefete trenings metode ?  Litt spent på svar da jeg har ment at eier har skapt mer stress i hunden med denne strenge "jeg er sjefen" metoden og selvom dette er en rase som kan prøve seg på rang stigen så mener jeg dette er basert mer på frykt og stress hos hunden en dominant oppførsel.  Hva ville du ha gjort i situasjonen ? Vurdert omplassering, avliving da hunden har bitt et menneske ? Forsøkt positiv hundetrening med fokus på mental trening ? Ville du tørt å ha denne hunden rundt en tenåring ?   
    • Vet beds kan man enkelt klippe til selv og er veldig populært for bruk i bilbur. 
    • Hei! Kjøpte nylig et pent brukt 4Pets Herkules hundebur, men jeg trodde det ville være enklere å finne pute til det. Er dette en eldre versjon av 4Pets sine bur? Finnes det en type hundeseng man kan klippe til selv, som ikke er ren ull? Bikkja er fryktelig varm av seg.
    • Goldentispe av utstillingslinjer høres ut som kan passe fint, men bare husk på at alle valper og unghunder er generelt krevende og at trening på å takle å være hjemme alene en hel arb.dag kan ta lang tid. 
    • Et oppstillingsbilde.  Tempo 3 måneder. 8,7 kg og 36 cm høy.   
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...