Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen!


Iago

Recommended Posts

  • Svar 93
  • Created
  • Siste svar

Jeg syns at Stig burde gått ut i dag jeg og, ikke hadde han klart å ringtrene sin egen hund godt nok, og ikke hadde han all verden av kontakt med Finn heller. Jeg hadde blitt pottesur om jeg hadde gått ut, var jeg hun Mai Irene (er det ikke det hun het, eieren til Finn? Husker bikkja, liksom, det er ikke så nøye med folka :D )

Ellers så syns jeg det var morsomt i dag jeg, tror det er litt for lett å glemme hvor ufortståelig utstilling og alle regler og normer kan virke for en som aldri har vært på sånt før. Var veldig gøy når Tex feis avgårde med Dag Løken, stakkars mannen *ler* Og den "tapre" kommentaren da: "Jeg tror jeg blør".. hehe :D

Jan Vidar fortjente hedersprisen i dag, mest fordi at han fikk vist Gorm i praksis hvordan man kontrollerer en "villstyrig unghund" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var morro i dag for oss utstillings folk! :D

Det med bildene var pga at utstilling handlet om å vise seg frem, derfor skulle de ta bilder.. Noe sånt sa de

Syns hun med Finn skulle fått lov til å bli jeg! Jan Vidar eller hva han het fortjente den sløyfa! Han gjorde en flott jobb med Tex! ^_^ Blir morro neste gang, men undrer litt over hva det egentlig er :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedeliiiiiiiig!!

Enig med deg i det ja..... zzzzzz

Minner langt mer om stress enn glede ja... litt tvangshandlinger også ser det ut for :D. Retard...

Ja, jeg får litt vondt av å se på den. Det er nok mye i det at Gorm ikke gir de mest klare beskjedene til hunden og så blir den fullstendig frustrert. Men samtidig, kan vi være sikre på at det ikke er noe fysisk vondt for ham? Hunden altså? De overslaghandlingene synes jeg er fælt å se på.

Synes egentlig Stig burde gått ut. Han var veldig heldig med at de skulle bytte hund. Tror ikke han og Kaysa hadde fått blitt hvis de hadde gått sammen. Jan Vidar fortjente virkelig den hedersprisen! Han fikk en overlykkelig ung Schäfer som ikke hadde fått de største korrigeringene i sitt liv til å bli vist innmari bra:)

Men jeg synes det var rart da juryen Kåre fikk full kontroll og viste Lotta bra på bordet. Hun hoppet jo opp på han og han løftet henne opp nesten opp ned :D

Enig med dette. Altså, klart at de skulle se handleren an. Imidlertid, så fikk Stig en hund som er en smule førerorientert mens Mai endte opp med Kaisa som selv eieren sliter med. Når da man ser at Stig jobber minimalt og Mai forsøkte virkelig, så lukter det igjen svidd av denne juryen... Jeg kan ikke helt skjønne hva de avveier resultatet opp mot.. Mest sannsynlig, så har de vel en plan som de forsøker å "skjule" bak unnskyldninger ved utstemmning. Greit nok at det skal være underholdning, men det bør da i det minste være rettferdig underholdning?

Haha, synes det var morsomt idag jeg :D

Hver sin smak tydeligvis, og takk for det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bergis er den kuleste, så utrolig fine ansiktstutrykk!

TEx er så vakker at jeg får vann i munn, en nydelig schæfer som utstråler så mye glede !

Tex er søt ja, men er han ikkje utruleg keitete? ørene henger ned og ryggen ser jo ut som han bøyer den heile tida. Ser helt merkelig ut spør du meg, ikkje slik dei schäferane eg har møtt ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tex er søt ja, men er han ikkje utruleg keitete? ørene henger ned og ryggen ser jo ut som han bøyer den heile tida. Ser helt merkelig ut spør du meg, ikkje slik dei schäferane eg har møtt ser ut.

Skal ikke Schäfere være sånn da..? (ikke tro at jeg har peiling på sånt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Er det rart det går som det går?

Spør dere meg så må de vel ha hatt tidenes mest elendige instruktør eller? Det hadde jo sikkert vært en ide å for det første forklart hva utstilling er, hva som er poenget og hvordan det foregår før man ber folk jåse avgårde å øve for seg selv. Punkt to - det er sikkert også en fordel å ha en instruktør som har erfaring med å stille bittelitt mer enn ankelgnagere......

Nei, der bomma de skikkelig med instruktøren faktisk - de burde helt oppriktig brukt f.eks. Steinar Balken eller Sjur Hall - førstemann en ekstremt dyktig instruktør på handling - sistnevnte er Handler ekstraordinær - han får selv den rareste hund til å se vakker ut........

Underholdende å se han fly lavt etter Tex da.

Vel fortjent seier til Jan Vidar

og i motsetning til andre her så synes jeg det var helt greit at May Iren åkte hjem - hadde jeg vært Kaisa eller Finn så hadde jeg bitt henne for lengst bare fordi hun er vanvittig gnålete og irriterende.... sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Det er jo faktisk UNDERHOLDNING dette her. Og jeg ble underholdt værtfal! :D

Det ble ikke jeg, så jeg måtte sørge for underholdningen selv.. Pakket inn julegaver med rabieskatten absolutt tilstedeværende. Jeg syns forøvrig ikke at Tex er en spesielt god representant for rasen hverken ekteriørt eller temperamentsmessig. Det er ikke bare manglende styring fra eier som er den hundens problem liksom..

BP: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente ryggen.. :D
Jeg nevnte ikke ryggen fordi det kan jeg ikke svare på selv! :D De fleste har jo litt banan-rygg, men det sees kanskje ekstra på Tex? Lilli skriver at han virker utrolig keitete, - hvis du med det mener vinglete så er jo ofte schæfere det inntil de får "satt" seg skikkelig, noe som jeg tror skjer i ettårs-alderen. Jeg vet ikke hvor gammel Tex er, men han er vel over året? Kanskje han bare er litt sent utviklet? Men hei! Jeg er ingen schæferekspert!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jeg nevnte ikke ryggen fordi det kan jeg ikke svare på selv! :D De fleste har jo litt banan-rygg, men det sees kanskje ekstra på Tex? Lilli skriver at han virker utrolig keitete, - hvis du med det mener vinglete så er jo ofte schæfere det inntil de får "satt" seg skikkelig, noe som jeg tror skjer i ettårs-alderen. Jeg vet ikke hvor gammel Tex er, men han er vel over året? Kanskje han bare er litt sent utviklet? Men hei! Jeg er ingen schæferekspert!

Ukei - du har del en rett - han er hengslete fordi han er ung - men du tar helt feil når du mener at de bør ha "satt seg" i ettårs alder. Det finnes knapt en rase som er så stygg som ettåringer som schæfere - de trenger tid - masse tid - Tex er rett over året eller noe - han trenger å vokse seg stor og sterk - sikkert ferdig i treårs alder.

Noen pen schæfer blir han aldri - han har hengeører osv. - og den trenger litt kustus - men han blir sikkert en hyggelig familiehund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Skal ikke Schäfere være sånn da..? (ikke tro at jeg har peiling på sånt)

Schæfere skal ha ståører.

jeg mente ryggen.. :D

Tex virker veldig kjeitete ja,og litt i sin egen verden egentlig. Fin hund og alt det,men det er noe rart med han synes jeg..

Eg veit om ein schäfer som hadde eit slikt hengeøre, og ho hadde ørebetennelse eller noke lignande.

Det ser ganske enkelt ikkje bra ut...

Jeg nevnte ikke ryggen fordi det kan jeg ikke svare på selv! :D De fleste har jo litt banan-rygg, men det sees kanskje ekstra på Tex? Lilli skriver at han virker utrolig keitete, - hvis du med det mener vinglete så er jo ofte schæfere det inntil de får "satt" seg skikkelig, noe som jeg tror skjer i ettårs-alderen. Jeg vet ikke hvor gammel Tex er, men han er vel over året? Kanskje han bare er litt sent utviklet? Men hei! Jeg er ingen schæferekspert!

Jeg siterer meg selv igjen denne gangen med uthevet skrift:

Jeg syns forøvrig ikke at Tex er en spesielt god representant for rasen hverken ekteriørt eller temperamentsmessig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det rart det går som det går?

Spør dere meg så må de vel ha hatt tidenes mest elendige instruktør eller? Det hadde jo sikkert vært en ide å for det første forklart hva utstilling er, hva som er poenget og hvordan det foregår før man ber folk jåse avgårde å øve for seg selv. Punkt to - det er sikkert også en fordel å ha en instruktør som har erfaring med å stille bittelitt mer enn ankelgnagere......

Nei, der bomma de skikkelig med instruktøren faktisk - de burde helt oppriktig brukt f.eks. Steinar Balken eller Sjur Hall - førstemann en ekstremt dyktig instruktør på handling - sistnevnte er Handler ekstraordinær - han får selv den rareste hund til å se vakker ut........

Underholdende å se han fly lavt etter Tex da.

Vel fortjent seier til Jan Vidar

og i motsetning til andre her så synes jeg det var helt greit at May Iren åkte hjem - hadde jeg vært Kaisa eller Finn så hadde jeg bitt henne for lengst bare fordi hun er vanvittig gnålete og irriterende.... sorry.

Jeg tenkte også at Steinar Balken eller Sjur Hall ville vært litt riktigere valg av instruktør enn Dag her... Steinar er jo også godt kjent som en utmerket handler-instruktør. Ellers er det jo morsomt å se folk gå på snørra *flir - jepp - jeg er ond*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukei - du har del en rett - han er hengslete fordi han er ung - men du tar helt feil når du mener at de bør ha "satt seg" i ettårs alder. Det finnes knapt en rase som er så stygg som ettåringer som schæfere - de trenger tid - masse tid - Tex er rett over året eller noe - han trenger å vokse seg stor og sterk - sikkert ferdig i treårs alder.

Noen pen schæfer blir han aldri - han har hengeører osv. - og den trenger litt kustus - men han blir sikkert en hyggelig familiehund.

Det er bra du retter meg:) Jeg skrev at jeg trodde de ville ha gjort det i ettårs alderen fordi min kompis sin schæfer så svært så vinglete ut når den var yngre, men nå som den nettopp har fylt ett år er han allerede mye fastere i formen. Men det er jo klart jeg ikke kan basere det utsagnet på ett tilfelle :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer meg selv igjen denne gangen med uthevet skrift:
Uten å forklare hvorfor. Ikke alle har peiling på schæfere vet du.

EDIT: Tok litt tid før min trøtte hjerne forsto at du bare hadde samlet alle våre meninger om Tex, også slengt med din egen meningen nederst. Tenkte først at.. nei jeg vet ikke hva jeg tenkte.. haha - bare rot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det virket som de fikk veldig lite opplæring før de skulle begynne å øve. De visste jo ikke om de skulle gå eller springe engang. "Spesialisten" var veldig utydelig ellers også, "kanskje du skulle prøve ..... eller kanskje du heller skulle ... Selv jeg, en nybegynner, vet om tjue personer som ville gjort det der mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...