Gå til innhold
Hundesonen.no

WW08 - ta med hund som ikke skal stilles?


Ingvild

Recommended Posts

Jeg har tenkt meg på verdensvinnerutstillinga i Stockholm neste år (tenkt meg var vel kanskje å underdrive litt siden jeg har bestilt hotell), og har tatt det for gitt at jeg kan ta med min egen hund inn selv om hun ikke skal stilles. Men det går kanskje ikke an? Jeg finner ikke noe spesifikk informasjon om dette på WW08-sidene, men på Stora Stockholm-sidene står det veldig klart at det ikke er lov å ha med hund som ikke skal stilles inn i lokalet - og derfor antar jeg nesten at det må være lov å ta med hunden min inn på WW siden de IKKE har spesifert noe på de sidene. Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj... Hvor står dette hen, egentlig?

Jeg regner med at de har denne ordningen for å minimere antall hunder som er inne på området? Men si, hvis man har en hund som skal stilles på fredag og en som skal stilles på søndag, kan man ta med begge hundene inn alle fire dagene? Eller for å formulere meg annerledes: Kan en hund bli med inn alle fire dagene selv om den bare er påmeldt en av dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææh, blir ikke noe WW på meg om jeg ikke får ta med hunden inn :glare:

Har ikke tenkt å melde han på, så..

Ingvild skrev; Kan en hund bli med inn alle fire dagene selv om den bare er påmeldt en av dagene?

Ville vært merkelig hvis ikke. (FEKS) Hvor skal hunden være imens eieren er på utstillingen for å stille sine andre hunder? På hotellet? 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke HVORFOR dere skal ha med hunder som ikke er meldt på inn jeg?

Å sosialisere hunden kan man gjøre på andre stevner, her kommer det til å bli fult!

Og man finner alltids en barnevakt for hunden når man selv reiser! Jeg har tenkt å reise uten hund, kun for å kose meg, spane etter lekre hannhunder og muuuligens litt shopping :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke HVORFOR dere skal ha med hunder som ikke er meldt på inn jeg?

Å sosialisere hunden kan man gjøre på andre stevner, her kommer det til å bli fult!

Jeg har med meg bikkja for min egen del, jeg. :blink: Sosialisering er ikke akkurat tingen, det er rett og slett fordi jeg føler meg tom når jeg er på et hundearrangement uten å ha med meg min egen hund, og det føles mest naturlig å ha henne med.

Selvsagt blir det ikke noe problem å få mamma og pappa til å se etter henne når jeg er borte, men... ja. Hadde jeg fått ha henne med inn, hadde jeg gjort det. Hun trives på utstillinger etc, og jeg syns det er mye bedre å ha henne med enn å ikke gjøre det. Selv om det helt klart er langt mer praktisk å reise uten hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke HVORFOR dere skal ha med hunder som ikke er meldt på inn jeg?

Å sosialisere hunden kan man gjøre på andre stevner, her kommer det til å bli fult!

Og man finner alltids en barnevakt for hunden når man selv reiser! Jeg har tenkt å reise uten hund, kun for å kose meg, spane etter lekre hannhunder og muuuligens litt shopping :P

Jeg skjønner det heller ikke når det er et såpass stort arrangement. Det blir mange nok hunder der fra før av om ikke de som bare skal titte tar med seg sine. Her har vi funnet barnevakt til Buster allerede, og reiser bare nedover med den lille som skal stilles :blink: Men klart, Buster er ikke akkurat en hund som ville trivdes med å være med på et slikt arrangement, han hadde vel dødd på seg av stress og forventninger....

Forresten Silje, jeg syns også du skal tre inn som støttekontakt for nervøse nordlendinger som skal entre ringen :P:tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke HVORFOR dere skal ha med hunder som ikke er meldt på inn jeg?

Å sosialisere hunden kan man gjøre på andre stevner, her kommer det til å bli fult!

Og man finner alltids en barnevakt for hunden når man selv reiser! Jeg har tenkt å reise uten hund, kun for å kose meg, spane etter lekre hannhunder og muuuligens litt shopping :P

For det første plassere jeg ikke hunden min hvor som helst og har ikke lyst å reise i fra han. Og når familien reiser på ferie til Sverige og blandt annet skal på WW så hvorfor skal jeg droppe å ha med hunden på ferie i en uke for at vi skal innom på ww for en dag. Så derfor hadde det vært så utrolig greit om man kunne hatt med u-påmeldte hunder inn, slik at man kan få ta seg en tur innom utstillingen også. MED hund :blink: Shopping (hvis du mente til hundene) og spane etter lekre hannhunder kan man da gjøre med hund også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner veldig godt om man vil ha med seg hunden sin. Jeg føler meg også litt tom på utstilling når vi ikke har med hunder..nesten litt kjedelig. Har med hele flokken når man er ute av huset vettu :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første plassere jeg ikke hunden min hvor som helst og har ikke lyst å reise i fra han. Og når familien reiser på ferie til Sverige og blandt annet skal på WW så hvorfor skal jeg droppe å ha med hunden på ferie i en uke for at vi skal innom på ww for en dag. Så derfor hadde det vært så utrolig greit om man kunne hatt med u-påmeldte hunder inn, slik at man kan få ta seg en tur innom utstillingen også. MED hund :blink: Shopping (hvis du mente til hundene) og spane etter lekre hannhunder kan man da gjøre med hund også :P

Men, hunden kan vel fint være på hotellet eller hvor det nå er dere skal bo,den ene dagen, mens resten av folket går og titter på hundeutstillingen? Her skjønte jeg ikke helt problemet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt så er det generelt ikke tillatt på noen svenske utstillinger å ha med hund som ikke er deltaker?

Selv hadde jeg aldri tatt bikkja med inn på utstilling bare for å ha den med. Da hadde den fått bli i bilen eller på hotellet. Skal jeg myse på ting og tang så vil jeg ha hendene fri :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest interessert i om jeg får med meg en hund påmeldt en dag, inn på de andre dagene også. Noen som vet?

Jeg har forøvrig tenkt å melde på begge hundene, selv om bare den ene kommer til å stilles, hvis det gjør det greit å få med begge inn. Er jeg først kommet så langt, og brukt tid, reisepenger, overnatting etc, så er det enklere enn å finne alternativer når jeg bare skal ha med en hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mest interessert i om jeg får med meg en hund påmeldt en dag, inn på de andre dagene også. Noen som vet?

Er ikke sikker, men vil tro at "inngangsbilletten" til hunden kun gjelder den dagen den skal stilles, og at man så kun kan ta med inn hund som har vunnet gruppen og skal til BIS-finalen den siste dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de store arrangementene jeg har vært med på i inn- og utland, så er ikke dørvaktene instruert i hvilke katalognummere som stiller hvilken dag i hvertfall. Så selvsagt kan man ta med en påmeldt hund inn - hvilken dag som helst, man er påmeldt til arrangementet - ikke dagen.

Og siden utst.katalogen ikke har hundenes id-nummer, så er det heller aldri noe problem å få med en ikke-påmeldt hund på en annens katalognummer. Jeg har heller aldri sett at de har sjekket mot katalogen (mht rase, kjønn, e.l.).

Her i Norge har vi også NKK-utstillingene åpne for hunder som skal øyelyses - så det er også et argument man kan bruke for å "snakke hunden med seg inn" på utstillinger her.

Tviler også på at SKK nekter NOEN å komme inn, hvis alternativet for hunden er å sitte i bilen i Juli mnd, pga varmen.

Men, når det er sagt - så er det selvsagt forventet mer enn tilstrekkelig antall hunder der inne - og jo flere som kommer med "gjestehunder" jo trangere blir det for alle sammen. Så jeg skjønner godt at de ønsker å "skremme bort" så mange de kan på forhånd.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville droppet å ta med hunden inn på et slikt arrangement, om den ikke skal stilles.

Vi har deltatt på "Hund 2007" i helga med våre to, samme sted, samme opplegg, og det var jammen ikke enkelt å manøvrere inne i hallene med hund.

Så mye folk og så mye hund, gir stor trengsel og mye kø.

I tillegg er det jo enkelte hunder som takler det dårlig, og gjør utfall.

Dette gjør ikke saken noe bedre.

Vi stilte begge våre søndag, lørdag lot vi de ligge i bilen.

Akela, det stod ingenting spesifikt om hundene kun hadde adgang den dagen de skulle stilles i PM.

Og som Susanne skriver så hadde ikke de i døra noen som helst oversikt over hvilke hunder som skulle stille lørdag eller søndag.

Vi gikk med hundene i en kjapp vet.sjekk og viste papirer, og vips så var vi inne.

Med i overkant av 10 000 deltagende hunder, som det var i helga fordelt på 2 dager, så kan de neppe klare å holde styr på slikt.

Jeg ser ingen grunn til å dra inn hunden på et slikt arrangement, om den ikke skal stilles.

Men det er jo bare min mening, andre får jo vurdere selv.

Her i Norge er det jo rimelig fritt om man vil ha med ikke påmeldt hund, samme på mindre utstillinger i Sverige.

Synes det er en fin måte å sosialisere, og trene til utstilling, men alt med måte.

Foretrekker å gjøre slikt på utendørs utstillinger med mindre folk og mer plass...

Etter å ha vært på "Hund 2007" gleder jeg meg vilt til "Worl dog show".

Kan nesten ikke vente alle de månedene som ligger foran oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...