Gå til innhold
Hundesonen.no

Freestyle kurs, Hordaland

Stine Pernille

Recommended Posts

Skrevet

NBFK Avd Hordaland arbeider nå med å gi medlemmer og andre hundeiere greie kursalternativer.

Jeg vil bare ha en liten, kjapp undersøkelse på hvor mange jeg kunne fått med til å delta på kurs i Hordaland!

Så folkens, gi meg en lyd!

Er det interesse for et helgekurs i Freestyle, med instruktør Merete Andersen Huser?

(Hun som hadde oppvisning på Hamar i år, med flotte Brakar)

Skrevet

Det kunne vært noe. Kommer ann på pris, mulighet for overnatting osv... har veldig lyst å prøve freeestyle med Prada!

Skrevet

Også interessert.. men, påpeker de samme poengene som folkene over (bortsett fra overnattingen :D)l, Det hadde også vært litt interessant hva Merete forventer av hundene, mtp kontakt/lydighet osv... Der sliter jeg med Soffen. Så hvis slike ting plager henne, så funker det jo dårlig, hehe.

Skrevet

Jeg er interessert, men kommer an på hva det koster, og hvordan det går i forhold til ham jeg tenker å gå med, som har epilepsi... Han tåler ikke stress og høyt aktivitetsnivå så godt, men han er veldig smart og elsker å lære slike ting, så jeg har veldig lyst...

Skrevet
Hvis jeg sier det vil koste rundt 1000kr, for de som ikke er med i Belgerklubben, 850kr for de som er medlem,

og 450-500 for observatører... Hva sier dere da?

Hva er inkludert? Mat i lunchpausene? Bok/hefte om emnet eller lignende?
Skrevet

Så langt har jeg ikke tenkt ennå... Som sagt bare en undersøkelse om hvor mange jeg hadde fått til å delta, og om prisene blir for stive. Må tenke at instruktørene tar litt for å ha kurs, det koster å reise hit, og overnattig for dem også. Man vil jo ikke belaste deltakerne mer enn nødvendig, men jeg holder på med overbevisning om at vi kan ta fra klubb kontoen også. Gi meg litt tid :D

Bare si hva dere mener.

Skrevet

Oh, det hadde vært gøy det!

(Bortsett fra at jeg nesten aldri er i Bergen *Furt*)

Hva kreves av forkunnskaper (og lydighet :rolleyes:) for å være med på et slikt kurs?

Skrevet

Jeg mener Merete Andersen Huser liker å bruke dyrenes naturlige bevegelser og det de vil gjøre. Og bygge videre på det. Jeg vet ikke nøyaktig hennes treningsmetode, noen som vet? Men jeg synes hun er utrolig dyktig i det hun gjør!

Dette kurset (om det blir noe av) blir i sommer. Vi har satt en dato til 5-6 juli.... foreløpig.

Skrevet
Hvis jeg sier det vil koste rundt 1000kr, for de som ikke er med i Belgerklubben, 850kr for de som er medlem,

og 450-500 for observatører... Hva sier dere da?

Hehe... dette er jo helt vanlige priser. Du skal ikke stresse med dette. Det eneste jeg "reagerer" på er observatørprisen, den ligger over det jeg har vært vant til fra tidligere. Ellers, er de andre mer eller mindre "normale".

Da tar jeg utgangspunkt i at det er kurs lør og søn, fra ca. 9-16.

Skrevet

Observatør prisen har ikke jeg fastsatt. Det er nok instruktørene. Halvparten av kursavgift er observatør avgift... Desverre.

Belgerklubben går nok ikke i overskudd på dette, men vi har sjansen til å arrangere et kjekt kurs med greie instruktører til våre medlemmer (og andre som vil være med). Og kanskje vi forhåpentlig vis får flere påmeldte ved andre kurs ved senere anledning :D

Skrevet

Det høres bra ut!

Et spmål til: hvor langt kan dere strekke dere i prisen? Kan dere strekke dere f.eks 200 kr til. Altså 1200 kr for helgekurs? Men da 500 kr som observatør? Mulig det går ann å få inn lunsj der også, i den prisen. :blink:

Skrevet

Hei Stine

Jeg synes du gjør det vanskelig for deg selv nå. Det er ikke alltid at kurset passer akkurat den helgen, selv om folk har sagt ja på forhånd. Du må i samarbeid med din klubb finne ut hva instruktøen koster for en helg. Finne riktig pris og sette en dato for kurset. Husk bindende påmelding. Jeg er sikker på at med god annonsering, vil et slikt kurs bli full tegnet :blink:

Skrevet

Helt grei pris om mamma betaler :blink: Haha

Tror det er vanlig jeg med litt over 1000 kr så 1200 kr hadde sikkert gått fint :lol:

Et spørsmål, hvor mange timer trening ville det vært hver dag?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vurderer å kun holde meg til hund. Selv om jeg også har lyst på andre typer dyr. Kjekt med litt forskjellig synes jeg men hvis det er en ulempe og til hinder for hundene går jo ikke det. De er viktigst.
    • Hvis han faktisk er blanding av havanais og malteser så er han ikke en maltipoo i det hele tatt. Maltipoo er blanding av malteser og puddel (poodle, derav -poo-delen av navnet).  For det første bør han sjekkes for alle arvelige helseproblemer som forekommer både hos havanais og malteser. Det er vel noe allergi, øyeproblemer og kneledd/albueledd ihvertfall. Så bør du ha oversikt over gemytt og helse hos begge foreldrene og helst søskenene og gjerne halvsøsken eller andre nære slektninger til hunden. Det hjelper ikke at din hund er snill og frisk, hvis han er unntaket i kullet. Da risikerer du å avle videre på problematiske gener, selv om det ikke har vist seg hos din hund. Dette er hovedårsaken til at raseavl er lettere å gjøre på en god måte, fordi man har registrert statistikk over helsedata i flere generasjoner. Hvis du tenker å få valper så kan det uansett også være greit å gå NKKs oppdretterskole, det er mye viktig informasjon der uavhengig av om du avler på renraset eller blandingshund. https://www.nkk.no/kurs-utdannelse-og-aktiviteter/kursoversikt-alle/ Generelt tenker jeg at det er veldig mange hunder som omplasseres og unødvendig å avle om man ikke har noe målrettet tanke for det, som de fleste seriøse oppdrettere har for rasehunder når de studerer helse- og utstillingsresultater. Det finnes mange gode og snille hunder som trenger et hjem.       
    • Hei. Jeg har en maltipoo hund som er blanding av havanes og malteser. Veldig godt gemytt på han. Rolig og veldig snill. Ble 2 år 17 juli. Hvordan kan jeg gå fram? Han er i ekstase å merker han er ungdoms tiden nå. Trenger litt tips . Vil gjerne forme han videre pga hvor fin han er. 
    • Alle dyr har naturlige instinkter som styrer dem. Noen er byttedyr, som lever av gress, bær og annet de finner i naturen, og som har fluktinstinkter når det er noe i nærheten de oppfatter som fare. Typisk eksempel er hester, sauer, hjortedyr osv. Noen er rovdyr som lever av å fange, drepe og spise andre dyr. Både katter og hunder er rovdyr, samt ulv, gaupe, bjørn osv. Fra lenge før hunder (og katter) ble domestiserte og holdt som arbeids- og kjæledyr har dette vært instinkter som rett og slett har holdt dem i live. Det er naturlig adferd å jage og drepe, men vi har avlet bort veldig mye av de sterkeste instinktene. Ulike dyr har også ulikt språk og væremåte, og de aller fleste kommuniserer best med sin egen art. Og så er det noen som kommuniserer på tvers av arter, i varierende grad. Anbefaler å lese litt om språk og adferd både hos hund og katt, og som sagt få hjelp fra fagfolk.
    • Hvorfor er det sånn at alle katter skal jages?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...