Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som er usikker på andre hunder


MegaMarie

Recommended Posts

Min hund Blondie er veldig usikker på andre fremmede hunder. Hun er redd alle hunder som hun ikke kjenner untatt Chihuahua. Nå hun er blitt kjent med de så kan hun godt leke kjempe masse så lenge de er ca på hennes størrelse.

Det som Blondie pleier å gjøre når hun møter på andre hunder det er først å bjeffe og løpe med ørene rett opp å se skikkelig stolt ut og tøff, men så når hunden nærmer seg så blir hun redd, ørene faller ned og hun hyler og skriker og løper sin vei.

Vis det er en liten hund så snuser hun som oftest på den om den holder seg rolig, men så løper hun vekk og hulker litt for seg selv.

Går det ann å trene vekk dette? Og da hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes ikke hun var så galen jeg...

Hun bråkte jo ikke såååå mye eller såååå lenge når hun hilste på Xena.

Til å være hund på størrelse med min egen hunds hode så er det ihvertfall mange vi har møtt som er verre.

Men jo flere forskjellige raser og størrelser hun får møte i rolige og kontrollerte forhold først, så vil det vel komme seg etterhvert.

Bare det ikke er noen som skremmer henne eller som er stygg med henne underveis, så er det vel eneste måten jeg vet om.

Men siden hun er så liten så er jo stemmen det eneste hun har å hevde seg med, stakkar...

For meg var det jo motsatt, da kjempebabyen måtte lære seg å være rolig og forsiktig med de små...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat samme problemet, berre at min basenji er så redd at ho angriper. Men berre hunder! Sto omringa av barnehageunger i dag som ville klappe og storkosa seg ^_^

Har ikkje opplevd dette problemet hos oss siden ho ikkje har vært her så lenge(og vi unngår å helse på hunder no i startfasen)men det var ett problem hos forje eier.

Vi har ikkje erfaring eller kunnskap til å fikse på det sjølv, så vi har tenkt å ta kontakt med atferdsspesialist/trener for å få hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...