Gå til innhold
Hundesonen.no

Triks!


Margrete

Recommended Posts

om du vil lære inn litt nyttige triks også:

Hente ting i kjøleskapet / åpne kjøleskapet

Ta ut eller legge inn ting i vaskemasinen

Legge lekene eller utstyret på plass i en eske.

Slå av / på lyset

Åpne og lukke døren.

Hente mobilen, fjernkontrollen, nøkklene, kobbelet osv

Ellers har vi jo:

Rygge slalom mellom beina

Åttetall mellom beina

Rygg

Snurr

Labbløft (vinke)

Riste seg

Tørke av labbene på dørmatta

Slå på TV`en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du vil lære inn litt nyttige triks også:

Hente ting i kjøleskapet / åpne kjøleskapet

Ta ut eller legge inn ting i vaskemasinen

Legge lekene eller utstyret på plass i en eske.

Slå av / på lyset

Åpne og lukke døren.

Hente mobilen, fjernkontrollen, nøkklene, kobbelet osv

Ellers har vi jo:

Rygge slalom mellom beina

Åttetall mellom beina

Rygg

Snurr

Labbløft (vinke)

Riste seg

Tørke av labbene på dørmatta

Slå på TV`en.

Er det ikke nyttig å skamme seg??? :innocent: Når man heter Zizco og er den han er.. så er det en høyst nyttig øvelse! Rygge kan han da! Er da lp hund :closedeyes: Dette med kjøleskapet hadde jeg tenkt å jobbe med i dag, men så kommer noen ubehaglige mail om juleavsluttninger hele fordømte uka! For ikke å snakke om luciadagen, hvor min datter skal synge ørten ganger både her og der. Men vi kan jo begynne, selv om jeg mistenker han stjeler leverposteien ved hjelp av Faro som er litt større. Det er jo å ett triks? Samarbeid på høyt nivå liksom...

Men takk for råd altså! Men trenger fortsatt gode oppskrifter på hvordan. Jeg var inne på den siden, men fikk bare opp en video, men jeg er av typen punkt for punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lære inn "pang, du er død"?

Jeg lærte inn det i løpet av et par dager med Orry. Han ligger riktignok ikke på ryggen, men på siden.

Uansett, jeg lærte han det ved å først legge han i dekk, og deretter lokke ham til å legge seg over på siden. Etter kort tid forstod han tegningen, og la seg raskt over. Da la jeg på kommando, og voila, bikkja kunne straks bli skutt :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som aner hvordan man kan gå frem for å lære hunden å gå på frambeina?

Det er mulig det står på hjemmesiden til Silvia Trkman, men hvis ikke så kan du sende henne en mail, for å hun svarer veldig bra på innlæringsmetoder o.l. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frekt av meg å spørre hvorfor man skal lære hunden sin å stå på frembeina?

Fordi det er gøy? Og fordi det er en stor utfordring både for hund og eier? :o

EDIT: Hvis du vil lese treningsmessige goder ved å lære hunden triks kan du gå på Trkman sin side :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det frekt av meg å spørre hvorfor man skal lære hunden sin å stå på frembeina?

2ne da! Vi har jo blitt enige om å gjøre tulleting med dyra våre. Dette er en slik tulleting som man ikke trenger å forsvare med hvorfor... Tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er gøy? Og fordi det er en stor utfordring både for hund og eier? :o

EDIT: Hvis du vil lese treningsmessige goder ved å lære hunden triks kan du gå på Trkman sin side :P

2ne da! Vi har jo blitt enige om å gjøre tulleting med dyra våre. Dette er en slik tulleting som man ikke trenger å forsvare med hvorfor... Tror jeg...

Morsomt triks som gjør hunden enda mer oppmerksom på kroppen sin, gir god balanse osv.

Nå var det ikke akkurat triks sånn generelt jeg lurte på hvorfor man skulle lære hunden sin, det var mer hvorfor man skulle lære hunden akkurat DETTE trikset - å gå på forbeina.. Det er nok jeg bare er veldig sær, men det finnes ikke naturlig for en frisk hund å balansere på frembeina, så hvorfor det skal gjøre kroppen mer trent (i positiv forstand) eller hunden mer oppmerksom på kroppen sin eller gi bedre balanse, ser jeg ikke helt - sånn annet enn at den får bedre balanse av å stå på forbeina av å stå på forbeina, liksom.. Men som nevnt, jeg er nok bare veldig sær.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er naturlig å balansere på bakbena, og sitte bamse?

hehe - Vel, mine hunder står på bakbeina når de prøver å kikke over noe (vesla her tror hun er lemur-blanding, tror jeg?), så ja, det vil jeg si er mer naturlig enn å gå på forbeina. Eneste hundene jeg har sett gå på forbeina var 1) en hund med amputerte bakbein, og 2) en hund som hadde neglsprett og ikke klarte å stå på alle fire beina samtidig. Men jeg skal ikke være gledesdreper, jeg bare skjønner ikke helt hva som er gøy med det trikset der, liksom :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Vel, mine hunder står på bakbeina når de prøver å kikke over noe (vesla her tror hun er lemur-blanding, tror jeg?), så ja, det vil jeg si er mer naturlig enn å gå på forbeina. Eneste hundene jeg har sett gå på forbeina var 1) en hund med amputerte bakbein, og 2) en hund som hadde neglsprett og ikke klarte å stå på alle fire beina samtidig. Men jeg skal ikke være gledesdreper, jeg bare skjønner ikke helt hva som er gøy med det trikset der, liksom :o

Jeg er enig med deg jeg.

Det er MYE mer naturlig for hunden å stå på bakbeina enn forbeina, det er en grunn til at alle hunder kan stå på bakbeina på eget initiativ liksom... Det er lettere for mennesker å stå på beina enn hendene også *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Hmmm.. Jeg skjønner nå at jeg har for lite fritid, jeg får knapt nok lært bikkja det den skal jeg. Har ihvertfall ikke mulighet til å lære den "ubrukelige "ting i tillegg.. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. Jeg skjønner nå at jeg har for lite fritid, jeg får knapt nok lært bikkja det den skal jeg. Har ihvertfall ikke mulighet til å lære den "ubrukelige "ting i tillegg.. ^_^

pføy! Bikkja di kan helt sikkert ikke GÅ på forbeina! Så da kan den ikke alt da vel :unsure: Men fra spøk til revolver. Det er kanskje ubrukelig i manges øyne, men for min del er det ikke det. Det er en morsom måte å få tilbake inspirasjonen til å trene, få opp ett enda bedre samarbeid, skape en øvelse som ikke terpes på som vi kan tøyse med som belønning hist og her. (altså ikke gå på henda, den tror jeg blir litt mye i ringen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest igjennom hele tråden altså, men jeg prøvde å lære Java "skamme seg" trikset. Prøvde å sette en liten teipbit på snuten hennes, men det funka jo ikke! Smart som hu er så brydde hun seg ikke noe om det :rolleyes: Så innmari skarp ut der hun gikk rundt med en teipbit på snuta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...