Gå til innhold
Hundesonen.no

Handicaptoaletter


xxx12345

Recommended Posts

På en del steder har de jo et toalett som er for alle. Disse er også tilpasset handicappede.

Men... Hvis man er handicappet hvordan i huleste klarer man å få tak i dopapiret? Det er jo alltid plassert på veggen bak toalettet, og er jo rett og slett klønete å få tak i - selv for oss som ikke er handicappede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. du er ikke alene om å ha fundert over dette lille mysteriet her! For jeg tror det er nettopp det! Selv om man klart ikke skal ta i bruk et handicap toalett når man ikke er handicapet selv, så må jeg innrømme at jeg til tider har gjort nettopp dette. Og at man nærmest må løfte på baken for å nå toalettpapiret har slått meg som veldig lite handicap vennlig!

Nå skal det sies (til forsvar for handicaptoalett mekkerne) at de "nyeste" toalettene også kommer med rekkverk for å få seg inn og ned på toalettet, og da henger ofte toalettpapiret på det ene "rekkverket". Dette er en løsning som fungerer mye bedre, vil jeg anta.

Men vedr. de med papir på veggen, U tell me!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det bare er tre doer et sted (en herredo, en damedo og et handicapdo), så ser jeg ingen grunn til å ikke bruke handicapdoet, om det er opptatt på de andre stedene. Synes det er litt meningsløst å stå og vente utenfor et ledig toalett . Gjør det bare dersom det ikke er noen som er handicapede som kommer mens jeg står utenfor da. Og kommer de mens jeg er der inne, så ovelever de å stå i kø en kort periode. Sikkert ikke politisk korrekt da... :P

Men jeg funderer på dette med dopapiret stadig vekk. Det må jo være virkelig vanskelig for de med så lang avstand til toalettpapiret. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storforbruker av handicapdoer. Masse plass!

Her kommer forresten er liten handicapdohistorie:

Der vi bodde før hadde mannen min og jeg en stampub i nærheten der vi brukte å gå og ta et glass eller to en gang imellom. På denne puben satt det ofte et menneske som var umulig å kjønnsbestemme! H*n så akkurat like mye ut som en mann som en dame. Lubben, med langt hår, skjeggstubber og håndveske! Vi ble ofte sittende der og diskutere dette fenomenet, noen ganger var vi nesten sikker på at det var en mann, men så begynte vi å tvile og ble nesten sikker på at det var en dame. Så en dag reiste personen seg og gikk mot toalettene. Endelig! tenkte vi. Nå får vi vite det!

Og så gikk personen selvfølgelig inn på handicapdoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig fullt tillatt for oss andre å bruke handicaptoalettene også. Poenget med de er at stedene skal ha et toalett som er tilpasset handicappede - de er ikke forbeholdt kun handicappede av den grunn.

Edit: Heidi: er det der en ganske kort (160) som gjerne går i selebukse og ser litt sånn uflidd ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forøvrig fullt tillatt for oss andre å bruke handicaptoalettene også. Poenget med de er at stedene skal ha et toalett som er tilpasset handicappede - de er ikke forbeholdt kun handicappede av den grunn.

Edit: Heidi: er det der en ganske kort (160) som gjerne går i selebukse og ser litt sånn uflidd ut?

Ja! Ofte selebukse ja. Langt lysblondt hår.

Edit: Jeg fjernet navnet på puben. Mener ikke å mobbe noen her ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henter papir før man kaver seg ned på dosetet da gjerne? Sånn for å gi dere nattesøvnen tilbake...

Urk... greit nok, men du må jo si deg enig i at det blir litt latterlig å ha et handicap toalett som knapt nok funker for ikke- handicap'ete (med mindre de løfter på baken og humper rundt <_< ). De fortjener en bedre løsning enn det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der har jeg lurt på og innimellom, hvordan de har tenkt at man skal få tak i dopapir om man ikke er på sitt mest bevegelige (jeg er vel strengt tatt handicapet nok til å ha "lov" til å bruke disse doene, men jeg føler litt at de er forbeholdt rullestolbrukere jeg). Jeg antar at de som har bygget doen har tenkt på muligheten for at en stakkar skal dette av i sitt dopapir-hente-forsøk og, i og med at de har plassert sånne knapper med alarmer på nede ved gulvet (som regel ved døra, har jeg lagt merke til) på handicapdoer det er sånt på (jeg la tilfeldigvis merke til det en gang, og fikk et lite oppheng, så jeg må alltid se etter om det er sånne knapper på doene.. Jeg husker ikke nå om jeg har vært på en uten, men det er vel kanskje begrensa hvor mye ubrukelig info selv hodet mitt syns det bør lagre? hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var på Rema i ettermiddag bare måtte jeg inn på kundetoalettet før jeg begynte og handle. Der hadde de jammen fått satt opp en diger søyle 30 cm fra toalettet som papirholderen var festet på. Alt dette var dønn fast i gulv og diverse slik at det var klin umulig å flytte på. En ide til etterfølgelse for andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vet dere ikke at så snart man blir kategorisert som handicappet så vokser armene minst 1 m i lengde og får sånn multibevegelige ledd ??? *flir*.

Jeg mener forøvrig at toalett er toalett, og jeg bruker det som er ledig når jeg "må" - og bruker dermed gjerne handicap-toalettene. Hvorfor skulle ikke en handicappet kunne stå i do-kø på samme måte som oss bevegelige liksom ? Jeg har forresten aldri sett handicap-toaletter blitt brukt av folk med rullestol jeg :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
×
×
  • Opprett ny...