Gå til innhold
Hundesonen.no

Sølvpuddelvalp Thelma er forsvunnet (FUNNET!)

Lemen

Recommended Posts

Skrevet

Jeg legger inn denne for en bekjent. Det er kaldt og vått i Norge nå og en puddel har ikke isolerende pels, så om mulig vær snill å legg lufteturen til Hvervenbukta og omegn. Thelma trenger å bli funnet snart.

--

Thelma er forsvunnet!

Grå storpuddelvalp...

7 mnd gammel mistet ved Hvervenbukta - parkeringsplassen øvre plan ved gressletta 30.11.07.

Vi hadde nettopp fått henne da hun forsvant, og hun er noe reservert/sky - dog vennlig.

Anbefaler alle turgåere i området Hvervenbukta etc. å være observante - hun kan også ha gått over den gangbrua som krysser over E 18, den gangbrua man kommer til dersom man går langs gangveien på motsatt side av sjøsiden.

Uansett - det er ei grå lita frøken på 7 mnd - ca 56 / 57 cm høy.

Enten hun har blitt offer for traffikkdøden , er skadet, eller lever i beste velgående er det uansett greitt å få vite.

Så dersom du har sett henne/funnet henne/ kjenner noen som vet noe/ har henne, vennligst ring meg momently uansett.

Grå er en relativt sjelden farge på storpudler her til lands, så ser du en uten eier, er det garantert henne !

Ta kontakt med: [email protected]

Skrevet

Det begynner å bli mange dager siden. Hun har ikke prøvd å gå hjem, da. Hvor nå det måtte være? Mange netter å være ute i kulda alene for en hund, dette. :shocked:

Skrevet

Thelma er en tysk import, og ganske ny i Norge.. Hun smatt unna da hun skulle inn i bilen.

EDIT: Thelma er ikke funnet ennå, men i følge synske skal hun være i livet, og holder seg i området rundt Hvervenbukta (et lysthus?).

Dette er Thelma

thelma9.jpg

Skrevet
I følge synske?? :flowers:

Uansett, håper dere finner henne!

Jepp, til tider så har det faktisk vært mye hjelp i dem når folk og dyr forsvinner.

Skrevet
Jepp, til tider så har det faktisk vært mye hjelp i dem når folk og dyr forsvinner.

kult! Så lenge det hjelper så. Jeg klarer ikke helt bestemme meg for om jeg tror på sånt eller ikke :flowers:

Skrevet

Takk for gode ord.

Thelma er fortsatt ikke funnet. Så dere som går tur i området rundt og i Hvervenbukta hold øynene oppe. Thelma kan ha trukket videre mot Mastemyr/ Kolbotten etter gått over gangbrua fra Hvervenbukta til Ljan området.

Ønsker dere å hjelpe Dorthe og Sissel mer direkte i letingen finner dere kontaktinformasjon på: http://www.avrinastasiam.com

Nå haster det for Thelma.

Skrevet

"Søsteren" min er en bekjent av eieren til Thelma.

Hennes venninne er visst med og leter etter henne og de skulle visst lete ett sted som en synsk hadde nevnt nå nylig tror jeg.

Politiet og viking er også kontaktet.

Skrevet

for å være en håpsdreper: hvervenbukta, det er vel i nærheten av vann?

Noen som har undesøkt i vannet? Kjenner til flere hunder (som dessverre) har druknet vinterstid når is og snø ikke er sikkert enda... En forferdelig tanke jeg vet, men tenkte bare å påpeke en mulighet...

Håper alt er bra og at hun snart kommer hjem igjen like hel (om en litt sulten og kald kanskje?)

Skrevet

Etter nesten en uke på rømmen ble Thelma funnet og er nå hjemme igjen!

Hun ble fanget inn torsdag kveld, tynn og medtatt, men i ellers god form. Takk og lov. :icon_redface:

Mvh LivB

Skrevet

Hipp hurra så bra:)

Tipper det var en hund osm var glad for å se igjen menneskene sine og for å komme inn i et varmt hus med mat:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...