Gå til innhold
Hundesonen.no

Nå skjedde det jeg var redd for...


Devana

Recommended Posts

Vel, ok.. størrelsesmessig burde det ikke være noe problem for deg etterhvert som pelsen vokser seg til. Men uansett, du må passe på og lære pelsen hva som er tillatt og ikke (dvs forsøke å lære den det.. Pelsen min er 2,5 år og fremdeles under læring :tongue: ). Ting går seg ikke til automatisk for å si det slik, ikke alltid iaf :flowers:

Det første du må gjøre er å forhindre at det blir løping. Ta gjerne hunden i et bånd slik at den IKKE kan følge etter katten. Forsøk å få ro over situasjonen og la dem hilse og "kose" under kontrollerte omgivelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det spørs jo litt på katta også, da.

Jeg har seks katter her hjemme og alle reagerer forskjellig på valpen (4 mnd). Tre stykker lar seg gnage på (ja faktisk) av hunden og er stadig vekk de som "ypper" til lek, én tålererer hunden, men hopper unna om han blir for nærgående og to tåler ikke trynet på han. Valpen vet meget godt hvilke han kan leke med og hvilke han skal holde seg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo stor forskjell på kattene også.

Tidligere hadde vi to katter, den ene kunne ikke (og kan fremdeles ikke) være i samme rommet som hunden uten en god rømningsvei.

Den andre koste med hunden og lot til og med hunden snuse oppi korga når hun hadde kattunger. Dina fikk også dra opp kattungene. ( det ble faktisk et lite problem, hun tok med seg en kattunge ut og prøvde å grave den ned eller noe sånt.. :S)

Onkelen min hadde en leonberger, det var en veldig snill hund, men den var ikke glad i katter.

De var ute på tur da en katt kom forbi og hunden løftet katten og ristet den som en annen leke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...