Gå til innhold
Hundesonen.no

Objektiver Canon 400D


helle

Recommended Posts

Jeg har lyst på nye linser til kameraet nå.. Både macro og tele..

Har også lyst på vidvinkel til kameraet, men er dette noe man "fester utenpå" et annet objektiv, eller er det et eget objektiv?? Noen anbefalinger på vidvinkel? Tenker ikke på de mest ekstreme, men vanlig-til litt mer enn vanlig. Sånn at man kan forvrenge bilder litt om bildene blir tatt nærme :) 28mm, 24mm? 20mm tror jeg blir for mye..

Jeg har bare det som fulgte med kameraet nå, Canon 400D, 18-55. Jeg vil ha et objektiv som er bedre, tar lysere bilder, kunne stille lukkertiden kjappere enn 1/200, osv osv.. Skal brukes til å ta bilder av hunder, fugler, dyr osv, kanskje litt landskap.. Teleobjektiv.. Noen som har noen anbefalinger?

Macro objektiv venter jeg litt med, men hadde jo vært greit med anbefalinger på det også..

Prisen på objektivene bør ikke overstige 4000.. :) Har hørt at Sigma er veldig bra?

(Og, ja jeg er nybegynner :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen som vet noe??

jeg har funnet ut at jeg vil ha telezoom objektiv først.. Har sett litt på dette: Sigma 50-150mm F2.8 APO EX DC II HSM

Tekniske Spesifikasjoner:

* Nærgrense: 100cm

* Filterdiameter: 67mm

* Dimensjoner: 76.3mm (dia) x 135.1mm (lengde)

* Vekt: 770gram

* Max Forstørrelse: 1:5,3

* Minste blender : 22

Prisen er vel sånn 5500.

Hva tror dere? Jeg vil ha et lyssterkt objektiv, som man kan ta bilder av dyr, spesielt hunder, og noe landskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har TeleMacro objektiv jeg til min Canon 350D(men det passer til alle Canon og litt andre eks Nikon osv).