Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg skal ha superkamera

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet

Ja nå har det seg slik at jeg har fått et farlig stort beløp i forskuddsarv fra min mormor. Jeg får bruke det til hva jeg vil, og tenker dermed på et slikt "super" kamera. Jeg skal i hovedsak ta bilder av hunder og noe landskap hvis dette har noe å si. Gjerne et kamera som ikke er rådyrt. Altså helst ikke over 12000 +

Håper på anbefalinger og erfaringer :wub:

Skrevet

Vurdert Canon EOS 400D? Eller kanskje du vil ha et bedre siden du har såpass mye penger.. Men det kameraet er veldig bra til å ta både hunde- og landskapsbilder med i alle fall.

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å kjøpe ett av de billigere speilreflekskameraene (de er alle gode kamera), for så å investere i et par gode linser om du har litt ekstra penger å bruke.

Skrevet

nå for tiden betyr det vel egentlig bare at man ikke får se det man skal ta bilde av på skjermen på kamera... :)

speilreflekskamera har et speil som ligger fremfor sensoren å reflekterer bildet opp i søkeren før man tar bildet, i d man tar bildet så vippes speilet opp for å få lyset inn til sensoren... Derfor den karakteristiske "speilreflekslyden" når man tar bildet.. (ganske så tåpelig at mobiltelefoner har denne lyden når man tar bilde.)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/comm...oss_section.svg

Sånn praktisk sett er egentlig funsjonen SPEILrefleks en tåpelig ting å ha i moderne kamera, man MÅ se i søkeren i stede for å ha bildet på en vribar skjerm...

Men siden speilreflekskameraene er de som har de største bildesensorene å de mest avanserte elektronikken å muligheten til å bytte ut objektiver så er det de beste kameraene... Det har begynt å komme kamera som viser bilde i skjermen i tillegg til søkeren nå da, vet ikke om dette kan kalles ekte speilrefleks men...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...