Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøballer i pelsen, såre poter osv...


siljestokka

Recommended Posts

Hei! Nå er jo vinteren her... Min hund er så heldig og ha mye pels :wub: , så dermed trenger han ikke noe dekken osv... Pelsen hans er også veldig "snøvennlig" , men han får irriterene snøklumper mellom tærne og litt opp på bakføttene...

Hva kan jeg gjøre for å ungå dette?

Så denne tråden kan brukes til spørsmål om forskjellige ting som angår denne årstida :icon_fun: ..

Nå som de snart begynner å salte vegene så har jo foreksempel hunden større sjangs for å bli sårføtte, hva kan man gjøre for å inngå dette på mest mulig måte? Jeg er i grunnen i mot sko på hund :lol: .. Så av og til så man jo gå litt på vegen med hund også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masser af labbfedt på labberne, før i går ud eller giv den nogle "sko" på alt efter hvor dårlige labber den får, altid vask poterne når den har været ude at gå der, der er saltet.

jeg plejer at give charlie et lille heldress på hvis der er mye sne og vi skal være ude i længere tid, da han ellers ligner en lille snebold.

Ellers så er det en hårtørrer(kold/varm luft) når vi kommer ind så sneboldene i pelsen kan blive tøet hurtigt op.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klipper vekk så mye pels som jeg klarer mellom potene så det ikke er så lett å få store snø/isklumper mellom potene.

Ellers smører jeg labbene med god gammeldags vaselin eller kuldekrem som ikke inneholder vann. Vet om flere som også bruker babyolje.

Når det gjelder salte veier så tar jeg en våt klut og tørker/vasker labbene etter lengre turer langs veien også smører jeg de igjen. Noen ganger setter jeg også på sokker en kort stund etter det så bikkjene lar labbene være ifred og ikke sleiker vekk vaselin/aloevera gele/krem som jeg tar på når vi har kommet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...