Gå til innhold
Hundesonen.no

Snøballer i pelsen, såre poter osv...

siljestokka

Recommended Posts

Skrevet

Hei! Nå er jo vinteren her... Min hund er så heldig og ha mye pels :wub: , så dermed trenger han ikke noe dekken osv... Pelsen hans er også veldig "snøvennlig" , men han får irriterene snøklumper mellom tærne og litt opp på bakføttene...

Hva kan jeg gjøre for å ungå dette?

Så denne tråden kan brukes til spørsmål om forskjellige ting som angår denne årstida :icon_fun: ..

Nå som de snart begynner å salte vegene så har jo foreksempel hunden større sjangs for å bli sårføtte, hva kan man gjøre for å inngå dette på mest mulig måte? Jeg er i grunnen i mot sko på hund :lol: .. Så av og til så man jo gå litt på vegen med hund også...

Skrevet

masser af labbfedt på labberne, før i går ud eller giv den nogle "sko" på alt efter hvor dårlige labber den får, altid vask poterne når den har været ude at gå der, der er saltet.

jeg plejer at give charlie et lille heldress på hvis der er mye sne og vi skal være ude i længere tid, da han ellers ligner en lille snebold.

Ellers så er det en hårtørrer(kold/varm luft) når vi kommer ind så sneboldene i pelsen kan blive tøet hurtigt op.

Skrevet

Jeg klipper vekk så mye pels som jeg klarer mellom potene så det ikke er så lett å få store snø/isklumper mellom potene.

Ellers smører jeg labbene med god gammeldags vaselin eller kuldekrem som ikke inneholder vann. Vet om flere som også bruker babyolje.

Når det gjelder salte veier så tar jeg en våt klut og tørker/vasker labbene etter lengre turer langs veien også smører jeg de igjen. Noen ganger setter jeg også på sokker en kort stund etter det så bikkjene lar labbene være ifred og ikke sleiker vekk vaselin/aloevera gele/krem som jeg tar på når vi har kommet inn.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...