Gå til innhold
Hundesonen.no

Vond lukt i munnen hvorfor


dorab01

Recommended Posts

Hei hei alle sammen

Jeg har tre hunder alle går på vom og hundemat samt litt royal canine yorkshire for. De er 3,2 og 9måneder

Min 2 åring har kjempe dårlig ånde. Og jeg finner liksom ikke ut hvor det kommer fra hun har også antydning til tann sten noe ikke de andre har. Og jeg har gått gjennom munnen hennes og ingenting der. Så jeg vet liksom ikke hvor det kommer fra hva skall jeg gjøre? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til vetten snart men da ikke før januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen

Jeg har tre hunder alle går på vom og hundemat samt litt royal canine yorkshire for. De er 3,2 og 9måneder

Min 2 åring har kjempe dårlig ånde. Og jeg finner liksom ikke ut hvor det kommer fra hun har også antydning til tann sten noe ikke de andre har. Og jeg har gått gjennom munnen hennes og ingenting der. Så jeg vet liksom ikke hvor det kommer fra hva skall jeg gjøre? Tenkte jeg skulle ta meg en tur til vetten snart men da ikke før januar.

Tannstein i seg selv gir jo dårlig ånde, så jeg ville nok tatt en tur til veterinæren og få skrapt bort dette (om du ikke får til å gjøre det selv). Tannstein er jo ofte et problem på små hunder. Dersom hundene liker å gnage litt, kan du jo gi dem litt store bein som de kan tygge på - dette kan bidra til å fjerne en del av tannsteinen naturlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo også egne "bein" som hjelper til å forebygge tannstein, slik som Greenies. Også har du et pulver som skal drysses over maten, som heter Plaque Off, som skal fjerne plakk og tannstein, og derfor også dårlig ånde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobra1 Oliver, Yorken hjemme hos mamma og pappa, fores jo også på vom og hundemat. Og han gir vi Plaque Off i tillegg, forde ellers for han fryktelig dårlig ånde. Han for det tillegg til at han er hos veterinæren vært år, for tannstell.

Men Plaque funker veldig bra på han i så fall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...