Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens forståelse av eiers sanser


Moondance

Recommended Posts

Nettopp dette temaet ble tatt opp på puben i går. Forstår hunden at eier er å regne som stokk døv og totalt uten luktesans?

a) Tror hunden at vi får med oss alt den gjør, bare at vi ikke bryr oss eller forstår den at den luktet/hørte noe vi ikke gjorde?

b) Dersom hunden kan forstå at den har oppdaget noe vi ikke har gjort, i hvilken grad er den bevisst på at dette skyldes eierens dårlige sanser? Kan en hund forstå at den må gjøre f.eks en søksjobb rett og slett fordi eier ikke er i stand til å utføre oppgaven?

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmmm... den var litt tricky :D

Jeg har drevet aktivt med hest o mange år, og de har jo endel bedre sanser enn oss... og har nå i tillegg hund ... og jeg tror aldri jeg har sett noe tegn til at de forstår at jeg er helt på bærtur når de lukter (jeg har en hest som jeg sverger på at var hund i sitt forrige liv ) spesielt ... ting vi ikke lukter ... eller ser detaljer vi ikke ser. tvert i mot føler jeg at de tar det som en selvfølge at jeg også opplever det samme .... men at jeg ikke bryr meg om tingen på samme måte som de gjør ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...