Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund og katt


lindus

Recommended Posts

Noen som har erfaring med å ha hund og katt sammen? Hvordan man venner dem til hverandre?

Har en hund som er redd katter men likevel litt nysgjerrig på dem. Hund og katt bor ikke i samme hus, men hadde vært kjekt at de gikk i lag når man var på besøk ol. Katten er bare ca 7 mnd og hunden er 3,5 år, og hadde håp om at dette gikk bra da hunden har bodd med katter før jeg fikk henne 6 mnd gammel. Hun har blitt angrepet av en katt i mellomtiden, noe som har satt spor!

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke har kommet meg gjennom alle trådene med andre ord......(får ta meg en tur innom der og lese)

Hunden gjemmer seg bak meg og bjeffer og katten freser. Så kan vel ikke si de går så bra sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... hva med å bare gi det litt tid?? og starte med katten og hunden litt lenger fra hverandre? I og med at begge tydeligvis er redde.. Til slutt så klarer de å omgås hverandre uten å frike ut..

Men strengt tatt kunne dere jo også bare tattt kattet på et annet rom når dere har hunden med da.. Eller ta katten ut.. Med mindre det er innekatt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sant så sant. Men hadde vært kjekt å kunne hatt dem i samme hus uten å måtte passe på at en av dem var lukket inne på et rom. Men får prøve å få bort bjeffingen i det minste. Er ikke så kjekt å høre på den når man har besøk... Og katten er en innekatt så da kan man ikke løse problemet med å kaste den ut hehe. Får nå smøre meg med tålmodighet her.

Takker for svar Helle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innekatt ja, da blir det jo litt værre.. Har inntrykk av at dem er litt mer knyttet til "flokken" også, så er jo ikke sikkert den blir glad for å bli stengt vekke..

Men så lenge ikke hunden har "drepe-katt" oppførsel, så skal det vel gå tilslutt... Når begge skjønner at motparten ikke er farlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...