Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder


MegaMarie

Recommended Posts

Liker du å ta bilder av andre ting en dyrene dine så gjærne vis dem frem her og del tips med andre og komenter andre sine bilder :icon_clapping: Kjekt om dere kan begynne å si hvilket kamera dere har og hvilken linse.

Jeg har Canon EOS 350D med en 18-55 mm zoom objektiv og en 70-300 mm Tele Macro objektiv

Her er noen bilder jeg har tatt med det kameraet.

http://www.only-blondie.com/Andre%20bilder.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Her er et bilde jeg har tatt med mitt Canoen EOS 400D og med et Canon zoomobjektiv som går fra 70-300mm. Dessverre litt kjedelige farger.

Motivet er forøvrig en fjellvåk(Buteo lagopus).

IMG_2287a.sized.jpg

Her er et bilde av en lushatthumler(Bombus consobrinus), som er tatt med samme kamera, men med et Sigma 17-70mm objektiv.

alushatthuml1.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde jeg har tatt med mitt Canoen EOS 400D og med et Canon zoomobjektiv som går fra 70-300mm. Dessverre litt kjedelige farger. Motivet er forøvrig en fjellvåk(Buteo lagopus).

IMG_2287a.sized.jpg

Her er et bilde av en lushatthumler(Bombus consobrinus), som er tatt med samme kamera, men med en Sigma 17-70mm linse.

alushatthuml1.sized.jpg

Fine bilder dette :D. Det fjellvåkbildet kunne du sikkert med fordel ha fått bedre om du justerte det litt i Photoshop - lysnet det litt og brukt shadows/highlights-funksjonen for å gjøre de mørkeste områdene litt lysere :D. Komposisjonen er forøvrig utmerket synes jeg da :D. Om jeg skal være superpirkete, så kunne du kanskje klonet bort den prikken under vingen ?

Humla er godt fanget. De er ikke enkle å fokusere på, de der, når de henger i lufta :D. Kunne kanskje gjort dette bildet også litt lysere, men det er jo også bare smak og behag :D.

Får legge ut noen bilder jeg også da ;).

2007-11-09-Royk29.jpg

Dette bildet er av røyk fra en røkelsespinne. Jeg har et Nikon D50 kamera, brukte ei 50 mm fastlinse, og hadde lavest mulig blendertall (f 1,4) slik at jeg kunne få raskest mulig lukkertid (ellers ville jeg ikke fått fanget røykens bevegelser). Jeg hadde en sort bakgrunn, slukket lyset og lyste opp røyken med hodelykta mi. Deretter var det bare å knipse i vei - ulempen er jo at man ikke kan bruke autofokus, så her ble det å fokusere manuelt også :D.

2007-08-24-Libelle13.jpg

Denne venta jeg LENGE på ;). Tatt med Sigma 105 mm macro-linse - og mye tålmodighet :D

2007-08-10-Flue18.jpg

Disse blomsterfluene er jo nesten litt takknemlige objekter å fotografere, siden de står stille i lufta, men jammen meg skal man ha litt flaks og tålmodighet for å fange disse også :D. Manuell fokus og rask lukkertid er jo et must her... Bildet er tatt med Sigma 105 mm makro.

2007-08-07-Sitronsommer16.jpg

Også var det disse vakre sitronsommerfuglene da... Også dette tatt med Sigma 105 mm makro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte bilder! Har du hatt kamera lenge eller? Veldig fine bilder i alle fall.

Takker :D Jeg fikk kameraet til bursdagen min i mars, tidligere har jeg bare hatt små kompaktkameraer, men har lånt min fars ellers min brors speilreflekskamera innimellom.

Fine bilder dette. Det fjellvåkbildet kunne du sikkert med fordel ha fått bedre om du justerte det litt i Photoshop - lysnet det litt og brukt shadows/highlights-funksjonen for å gjøre de mørkeste områdene litt lysere. Komposisjonen er forøvrig utmerket synes jeg da. Om jeg skal være superpirkete, så kunne du kanskje klonet bort den prikken under vingen ?

Humla er godt fanget. De er ikke enkle å fokusere på, de der, når de henger i lufta. Kunne kanskje gjort dette bildet også litt lysere, men det er jo også bare smak og behag.

Får legge ut noen bilder jeg også da.

Dette bildet er av røyk fra en røkelsespinne. Jeg har et Nikon D50 kamera, brukte ei 50 mm fastlinse, og hadde lavest mulig blendertall (f 1,4) slik at jeg kunne få raskest mulig lukkertid (ellers ville jeg ikke fått fanget røykens bevegelser). Jeg hadde en sort bakgrunn, slukket lyset og lyste opp røyken med hodelykta mi. Deretter var det bare å knipse i vei - ulempen er jo at man ikke kan bruke autofokus, så her ble det å fokusere manuelt også.

Denne venta jeg LENGE på :D. Tatt med Sigma 105 mm macro-linse - og mye tålmodighet :D

Disse blomsterfluene er jo nesten litt takknemlige objekter å fotografere, siden de står stille i lufta, men jammen meg skal man ha litt flaks og tålmodighet for å fange disse også :D. Manuell fokus og rask lukkertid er jo et must her... Bildet er tatt med Sigma 105 mm makro.

Også var det disse vakre sitronsommerfuglene da... Også dette tatt med Sigma 105 mm makro...

Takk for bildekritikk! Skulle gjerne fikset på bildene, men det får bli når jeg får tak i photoshop :D

Bildet av røyken var skikkelig stilig! Har vurdert en sigma 105mm makrolinse selv, men vet ikke om jeg synes at det er "makro nok". Synes du at det var verdt kjøpet?

Ps: *Flir* Siri, du hadde skrevet så mange smileys at jeg hadde problemer med å poste innlegget, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for bildekritikk! Skulle gjerne fikset på bildene, men det får bli når jeg får tak i photoshop :D

Hehhehee.. ja, uten Photoshop er man jo litt handicappet når man driver på med bilder :D. Jeg må alltid gjøre noe med bildene etterpå der inne - om ikke annet så for å fjerne noen ekle linselus som har sneket seg inn på bildebrikken (hrmpf).

Bildet av røyken var skikkelig stilig! Har vurdert en sigma 105mm makrolinse selv, men vet ikke om jeg synes at det er "makro nok". Synes du at det var verdt kjøpet?

Ja, jeg synes absolutt det var verdt kjøpet :D. Om du i tillegg har ei close-up-linse eller en mellomring kommer du så nært at det nesten er vanskelig å få tatt bilder :D. Jeg har sett utmerkede makro-bilder tatt med 60 mm linser også, så jeg tror vel egentlig ikke forstørringen har så mye å si her. Jeg har tatt bra makro-bilder med min 50 mm linse også - den er vel kanskje den beste linsa jeg har da... meget god lysstyrke på den.

Ps: *Flir* Siri, du hadde skrevet så mange smileys at jeg hadde problemer med å poste innlegget, hehe.

Uuups... hehehehehehe... men jeg hadde bare ... ehhhh... TRE eller noe ? *flir*

Og jeg fortsetter å beundre de flotte bildene, Siri..! :D Likte spesielt godt det av røyken, at du klarer å komme på sånne lure ting! :D

Man må bare sette fantasien i sving... Den kommer når jeg har gått tom for idèer for hundebilder :D

Bilder fra hagen min (Pippin og Symra krevde å få være med på noen av bildene, de er jo alltid der når jeg tar bilder ...).

Åååååå... hvilken vakker hage !! Jeg også ønsker meg hage med masse fine blomster :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo ikke værst til å være kompakt kamera!

Veldig fine bilder Siri, kanskje du kunne lære meg litt om photoshop??

Kan nesten ikke annet en å lage banner og lignende :D Hihi

Har prøvd å redigere bilder, men fikk det ikke til... Jeg har bare nr.8 photoshopen da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et Canon powershot s2 is, kompaktkamera type ultrazoom eller noe slikt, velbrukt sådan, og det synger vel egentlig på sitt siste vers nå <_<

Noen fuglebilder jeg har tatt med det:

fugl.jpg

fugl2.jpg

fugl1.jpg

Ikke bare jeg som er på fuglejakt:

katt.jpg

Blomster og bier:

blomstbie.jpg

blomst1.jpg

bie.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du ikke er noe flink!?

Syns du var kjempe flink jeg! Det av bladene er jo egentlig et ganske vanlig motiv :) Er begynt å bli ganske lei av det (nå skal det jo sies at jeg har tatt slikt bilde selv også da, hehe).

Ellers kjempe fine bilder syns jeg, hvilket kamera har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier du at du ikke er noe flink!?

Syns du var kjempe flink jeg! Det av bladene er jo egentlig et ganske vanlig motiv ;) Er begynt å bli ganske lei av det (nå skal det jo sies at jeg har tatt slikt bilde selv også da, hehe).

Ellers kjempe fine bilder syns jeg, hvilket kamera har du?

Nei, jeg syns ikke jeg er noe flink. ;) Men tusen takk, det var hyggelig å høre. ;) Er lei av bladbilder jeg også, men vi skulle ta bilde av høst og det var det eneste bildet som ikke så ut som.. øh.. skrekkbilder. Jeg har Canon EOS 400D. ;)

Ey, Pondus :P Kjempefine bilder :blink:

Takk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hel del bilder jeg er fornøyd med..

:

IMG_6838.jpg

Tatt i lyngdal i sommer.

IMG_6766.jpg

Tatt i lyngdal i sommer, klokken 4 om natten :yawn:

IMG_7594.jpg

Tatt her hjemme i hagen

IMG_0941.jpg

dette er vel egentli ikke så bra, men liker det for det om!

Det er røyk fra et stearinlys..

så det var noen oppi her som hadde tatt noe lignende!

det var bare kjempe kult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fine bilder Siri, kanskje du kunne lære meg litt om photoshop??

Kan nesten ikke annet en å lage banner og lignende :yawn: Hihi

Har prøvd å redigere bilder, men fikk det ikke til... Jeg har bare nr.8 photoshopen da

Du er jo veldig god på slik banner-produksjon da, så når du har kommet så langt som å få til det, har du jo skjønt mye av cluet med photoshop :o.

Det du kan forsøke litt, er jo å ta et bilde som er litt mørkt og mindre bra kanskje, også går du inn på det som heter Image, Adjustments (jeg har bare engelsk versjon)... Der inne ligger det mange valg som man kan leke seg litt med. Det jeg bruker mest er kanskje det som heter Levels... der styrer du både lys og kontraster i bildet. Highlights & Shadows er også en funksjon som kan være nyttig for å få fram de områdene som kan bli mørke i et bilde... Egentlig er vel det beste rådet å bare leke seg og prøve seg fram - det er sånn jeg har lært det lille jeg kan, og jeg lærer stadig noe nytt :D.

Her har jeg lekt meg litt med bildet til Mrs Powers....

Jeg har her juster Levels (gjort bildet lysere, jeg har klonet bort en flekk under vingen på fuglen (klone-verktøyet bruker jeg MYE), jeg har gjort hodet enda litt lysere enn resten for å få bort skyggene mest mulig, jeg har økt fargemetningen litt og til slutt brukte jeg Unsharp Mask for å gjøre bildet noe skarpere.

IMG_2287a.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...