Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar - NV-07

Caroline

Recommended Posts

Skrevet
Fenris stillte som unghund for første gang og fikk 1 kval, 1 konk, CK, 5bhk

"Vel bygget, prima hode og uttrykk. Korrekt bitt. God hals og overlinje. Velvinklet, vel annsatt hale. Bra masse i kropp og benstilling. Tipp topp farge og pels. Beveger seg godt"

Veldig fornøyd med den!

Gratulerer igjen! Og tusen takk for en trivelig tur til Hamar. Selv om vi slet litt med vær og føret på vei tilbake :wub:

Og en liten hilsen til dere herfra som var på vinnergallaen og satt på bord 21 :icon_fun:

• Svar 134
  • Created
  • Siste svar
Guest Christine
Skrevet

Gratulerer til alle fornøyde! :wub:

Var litt i egen verden jeg, så gikk liksom ikke bort til alle jeg så, men fikk da truffet noen :lol:

Skrevet
Gratulerer til alle fornøyde! :wub:

Var litt i egen verden jeg, så gikk liksom ikke bort til alle jeg så, men fikk da truffet noen :lol:

Kjenner igjen den gitt. Hvertfall lørdagen og søndagen.

Skrevet
Gratulerer igjen! Og tusen takk for en trivelig tur til Hamar. Selv om vi slet litt med vær og føret på vei tilbake :wub:

Og en liten hilsen til dere herfra som var på vinnergallaen og satt på bord 21 :icon_fun:

Var det deg?

hehe, jeg satt ved siden av deg jeg da :lol:

Skrevet

Gratulerer til alle med flotte resultater.

Aris var siste i AK som ble tatt ut før CKene kom. Men blandt over 60 hanner er det ok - for han er ikke ferdig :wub:

Ingvild; Nydelig bilde av bakenda til hunden og meg i bloggen :lol: Forøvrig så så det like kult ut med 11 pyreneerhunder med unge handlere i ringen som jeg trodde :-)

Skrevet

Jeg er stiv og støl etter rundt 120 mils kjøring i løpet av helgen :wub: Men det var en kjempefin opplevelse å være i Vikingskipet og deretter på Vinnergallaen!

For min del må jeg si meg fornøyd med Amigo sin plassering; dommeren var veldig streng med særlig hannene og sendte ut en champ.kandidat med blått.

Kritikken er som følger:

"Velbygget, velproporsjonert maskulin hann. Velforsvarer sitt championat. Pent hode, bra pigmentering. Litt ettergivende i ryggen, litt rak i skuldervinkler. Litt urolig bevegelser framover".

Resultatet ble 1 CHK, 3 CHKK, CK, 4 BHK.

8bnycub.jpg

TUSEN TAKK Kathrine for at du stilte gutten for meg :lol::P

Guest Christine
Skrevet

Nydelige Amigo :wub:

Jeg så deg forresten, Helga Mari, men jeg sto ved ring 20, og så deg ved Stabyringen, og da jeg skulle finne deg senere på dagen så var du søkk borte.

Skrevet

Haha, jeg satt å stussa litt over om det kunne være en av de med hoffe fra hundesonen :wub: Jeg satt to plasser unna deg, vede siden av "WheatenMali"!

Skrevet
Gratulerer så mye til alle vinnere :lol:

Her gikk det over all forventning.... Lille Roma ble 4BTK m/CK slått av 3 veldig vakre Championtisper (2BTK stilte i Championklasse men var kun Ch i utlandet, så hun fikk siste Certet og ble NUCH på Hamar).

Kritikken hun fikk var vel oppimot det beste hun noen gang har fått, så her er vi MEGET fornøyd! :wub:

Det var ikke lite konkurranse i terv-ringen denne gang, for å si det sånn.. :P

Gratulerer! :P

Skrevet
Gratulerer! :lol:

Takker... :P Fikk ikke sett så mye til Chili, da jeg var opptatt med å holde frk.Roma i tøylene... Hun var mer enn en håndfull i Skipet... hehe... ting var visst litt for artig... :wub:

Skrevet
edit: kommunen har forresten stengt av bloggen din på skolenettverket. I tillegg til veldig mange andre hundesider jeg er på

Så du får ikke sett bildene? Legger ut noen her i stedet jeg, da...

IMGP2548.jpg

IMGP2533.jpg

IMGP2601.jpg

IMGP2604.jpg

IMGP2627.jpg

IMGP2644.jpg

IMGP2653.jpg

Skrevet
Gratulerer med så mange flotte resultater alle sammen! :lol:

Sjøl ble jeg norgesmester i hundekunnskap, haha

Var forresten koselig å møte mange kjente, men tror ikke jeg møtte så mange soniser jeg ikke har møtt før? hm

Jeg satt rett bak dere på tribunen og fikk flira litt av matvraket som spiste bolle med pose på :wub:

Grattis med norgesmester tittel i hundekunnskap, da vet man hvem man skal spør når man lurer på noe :P

Skrevet
Jeg satt rett bak dere på tribunen og fikk flira litt av matvraket som spiste bolle med pose på :lol:

Grattis med norgesmester tittel i hundekunnskap, da vet man hvem man skal spør når man lurer på noe :wub:

Også sa du ikke hei?! Takk for det, og ja - hun er en anelse glad i mat. For å si det sånn: Tinka spiste masse mat i helga, men ingenting av det var tørrfôret jeg hadde tatt med til henne. :P

Guest Christine
Skrevet
Også sa du ikke hei?! Takk for det, og ja - hun er en anelse glad i mat. For å si det sånn: Tinka spiste masse mat i helga, men ingenting av det var tørrfôret jeg hadde tatt med til henne. :wub:

Legg på polarbrødene mine :lol:

Skrevet
Også sa du ikke hei?! Takk for det, og ja - hun er en anelse glad i mat. For å si det sånn: Tinka spiste masse mat i helga, men ingenting av det var tørrfôret jeg hadde tatt med til henne. :lol:

Hehe, sorry, lover å si hei neste gang :P

Følte meg liksom litt anonym uten hund, men det var mange kjente hunder på tribunen der...

Fikk hilst på Ask, Vegas og Tia :wub:

Guest Christine
Skrevet
Hehe, sorry, lover å si hei neste gang :lol:

Følte meg liksom litt anonym uten hund, men det var mange kjente hunder på tribunen der...

Fikk hilst på Ask, Vegas og Tia :P

Ey, nesten skummelt å lese dette jo, haha :wub:

Skrevet

Gratulerer til dere alle med bra resultater etter helgen!

Mira debuterte i åpen klasse, og det gikk ikke så bra. Hehe.. Hun var kjempe flink i ringen så lenge det varte, men røk rett ut med blått. Måtte vel bli blått en gang også, men det var ikke forventet. Dommeren likte ikke den typen Mira er, men det er jo greit det..

Skrevet
Gratulerer til dere alle med bra resultater etter helgen!

Mira debuterte i åpen klasse, og det gikk ikke så bra. Hehe.. Hun var kjempe flink i ringen så lenge det varte, men røk rett ut med blått. Måtte vel bli blått en gang også, men det var ikke forventet. Dommeren likte ikke den typen Mira er, men det er jo greit det..

"Dumme Dommer". Mira som er den skjønneste jeg har sett, og kosemost, på lenge. Hun ble straks adoptert av saluki-gjengen som en kortbeint versjon av rasen :lol::P Jeg gjorde mitt beste for å "stjele" henne, men det gikk ikke gitt :wub:

Skrevet
Har et bilde av dere ingvild og tinka :wub:

Blei ikke super bra men..

Se der, ja! Det var ikke helt lett å holde styr på bikkje, blomster, glassting, håndhilsing og lang bunadsmann på en gang gitt.

Edit: Ekstra moro at det står juniorhandling på pallen, da. Ser sånn ut, sant? hehe

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...