Gå til innhold
Hundesonen.no

Merkene, regler


Beyond

Recommended Posts

Dette er helt sikkert et "dumt" spørsmål, men pytt :wink:

Hvilke merker finnes det, bronsjemerke, sølvmerke.. ?

Lurer på om man får lov å ta (eller hva det heter) merker uten å konkurrere? Eller er det noe krav her?

Hvordan foregår dette? Bronsjemerket forsto jeg det som at man bare kunne melde seg på (?) en prøve. Hva med de andre? Er det noen som tar de uten å konkurrere, eller er det unormalt? :) Kunne jo vært gøy å ha noe konkret å jobbe mot, selv om man ikke er noe konkurransemenneske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt sikkert et "dumt" spørsmål, men pytt  :wink:  

Hvilke merker finnes det, bronsjemerke, sølvmerke.. ?

Lurer på om man får lov å ta (eller hva det heter) merker uten å konkurrere? Eller er det noe krav her?

Hvordan foregår dette? Bronsjemerket forsto jeg det som at man bare kunne melde seg på (?) en prøve. Hva med de andre? Er det noen som tar de uten å konkurrere, eller er det unormalt?  :) Kunne jo vært gøy å ha noe konkret å jobbe mot, selv om man ikke er noe konkurransemenneske  :P

Det er appelmerke, klasse 1-2-3 og elite. Appelmerke tar man som regel etter et grunnkurs. De andre tar man i konkurranse. :P Om du er tilknyttet en hundeklubb så får du informasjon om dette der. De har og som regel treningsopplegg og kurs. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar  :P  

Så hvis jeg forsto det rett..,- da må man altså konkurrere for å ta merker (unntatt bronsje)? Har ikke gått i noen hundeklubb nå.. (men skal).  :)

Ja det stemmer. Da jeg tok bronse merker på mine hunder så gjorde jeg det etter kurs, og da ble det på en måte konkurranse for vi som hadde gått kurs tok prøven samtidig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...