Gå til innhold
Hundesonen.no

Låne hund?

manu

Recommended Posts

Hei. Jeg har i lengre tid ønsket meg en hund men kunne tenkt meg en slags prøveperiode først. Har tenkt litt på en omplasseringshund e.l. Ønsker meg egentlig en sort labrador, synes de er utrolig fine hunder.Holder til i Bergen. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo spørre et omplasseringssenter om du kan være krisehjem for en hund? (FOD, CHarlottes omplassering o.l)

Da får du jo ha en hund hos deg helt til de finner hjem til den. Men hvis det er en sort labbis du skal ha kan du jo sjekke retrieverklubbens hjemmeside og gå på omplassering. Der er det av og til en sort labbis til salgs :)

OT: Sort labbis er definitivt finest ;) (neida jeg har ikke sort labbis :icon_redface:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ved der er en på Finn der leder efter en forvert til sin hund for et ½ år pga renovering af hus, de har selv foreslået at det evt kan være en der har lyst til at prøve at have hunde for et stykke tid, før anskeffelse af en.

Måske kunne det være noget.

Ja labber er dejlige hunde, har selv haft en omplasseringstispe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh.. FOD og Charlottes ligger jo ikke i Bergen.. Men Omplassering Vest er det noe som heter, fins sikkert flere også. Eller så kan du jo ta kontakt med labrador (retriever)klubben og fortelle at du gjerne vil passe en hund. Klubben er forresten en fin arena å komme i kontakt med andre folk med labbis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes også en del oppdrettere som "låner ut" hunder til eventuelle valpekjøpere, slik at de kan teste ut hvordan det fungerer. :lol: En del av oppdretterne på min rase låner ut hunder slik a folk kan teste seg for allergi, i og med at rasen skal være allergivennlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...