Gå til innhold
Hundesonen.no

kennelnavn


charlotte

Recommended Posts

Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent :)

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent  :)  

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Er man direkte mdlem av NKK kanman søke om kennelnavn ja. Navnat sjekkes opp mot FCI sine data om kennelnavn rundt om i verden. For at det skal godkjennes må du ha et navn som ikke før er blitt registrert. Etter at det har blitt godkjent der trykkes det i Hundesport. De som klager må ha en reell begrunnelse for klagen. Man kan f.eks ikke klage å si at "Jeg tenkte jeg ville ha det om 4 år..." eller noe sånn. En annen ting som er grei å tenke på er at du ikke må velge et navn som minner altformye om eller er likt allerede etablerte firma, arenaer o.l Jeg vet om ei som søkte om hun kunne få ha Crufts som kennel navn, dette ble avslått p.g.a utstillingen Cruft. Men hun fikk godkjent Croft.

Det somkanvære smart er å bruke æ,ø eller å i navnet, da er det store sjangser for at det går gjenneom :P

Lykke til med navnet da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden bikkja heter dte liksom!?

Ja derfor ja! Sorry at jeg kom med forslag da! Trener jo ikke være spydig for det! Bare så det sto på banneren jeg ogdet sto jo at vi kunne komme med ett forslag, men mitt var visst dumt det da :? Da får du kanskje komme opp med ett forslag selv da? Hvis mitt ikke var godt nok til å en gang skrive opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden bikkja heter dte liksom!?

Heter ikke hunden Rhypyker Trio Lisa da?

(eller tar jeg feil?)

Hvis du bruker bindestrek mellom Graham og Lisa (Graham-Lisa) så skal jeg vedde mye på at det navnet ikke er i bruk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det da? :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mente du med det da?  :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

ehm. jeg mente liksom atte jeg trudde det var opptatt siden hunden het det lizzm. skjønner ikke hvordan du kan se det spydig. meeeeeeeen, WhAt EvaH!!!!!!!111ENENENENENEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet kan jo ikke være det samme som navnet til hunden da. Vil ikke legge ut her hva jeg har tenkt på som første valg, siden det helt sikkert er noen som skal rappe det. Men andre valget er Huntingqueen Kennel. Altså vil en valp i første kullet (A) hete for eks: Huntingqueen's Amazing "Fido".

Lisa heter Rhypyker Trio Lisa egentlig, men i jakt-labb miljøet sier vi bare "Grahams Lisa" så vet alle at det er hund fra Graham Stephenson i England. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...