Gå til innhold
Hundesonen.no

kennelnavn

charlotte

Recommended Posts

Skrevet

Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent :)

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Skrevet
Er det slik at hvis man er direkte medlem i NKK, så kan man søke om kennelnavn? Og dette navnet skal godkjennes av FCI, også printes det i Hundesport og så er det bare å vente i tre mnd og se om noen klager på navnet? Det kommer jo alltid til å være en eller annen idiot som vil klage på kennelnavnet slik at jeg ikke får det godkjent  :)  

Venter på siste papirene fra britiske kennel klubben, hvor jeg får stamtavla i mitt navn slik at jeg kan registrere bikkja i NKK og få direkte medlemskap samtidig. Spennende.. =)

Forresten noen forslag til kennelnavn? Det må være et nordisk preg over det, og ha noe med jakt å gjøre. Må ha et par reserver i tilfelle det første blir avslått.

Er man direkte mdlem av NKK kanman søke om kennelnavn ja. Navnat sjekkes opp mot FCI sine data om kennelnavn rundt om i verden. For at det skal godkjennes må du ha et navn som ikke før er blitt registrert. Etter at det har blitt godkjent der trykkes det i Hundesport. De som klager må ha en reell begrunnelse for klagen. Man kan f.eks ikke klage å si at "Jeg tenkte jeg ville ha det om 4 år..." eller noe sånn. En annen ting som er grei å tenke på er at du ikke må velge et navn som minner altformye om eller er likt allerede etablerte firma, arenaer o.l Jeg vet om ei som søkte om hun kunne få ha Crufts som kennel navn, dette ble avslått p.g.a utstillingen Cruft. Men hun fikk godkjent Croft.

Det somkanvære smart er å bruke æ,ø eller å i navnet, da er det store sjangser for at det går gjenneom :P

Lykke til med navnet da!!!

Skrevet

siden bikkja heter dte liksom!?

Ja derfor ja! Sorry at jeg kom med forslag da! Trener jo ikke være spydig for det! Bare så det sto på banneren jeg ogdet sto jo at vi kunne komme med ett forslag, men mitt var visst dumt det da :? Da får du kanskje komme opp med ett forslag selv da? Hvis mitt ikke var godt nok til å en gang skrive opp?

Skrevet

siden bikkja heter dte liksom!?

Heter ikke hunden Rhypyker Trio Lisa da?

(eller tar jeg feil?)

Hvis du bruker bindestrek mellom Graham og Lisa (Graham-Lisa) så skal jeg vedde mye på at det navnet ikke er i bruk!! :)

Skrevet

Tror kanskje hun mente at rasen het det, men vet ikke jeg.. .Virka ikke som Kristina synes noe om dèt forslaget i alle fall, men vet ikke :?

Skrevet
Tror kanskje hun mente at rasen het det, men vet ikke jeg.. .Virka ikke som Kristina synes noe om dèt forslaget i alle fall, men vet ikke  :?

wtf? hæ? spydig? omg

Skrevet

Hva mente du med det da? :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

Skrevet
Hva mente du med det da?  :? For skjønnte ikke helt det jeg, jeg kom jo bare med forslag om kennel navnet Grahams Lisa og så sa du at det kanskje var opptatt, å så sa jeg at det var jo slettes ikke umulig ) og så kom kommentaren din, jeg tolka det som en spydig kommentar og at jeg hadde vært dum som foreslo det siden rasen(?) het det... Meeen, kanskje jeg misforsto?

ehm. jeg mente liksom atte jeg trudde det var opptatt siden hunden het det lizzm. skjønner ikke hvordan du kan se det spydig. meeeeeeeen, WhAt EvaH!!!!!!!111ENENENENENEN

Skrevet

Der og da tolka jeg det som en spydig kommentar, nå skjønnre jeg at du ikke mente det som en, bortsett fra at du var litt tja, spydig med alle de enerane dine på slutten da :)

Skrevet
Der og da tolka jeg det som en spuydig kommentae, nå skjønnre jeg at du ikke mente det som en, bortsett fra at du var litt tja, spydig med alle de enerane dine på slutten da  :)

det får gå :wink:

Skrevet

Kennelnavnet kan jo ikke være det samme som navnet til hunden da. Vil ikke legge ut her hva jeg har tenkt på som første valg, siden det helt sikkert er noen som skal rappe det. Men andre valget er Huntingqueen Kennel. Altså vil en valp i første kullet (A) hete for eks: Huntingqueen's Amazing "Fido".

Lisa heter Rhypyker Trio Lisa egentlig, men i jakt-labb miljøet sier vi bare "Grahams Lisa" så vet alle at det er hund fra Graham Stephenson i England. :roll:

Skrevet

Det Kan jo være samme navn som navnet til hunden! Syns det var litt stili jeg da;) Skjønner at du ikke vil legge ut førstevalget :P Kom bare med det som ett forslag jeg, synes andre valget var fint i alle fall :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...