Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg blir gaaaal!


Jeampi

Recommended Posts

Det er så mange vilkatter rundt her nå!

Jeg kan ikke sette kattemat utenfor til katten min når jeg er vekke en dag for da blir den jaget vekk at de griske gribbene utenfor. Syns så synd på dem også..

Den ene katten er naboen sin. Den er veldig tynn og kommer enten inn verandadøren eller kjøkkenvinduet når det er oppe og forsyner seg av både hundemat og katte mat :evil:

Den andre er syyyyyltynn. Vet ikke hvor den er fra men den ligger ute på hagebenken vår og katten min er liiivredd den. Den har en alvorlig skade på øyet så det ser ut som halve venstre øyet er kravd ut av skolten på den.

Den tredje er en stooor tynn hannkatt som er ganske tam men pelsen er tovet sammen i tusen forskjellige klumper...Prøve å klippe den i sommer for det må være så utrolig varmt! Men det likte den ikke...

Hva skal jeg gjøre med disse kattene? Jeg kan jo ikke be naboen gå med sin i bånd heller..Og de andre to vet jeg ikke hvem sine er..Men jeg har ikke råd til å ta dem med til dyrlegen for å sjekke øyet på den ene. Men det er like før jeg ringer dyrebeskyttelsen og ber dem hente dem...

For de evt eierne tar jo ikke vare på dem så de kan jo ikke bli sinte heller!

Pito har nesten fått seg en på tygga tusen ganger. Kan jo nesten ikke slippe henne utenfor lengre pga alle halvgale kattene...Katten min er livredd for å gå ut..Noe som er veldig synd siden det er en katt som elsker å være ute og som trenger mosjon...

Hjeeelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange vilkatter rundt her nå!

Jeg kan ikke sette kattemat utenfor til katten min når jeg er vekke en dag for da blir den jaget vekk at de griske gribbene utenfor. Syns så synd på dem også..

Den ene katten er naboen sin. Den er veldig tynn og kommer enten inn verandadøren eller kjøkkenvinduet når det er oppe og forsyner seg av både hundemat og katte mat :evil:  

Den andre er syyyyyltynn. Vet ikke hvor den er fra men den ligger ute på hagebenken vår og katten min er liiivredd den. Den har en alvorlig skade på øyet så det ser ut som halve venstre øyet er kravd ut av skolten på den.

Den tredje er en stooor tynn hannkatt som er ganske tam men pelsen er tovet sammen i tusen forskjellige klumper...Prøve å klippe den i sommer for det må være så utrolig varmt! Men det likte den ikke...

Hva skal jeg gjøre med disse kattene? Jeg kan jo ikke be naboen gå med sin i bånd heller..Og de andre to vet jeg ikke hvem sine er..Men jeg har ikke råd til å ta dem med til dyrlegen for å sjekke øyet på den ene. Men det er like før jeg ringer dyrebeskyttelsen og ber dem hente dem...

For de evt eierne tar jo ikke vare på dem så de kan jo ikke bli sinte heller!

Pito har nesten fått seg en på tygga tusen ganger. Kan jo nesten ikke slippe henne utenfor lengre pga alle halvgale kattene...Katten min er livredd for å gå ut..Noe som er veldig synd siden det er en katt som elsker å være ute og som trenger mosjon...

Hjeeelp!

putt katta i et bur og lever til dyrelegen komunen skal betale det hvis det ikke er ditt dyr(det fikk i hvertfall vi beskjed om en gang). :wink:

eller du kan få låne Aiwa så jager hun dem pokkerivold hvis hun er løs, men hun vil jo bare leke med dem da(vi har jo katt i hus selv) hun har jo vokst opp med katter. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og hør du.

Jeg tror den katten med det øye har hvert i sloskamp. Og en slik sjek med øynene på en katt er ikke bilig. Har vert med vetirenær flere ganger med katten min pga øynene, har brukt flere tusen på de to øynene til Sikas gutten min.

Når du nevner katten men den tovede pelsen så må jeg spøre:

bor du i gata min Hehe :) ironi.

Nei jeg hadde en frdigtivet katt tidligere i sommer. Den katten med den tovete pelsen har det ikke godt, såg bare hvordan Rubin led av smerter.

Nei ta deg en telefon du men pass på at katten din er igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får ringe dem å høre...syns jo synd på de stakkars dyrene...

Jeg tror ikke jeg tør å ta en fremmed katt inn i et bur. Vet jo aldri hvordan de vil reagere...Så jeg får ringe dyrebeskyttelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...