Gå til innhold
Hundesonen.no

Ragdoll


millis

Recommended Posts

I dag får jeg tidlig bursdagsgave :icon_fun:

Mannen er avgårde å henter gava mi i dette øyeblikk, er et stykke unna, men om noen timer har jeg nok det nye familiemedlemmet i armene *glede seg!* :P

Han har kjøpt en Ragdoll kattunge til meg :) Alltid ønsket meg siden førstegang jeg leste om den i en kattebok. Men jeg har liksom aldri kjøpt en for det er jo så mange herlige hjemløse huskatter der ute så jeg har tatt til meg det istedet. Gubben har gitt meg max lov til å ha 5katter, nå bryter han avtalen selv da når han gir meg en he,he,he:P

Jeg GLEDER meg så fælt! Lyst til å spole tiden litt fremover jeg!

Er det noen andre her som har Ragdoll?

Dette blir min første langhåra pus. Har hatt rasekatt en gang før for 15år siden (hm... jeg begynner å bli gammel?)

Hadde da en Chornish Rex (den er hvertfall ikke langhåra :P )

Vente,vente,vente....

Grubler så det nesten ryker ut av øra mine på navn da. Tenkte først Alfred, men det blir jo fort bare Alf (da tenker jeg med engang Alf romvesnet :Laugh: )

Så Dexter eller Dex, men det ville mannen spare til vår hund nr.2 den dagen den kommer?

Han kom med forslaget Aslan. Karnsje det er lettere når jeg får se den lille pusen og blir litt mere kjent med ham?

Kom gjerne med forslag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :P

Nå lurer jeg litt på Lincoln. (jaaaa... er hekta på Prison Break :Laugh: )

Da blir ham nok kalt for Linc.

Har hatt den lille nydlige hårballen her noen timer nå. Han er virkelig en tøffing!

Tatt noen få bilder av ham, er ikke helt husvarm enda. Ligger her å sover forran pc`n. Stakar liten, travel dag da. Nesten alle søskene hans ble hentet i dag, så ut på en lang bil tur. Inn i nytt hjem med en STOR hund og 5voksne katter. Han er ikke vant til hund.

Her er lille klumpen :)

img0368sf1.jpg

img0381xf4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg kjempe heldig også :cool:

Nå er navnet bestemt, det blir Lincoln, men kaller ham Linc :Laugh:

Han er mere husvarm i dag, men har ikke blitt kompis med noen av de andre enda, holder seg til oss to-beinte.

Han er redd Eldar, men det går litt bedre nå. Eldar bryr seg jo ikke så mye om han, men vil jo gjerne bli kjent. Har lagt seg ned for å prøve å gjøre seg mindre, men det hjelper lite :imrgreen: Må nok bare gi alle sammen tid, det er det eneste som pleier å hjelpe.

Ellers er pusen meget bortskjemt så han har litt å omstille seg etter. Han er vant til kokt sei og fløte hver dag. Her er det bare godmat i helgene. Fløte pleier jeg ikke servere kattene mine.

Ja så lukter han ikke noe godt. De som hadde ham røyka begge to og det gjør ikke vi. Lurer på hvor lenge den røyklukta sitter i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Eldar bryr seg jo ikke så mye om han, men vil jo gjerne bli kjent. Har lagt seg ned for å prøve å gjøre seg mindre, men det hjelper lite

Det var en nydelig katt :)

Må si at du har en virkelig gentlemannhund som legger seg ned for pus skyld.

Synes jeg ser det for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Han er reinraset med stamtavle og greier :blink:

Han er hvit med røde ører og hale, mulig hele han blir rød som voksen, det får tiden vise.

Hva som er feil og riktig farge på Ragdoll aner jeg ikke for jeg driver ikke med utstilling, i mine øyne er han perfekt som han er. Klumpen min blir behandlet som alle de andre (de er huskatter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en creme farget ragdoll og har nå først i en alder av 10 mnd begynt å få synlig maskering i ansiktet, så det kommer nok! Så ta det med ro du, maskefargen kommer nok. Litt vanskelig å se om han vil bli feilmarkert før masken kommer skikkelig på slike lyse katter. Og han kommer ikke til å bli rød over hele, for ragdollen er en maskekatt, dvs at det er bare ytterpunktene som blir farget(hale, ører osv). Evt. kan han få noen flekker på ryggen i samme farge som masken etterhvert hos bicolour, men dette er ikke en feil.

Synes han ser søt ut jeg:) Lykke til med den supre rasen ragdoll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Tusen takk :P

Oi, kan det ta så lang tid! Blir spennende å se hvordan han blir seende ut :P

Leker med badegakken i badekarret :P

img1404tatarx9.jpg

For en søt katt :P liker egentlig ikke katter men han var overraskende fin :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Bruk kode "alrute15" for å få 15% rabatt på ruta, rutebånd, blindspots og targets hos Drammen Hundepark. Gyldig til 15. oktober 2024 https://www.nettbutikk.drammenhundepark.no/categories/rute
    • Hei, er det noen som vet hva reglene er for å stille kirurgisk kastrert hannhund i utlandet er, eller hvor man kan finne slik informasjon? Jeg vet at NKK tillater å stille kastrert hannhund dersom det er gjort av medisinske årsaker og hvis man kan fremvise attest for at hunden hadde to normale testikler før kastrering. Men gjelder dette også hvis man ønsker å stille hunden for eksempel i Sverige, Finland, Frankrike etc? Eller har alle land ulike regler? Noen som eventuelt vet hvilke land som godkjenner det eller land som ikke tillater å stille kastrert hund (uansett om det er gjort av medisinske årsaker?😊
    • Hvis hun fortsatt bruker samme metodene er det jo "bare" å anmelde igjen. Ellers ville jeg sendt formelle henvendelser til klubben og NKK.
    • Jeg klagde på dette hos NKK inne på FB da det kom opp at de lot henne holde på. Det ble slettet og jeg fikk "mute" for en tid. Skremmende holdning. jeg kjenner personen fra hestemiljøet helt tilbake til 1988  da jeg kommer fra og har bodd 3 il fra hennes hjemsted. Kjenner og tilk henne fra hund selv om jeg har hatt nada med henne å gjøre.. jeg anbefaler at dere går inn og leser de grusomme sms som ble sendt mellom henne som eier og driver av kennelen - og de to ansatte..saken er mye verre enn det virker i media. Mangelen på respekt og empati er hårreisende.  Hun skal og ha blitt dømt for vold mot menneske og er kjent i området for å være "feisty". hvis man kan si det sånn.. sier ikke mer om  saken.. men rapporter og boikott.. Den som blir direkte berørt må være flink å si i fra.. Kanskje det er på tide at NOAH kommer på banen??
    • Skriv litt fort her men veit at mensen er noe kvinner har å ikke hunder. Men trudde du klarte å slå 2 fluer sammen ✨️ Vi har fikset alt å funnet ut av alt så går det ikke Ann å slette innholde heller  Så andre som sere dette så all good ok8 vi fant ut av problemet 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...