Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp? Klipping av kaninens negler?


Miss-Pernille

Recommended Posts

Heisann Sveisann.

Jeg har hørt at man skal klippe kaninens negler, og det skal man, eller klør da. hehe :rolleyes:

Men, er det på samme måte som man klipper hunders negler?

Siden det kan mamma. :)

Ellers, kan vel en veterinær vise oss det??Men, hvor ofte må man klippe klørne til en kanin? Vi har hatt vår i ca. en måned nå og de i butikken sa den var ca. 2 måneder så den er ca. 3 måneder nå. :P Jeg tror ikke den har klippet klørne, i hvertfall ikke så lenge vi har hatt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg fikk kanin viste hun på dyrbuikken oss hvordan. Kjøp kloklipper!

Det hun gjorde var å holde den stramt mellom lårene sine. Da blir kaninen "lammet", om du skjønner. Kaninen har ikke vondt av det. Kjempelur metode som gjør kloklippen mye enklere. Pass på at du ikke klipper for langt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg kaninen på rygg mellom lårene dine, med hodet dens nærmest deg. Hold den godt og bestemt fast uten at det blir ubehagelig for den. Klipp gjerne litt og litt av hver enkelt klo, og pass på at du ikke treffer nerven, det gjør vondt og det er da stor sjanse for at Petter Sprett ikke klarer å holde seg i ro. Snakk rolig til den mens du behersket tar for deg en og en labb av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Legg kaninen på rygg mellom lårene dine, med hodet dens nærmest deg. Hold den godt og bestemt fast uten at det blir ubehagelig for den. Klipp gjerne litt og litt av hver enkelt klo, og pass på at du ikke treffer nerven, det gjør vondt og det er da stor sjanse for at Petter Sprett ikke klarer å holde seg i ro. Snakk rolig til den mens du behersket tar for deg en og en labb av gangen.

Jeg gjorde det selv på denne måten da jeg hadde kanin.. Funket fint :wink:

lykke til ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Jeg klipper en gang i månden, men jeg har en hunnkanin. Hannkaniner må klippes oftere, men pass på at du ikke klipper over nerven( der neglen er rosa ). Vær ekstra forsiktig hvis kaninen har noen sorte negler, da er det lett og klippe over nerven, noe som gjør utrolig vondt for kaniner.. LYKKE TIL:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Guest LeenaM

jeg legger kaninen på ryggen, med hode mellom knærne mine. bruker selfølgelig klotang, og klipper litt om gangen. jeg er veldig redd for å klippe nerven, da begynner det å blø og kaninen får vondt. jeg har heldigvis aldri klart å klippe i nerven =) et tips er å ta kloen opp mot et lys/solen el.l., så ser du bedre hvor nerven er =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...