Gå til innhold
Hundesonen.no

Sølve er født! (bilder fra 11/02)


Lemen

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer! Det er så spenndende og nervepirrende å vente på en valp.

Noen forslag på andre sølv-navn:

Sølvpletten

Sølibat-bisken

Sølvsagt

Hehe, nå bør det nevnes at min egen heter "Leif Oscar den Lange for Svingende", så det bør kanskje tas med en klypse salt. puppeh.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nå har jeg vært på etterlengtet valpebesøk. Valpene lå mest "i baren" hvor de spiste og koste seg. Etter litt mat snudde de seg på ryggen og viste frem mette søte valpemager, og strekte de små labbene sin i været. De er så søte! :flowers: Det er ikke mange dager til før de begynner å ta seg noen turer på egenhånd ser det ut til.

Valpene har blitt tydlig sølvfarget inni potene og etterhvert som de vil bli barbert på snute og labber vil fargen tre enda tydligere frem.

"Mamma" og "tantene" var helt herlige, både i utseende og gemytt, vi ble kjempesjarmert! :D

"Matbaren"

DSC01414.jpg

Valpemølje, om en ser veldig nøye går det ann å skimte de sølvfargede potene

DSC01394.jpg

Lille tykke smultbolla, en hvit hanne som er 3 dager eldre enn sølvkullet. *Jeg skal ikke ha hvit hanne, jeg skal ikke ha hvit hanne, jeg skal ikke ha hvit hanne....*

DSC01411.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig. Den fortjener du nå. Må være utrolig god følelse for deg nå å ha noe konkretog positivt å vente på/tenke på.

Må si jeg blir en smule missunnelig her jeg sitter valpesyk og venter på at våren skal komme:)

Må forsåvidt le av din lille handletur. Kjenner meg litt igjen. Argon har to seler og ett halsbånd og de begynner å dra på åra. Mens når jeg var i dyrebutikken her om dagen så merket jeg det klødde i fingrene når jeg så sånne små pastellfarget valpehalsbånd med machende bånd i nyderlig fleece med figurer på. Fryktelig upraktisk, men gud så herlige:)

Gleder meg til oppdateringer og flere bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ skjønne ^_^ Du må poste bilder sånn at vi ser fargeforandringene da! Det tar vel en stund før den blir helt sølv?

En gutt i barnehagen jeg jobbet i i sommerferien skulle fortelle meg om hunden sin.. "Det er en puddel, og så er den gull-farget!"" Jeg trodde ikke helt på det da, men sa at jeg syns det hørtes ut som en kjempe fin hund.. Noen uker seinere, så hadde moren med seg hunden da hun skulle hente han. Gutten var helt vill og skulle vise meg den gullfargede puddelen sin, da vi møtte moren så jeg hunden, en puddel, som ikke var gullfarget, men sølvfarget :yawn: Måtte le litt da :D Ble litt OT, men tenkte jeg kunne fortelle historien likavel. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takk for gode ord. :lol:

Etter en hektisk julefeiring har jeg endelig fått tid til enda et valpebesøk, og i dag valgte oppdretter og jeg ut Sølve. Hårballene er blitt "ordentlig" valper, og selv om dette er et veldig jevnt kull, så fant vi ut hvem som er Sølve selv om forvirringen noen ganger var stor. Gutta boys er nemlig prikklike hverandre. :P

Sølve er den "største" av sølvguttene, dvs det skiller noen knappe gram fra han og brødrene. Han er en liten "knert", men oppdretter tror nok at han blir dverg. Jeg er helt betatt og nå er det egentlig et fett for min del om han blir toy eller dverg, han er fin som han er. :P Overgangen fra 28 kilos heftig og begeistret slamp til en knert på 2 eller 4 kg blir stor uansett..

Sølve er klassisk valp, som sover, spiser, tisser, bæsjer og leker, masse. :P Han er ikke den tøffeste og ikke den mest pysete, en sånn midt på treet valp og det passer meg veldig fint. Han er ikke typisk puddel reservert, (det var ingen av valpene), men løp rett oppi fanget mitt for oppmerksomhet og kos. Jeg gleder meg fryktelig til å bli bedre kjent med han, og teller ned til lørdag, da skal han hentes hjem.

Men nå bildespam!

Er jeg ikke søt?

Slvesfamilie010108022-1.jpg

Er jeg søtere nå?

Slvesfamilie010108023.jpg

Verdens søteste valpemage

Slvesfamilie010108027.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...