Gå til innhold
Hundesonen.no

Sølve er født! (bilder fra 11/02)

Lemen

Recommended Posts

Jeg er så glad! banana

Endelig er Sølve/Knerten/ Lillebror/Phillip (aner vi et Anne Cath Vestly inspirert navn..) er født! Jeg aner seriøst ikke hva jeg skal kalle han.. :devil: så kom med forslag!

Han er en av 5 sølvfargede dverg/toypuddel gutter som nylig kom til verden. Alle hjerter gleder seg, men ventetiden er såå lang..

Jeg synes jeg har ventet en evighet, og nå blir det 8 uker til..

Jeg gleder meg så til å få en hund i huset at jeg nesten sprekker, dette er virkelig en opptur etter en fæl høst.

*sukk*

Åh, jeg gleder meg sånn! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for gode ord!

Jeg er helt sprekkeferdig av glede! :devil:

Bilder kommer etterhvert, jeg synes det blir spesielt spennende å se sølvfargen trer frem. Valpene er jo nesten svarte når de er nyfødt og så blekner de sakte men sikkert. *Gleder meg*

Jeg tar forresten gjerne i mot navnforslag. Jeg aner seriøst ikke hva jeg skal kalle gutten...

Forslagene jeg har er:

Sølve (og jeg vet faktisk ikke hvem Sølve Grotmol var.. jeg synes bare navnet er søtt siden det blir en sølvgutt..)

Knerten

Lillebror (men det har jeg litt lyst til å "spare")

Phillip

Philiokus

Pim Pim Pamfilius (litt langt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode ord!

Jeg er helt sprekkeferdig av glede! :devil:

Bilder kommer etterhvert, jeg synes det blir spesielt spennende å se sølvfargen trer frem. Valpene er jo nesten svarte når de er nyfødt og så blekner de sakte men sikkert. *Gleder meg*

Jeg tar forresten gjerne i mot navnforslag. Jeg aner seriøst ikke hva jeg skal kalle gutten...

Forslagene jeg har er:

Sølve (og jeg vet faktisk ikke hvem Sølve Grotmol var.. jeg synes bare navnet er søtt siden det blir en sølvgutt..)

Knerten

Lillebror (men det har jeg litt lyst til å "spare")

Phillip

Philiokus

Pim Pim Pamfilius (litt langt..)

Pappas første hund (som døde for over 20 år siden..), en dvergpuddel, het Pim. Jeg liker godt det navnet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ så spennende! Gratulerer :icon_fun: Vi gleder oss vilt og hemningsløst til kommende bildespam! Navn er ikke lett. Syns Sølve var et morsomt navn på en sølvpuddel. Sølve Grotmol var forøvrig sportskommentator i NRK på 80-tallet. (Parodi http://youtube.com/watch?v=oJN01fMzexc.) Men dersom du eventuelt kanskje skulle vurdere å få deg en hund til senere, så er jo Knerten og Lillebror en fin duo :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! :devil:

Sølve Grotmol parodien var jo "sprek" :rolleyes:, stilig dialekt om ikke annet, og nå vet jeg jo hvorfor alle de eldre familiemedlemmene ler godt og begynner å knote på nynorsk når jeg nevner på Sølve navnet.. ;)

Takket være all propagandaen din Havana, så har jeg så smått begynt å tenke på en liten Havaneser "Lilllebror", med tid og stunder. Og da hadde jo "Knerten og Lillebror" vært innmari søtt synes jeg.. Men først må jeg nesten få sølvgutten i hus. :P

Jeg føler nesten jeg har "solgt skinnet før bjørnen er skutt", for jeg står strengt tatt bare på "liste" og er ikke garantert noen valp, da oppdretter og jeg ikke har treftes ansikt til ansikt ennå, men det ser veldig lovende ut. ;) Og jeg skal på besøk om 14 dagers tid, og da regner jeg med å få en avklaring... ^_^ Jeg vil hvertfall kjøpe valp av oppdretter, så nå får jeg bare håpe h*n vil selge.. Kryss fingrene for meg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer så masse!

Sølvfarget Puddel er nydelig, og Sølve er nydelig navn. Evt. sølvtann?

Jeg har en katt som heter Knerten, men han er en stor katt, så lever ikke helt opp til navnet, hehe,

Knerten og lillebror er søtt, men lillesøster ble det her i huset.

Lykke til! Du har 8 uker å bli kjent med liten valp på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord Netteliten. Vi bor ikke sa langt fra hverandre vi tror jeg.. og valpen kommer jo til å trenge sosialisering og miljøtrening.. ;) Sender deg en PM. :(

Jeg tror nesten jeg har bestemt meg for "Sølve".. tror jeg.. :rolleyes:

Jeg skal en tur å hilse på valpene om en stund og da får jeg kanskje mere "feelingen" for hva valpen skal hete, men foreløpig er "Sølve" favoritten.. ;)

Fra oppdretter har jeg fått etterlengtet bildespam (og tillatelse til å legge ut på nett).

Først et bilde av vakre mamma "Sushi"

sushi6-1.jpg

Og verdens søteste marsvinbebiser ;)

Zandram51101107.jpg

Se så sorte de er, ennå..

Et hode bilde av vakreste mor

sushi3.jpg

Både mammaen og pappaen har begge kneleddsattest u.a, er øyelyst det siste året u.a og PrcdA gentestet fri. Og ikke minst et godt temperament. ;) Mammaen er 28 cm dvs toy, mens pappen er dverg.

Gjett hvem som er valpesyk... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vedder på at du er innom hjemmesiden til oppdretteren din hver dag?

Hvis du er det kan med sikkerhet vite at du er valpesjuk!

Når jeg ser på disse bildene er det som om det er jeg som skal ha Zelda på nytt ;)

Jeg gleder meg så fælt på din vegne.

Vi vurderte faktisk å kalle Zelda for Zilva. Hehe ;)

Sølve er utrolig fint og tøft navn :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er opdretter navnet?

Eller kennel navnet?

Hadde vært tøft vis kennel navnet var norskt, då kunne han eks hetet: Fjelltoppen`s Sølvgutten så kunne du kalt han for Sølve.

Syns Sølve var tøft eller Silver og Pim Pim Pamfilius også bare kaller du han PimPim eller Pim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fødselen iallfall! Det blir nok valp på deg :(

Nå er ikke jeg så glad i "søte" navn, så jeg er nok inhabil i spørsmålet om Pim'er og sånn! Men jeg syntes jo i utgangspunktet Sølve var litt kult, ellers liker jeg Silver og ting som kan avledes av sølv og grått og sånn...

Så jo helt fantastisk ut denne moren da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gode ord! :P

Kanskje jeg er litt rar, men jeg vil holde oppdretter litt hemmelig enn så lenge, er liksom litt redd for å "jinxe" valpekjøpet ved å legge ut for mye.. (overtroisk jeg, neida.. :) ..)

Det jeg kan si er at oppdretter har jeg funnet på NPK sin oppdretterliste. Ved tidligere kull har valpene fått engelske navn. Jeg blir mer og mer sikker på at det må bli Sølve Sølvgutten.. :P

Det er forøvrig lett å gå i fella med sukkersøte ting, ikke bare på navnefronten. I dag var jeg å så på valpeutstyr, noe må jeg jo bruke ventetiden på, og plutselig hadde jeg kjøpt og betalt et babyblått valpehalsband og kobbel med massevis av små "diamanter" på.. :P Ikke praktisk og ikke det jeg skulle ha i det hele tatt, men så søtt.. :P Og det blir returnert i morra den dag. Jeg hadde aldri i verden kjøpt det til Sophus, men så fantes det ikke slike ting til han den gangen. Det er ikke måte på hva som finnes av stærsj til minatyrer, men jeg skal ha hund, ikke motehund.. Og jeg er redd valpen kunne ha spist opp "diamantene".. :rolleyes:

Mvh LivB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse LivB :P Dette blir morro :P Disse8 ukene går nok fortere enn du tror, selv om det til tider er dager der timene blir veeeeeldig lange. Er ferdig med 8 ukers lang ventetid i dag, reiser nedover for å hente vesle jenta mi om 30minutter :P Er ikke lenge til det er din tur heller! I mellomtiden får du kose deg med shopping av valpeutstyr og endeløse timer på dataen (jeg har vært innom oppdretter sin hjemmeside minst 4 ganger pr dag, i håp om at det var kommet oppdateringer på kullet :) ) Navnet sølve er jo bare kjempe fint, falt litt for det jeg :P

Håper du holder oss oppdatert underveis da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...