Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen


Akita

Recommended Posts

Morsomt program ;)

Folk må ikke ta dette seriøst og dømme programmet/deltagerene.

Vi får se en time av en hel uke, og det er sikkert mye trening og læring i løpet av en uke..

Beris er jo bare såå kul! :devil: Trulte er som en dronning, og Yorkien en prinsesse *le*. Synd Trulte røyk ut, men de kunne sikkert ha kommet lengere med en mere engasjert eier.

Uansett..God underholdning på en søndagskveld. Har ledd masse banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Har en hund "personlighet" fordi den ikke eier knapt et fnugg av interesse for noe som helst? Tja, ikke i mine øyne - hvorfor har den mer personlighet enn ni år gamle Trulte, for eksempel - som iallfall kunne skylde litt på alderen der hun drev med sitt? Men det er jo alltid fint å se at selv slike hunder REAGERER - når eierne først "tvinges" til å stimulere dem. Husker det fra gamlerasen, som gjerne ble valgt av folk som "likte hunder med personlighet og egen vilje", og som brukte det som unnskyldning for ikke å gjøre noe som helst med hundene. Aktiviseringskurs til alle, får være mottoet!

Ellers la jeg merke til at den tidligere så utskjelte Bambi fikk gå på egne bein til avslutningen, mens en annen liten hund - en pomeranien? - fikk bli båret i egen bag? Men DEN ekvipasjen har ingen reagert på...? Fin bag da. Og kjekt å ha i solskinnet.

Jeg noterte meg også en nyttig helseopplysning om at hunder kan få våteksem av å være ute i regnvær, så nå skal jeg også holde meg inne når det regner... :rolleyes:

Schäferen som begynte med den halejagingen; kan det ha vært noe stressgreier? At den enten ble giret, eller at den ikke taklet det, at den gikk over i en overslagshandling? Pussig... har knapt sett maken på den rasen før, men det går nok bedre etterhvert - det er vel nettopp slike hunder som har godt av å trene bruks og konsentrasjon og jobbing.

Jaja, fint å se malinoisen synes nå jeg... DET er hund det...

Den la jeg også merke til.. Stakkars hundene mine, helseskadelig for dem å være ute i regn.. Får bare la vær da, så jeg ikke mishandler dem (hva med å kle på seg selv, de klaget på at de ble så våte?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår at dette er ett underholdningsprogram mynta på jenter, men jeg sliter med å se underholdninga rett og slett. Jeg sliter med å smile av en gjeng Tufte-eiere som alldeles ikke får noen hjelp i hvordan de skal dressere hundene.

Jeg tror det er et rent underholdningsprogram for FAMILIEN, (jeg tror vel heller ikke).

Jeg kan ikke si jeg sitter å ler av det jeg heller, selvom jeg er jente. Men man har alle ulik smak, og er umulig å lage underholdning for ALLE. Var det et program om trening, nei da hadde det hvert feil også (for noen), pga man ikke klarer å dekke behovet til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du hakker tydeligvis på så mange at du ik lenger klarer å svare for deg...

vi har ikkje diskutert noe om trenings metoder men om eg får sei min meining eller ikkje...

ta å følg med, eller slutt å hakk på alle...

Haha, er det meg du sikter til nå?? Jeg har ikke hakket på noen.. Men ville bare presisere at jeg verken hadde kritisert treningsmetoder eller personer på programmet.. På grunnlag av disse utsagnene kunne det virke som du mente jeg hadde hatt det..

ja er noe eg og har merket... med blandt ant denne frasen i tryne..."får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på..."

så eg skal visst bare holde kjeft og ikkje ha noe mening...

syns dette blir for dumt i en sånn debatt.

Men vel dette blir litt for dumt å henge seg opp i, nå har jeg sagt mitt.. Som du selv sier, må gå an å diskutere.. Trenger ikke ta alt sånn veldig personlig-- :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Schäferen som begynte med den halejagingen; kan det ha vært noe stressgreier? At den enten ble giret, eller at den ikke taklet det, at den gikk over i en overslagshandling? Jaja, fint å se malinoisen synes nå jeg... DET er hund det...

Jeg tenkte også at halejagingen kanskje kunne være stressrelatert. Ble jo mye masing på den, ble det ikke? "Søk, søk, søk, søk", - hele tiden...

Malinoisen ja - DET er virkelig hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg innrømmer det jeg... Selv Sure Gamle Tanter kan bli rørt til tårer av banaliteter (ehhhhhh... og akkurat nå slår det meg at det kanskje er NETTOPP SGT'er som BLIR sånn rørt... skitt...)... Men altså: jeg må innrømme at jeg BLE litt rørt jeg da, da Bergis faktisk FANT "the Woodo-doll" :devil:. Ut over DET er jeg vel kanskje ikke direkte imponert over hundens "kremt" drifter...

Det jeg fant litt merkelig, var at de startet med å kaste godbitene så himla langt unna hundene når de skulle lære søk ? Hunder som overhodet aldri har søkt etter en godis i hele sitt liv kanskje, skulle nå plutselig løpe flere meter fra eier for å finne en halv-god godbit på ei regnvåt gresslette ? Jeg ville kanskje startet med et søk rett ved eier jeg da... ;).

Men joda - det er jo underholdende ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får faktisk veldig stor selvtillit som eier av å se på dette :devil:;) .... Sider her å småler for meg selv.. :P

Ja, du er ikke alene der gitt! Jeg smiler varmt til Sofus i sofaen og tenker mitt om vårt eget. Som nå er selvsagt bare solskinn heretter :P

Tror nesten Bergis får fanklub snart ;) " han ser ikke poenget i å leite etter folk, han er glad de stikker" :P

Ikke bare det, men da han skulle søke etter pølser i gresset.. "Hvorfor det liksom, når dama med pølser står rett ved siden av meg?"

Har en hund "personlighet" fordi den ikke eier knapt et fnugg av interesse for noe som helst? Tja, ikke i mine øyne - hvorfor har den mer personlighet enn ni år gamle Trulte, for eksempel - som iallfall kunne skylde litt på alderen der hun drev med sitt? Men det er jo alltid fint å se at selv slike hunder REAGERER - når eierne først "tvinges" til å stimulere dem. Husker det fra gamlerasen, som gjerne ble valgt av folk som "likte hunder med personlighet og egen vilje", og som brukte det som unnskyldning for ikke å gjøre noe som helst med hundene. Aktiviseringskurs til alle, får være mottoet!

Ellers la jeg merke til at den tidligere så utskjelte Bambi fikk gå på egne bein til avslutningen, mens en annen liten hund - en pomeranien? - fikk bli båret i egen bag? Men DEN ekvipasjen har ingen reagert på...? Fin bag da. Og kjekt å ha i solskinnet.

Jeg noterte meg også en nyttig helseopplysning om at hunder kan få våteksem av å være ute i regnvær, så nå skal jeg også holde meg inne når det regner... :rolleyes:

Schäferen som begynte med den halejagingen; kan det ha vært noe stressgreier? At den enten ble giret, eller at den ikke taklet det, at den gikk over i en overslagshandling? Pussig... har knapt sett maken på den rasen før, men det går nok bedre etterhvert - det er vel nettopp slike hunder som har godt av å trene bruks og konsentrasjon og jobbing.

Jaja, fint å se malinoisen synes nå jeg... DET er hund det...

Ja, dette med pomeranieren, tror årsaken til at Bambi får støyten (eller rettere sagt fokuset fra folk) er fordi man ser alt pynteutstyret og folk tenker automatisk sitt. Vel, ingen skal nekte andre å trekke forhastede konklusjoner, men av og til dømmer vi andre altfor kjapt etter min mening.

Jeg ble også litt bekymret vedr. uttalelsen for våteksem... Rart i grunnen, vi trener ofte når det regner. Bor jo i Bergen må vite :P Kanskje jeg ikke har sett det på Sofus fordi jeg ikke sjekker ham?? Ufff... skuuuuummelt :P

Ble stresset av å se på schäferen jeg, syntes ikke det var en kul reaksjon. Det virket som om det varte og varte. Men, når jeg så ham på "eksamen" ble jeg veldig beroliget. Så ja, det er nok mest sannsynlig en merkelig overslagshandling ut ifra fullstendig frustrasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bergensere ikke burde ha hund i det hele tatt - på grunn av den sterke og fremtredende våteksemfaren? Kan jo bli en god forklaring på raser som sliter med våteksem; "nei, du vet, store deler av slekten er oppdrettet i Bergen".... :devil:

Jada, programmet HAR underholdningsverdi - men jeg er nå litt redd for at "resten av verden" skal tro at dette er et typisk tverrsnitt av norske hundeeiere. Eller kanskje det er det de ER? Hjelp, la meg være utypisk!!

Men som vanlig er jo slik reality litt utdriting... og det er når det blir FOR stor Tufte-faktor at jeg synes det er litt "dårlig gjort" mot hunde-Norge slik jeg håper det mer er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte litt når de skulle ha Søk med Trulte. Han gikk jo LANGT inni skauen. Hun ga jo opp etter fem meter.

Det beste er vel å begynne noen meter? Det gjorde vi med Diesel, og så gikk vi lengre og lengre, helt til han skjønte poenget :devil:

Men nå gjorde de det på egen hånd, og hadde kanskje ikke så mye erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg innrømmer det jeg... Selv Sure Gamle Tanter kan bli rørt til tårer av banaliteter (ehhhhhh... og akkurat nå slår det meg at det kanskje er NETTOPP SGT'er som BLIR sånn rørt... skitt...)... Men altså: jeg må innrømme at jeg BLE litt rørt jeg da, da Bergis faktisk FANT "the Woodo-doll" :devil:. Ut over DET er jeg vel kanskje ikke direkte imponert over hundens "kremt" drifter...

Jeg og ble NESTEN litt rørt når han fant Bambien sin, han likte lille voven han!

Jada, programmet HAR underholdningsverdi - men jeg er nå litt redd for at "resten av verden" skal tro at dette er et typisk tverrsnitt av norske hundeeiere. Eller kanskje det er det de ER? Hjelp, la meg være utypisk!

Beklager, men mitt inntrykk er at dette er et typisk tverrsnitt av norske hundeeiere *ler*

(det er strengt tatt ikke noe å le av, men jeg har nå møtt de fleste av disse hundeskole-elevene i ymse varianter opp igjennom åra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor folk er så utrolig negative? Som noen nevnte over så er det jo endelig et skikkelig HUNDEPROGRAM på tv, noe man har "mast" på lenge, og når det endelig er så drar man konklusjoner om at hunden er stressa, omtrent mangler personlighet og blir bært i bag overalt?

Jeg syns programmet er kjempemorsomt, sitter og humrer for meg selv, spesielt av bullmastiffen som lever litt i sin egen lille boble ;) De er min favoritt iallefall.

Jeg syns også at basert på hvor lite de har trent så kunne de i dag søke etter godbiter på et relativt stort område (ifh til hvor lenge de har trent) søke etter pølser i poser OG plukke ut ynglingsleken sin fra en haug med andre leker.

For å ikke snakke om i forrige uke da de lærte MANGE øvelser som de faktisk skulle gjennomføre sammenhengende etter kun én uke med intens trening, det er en stor påkjenning for både hund og eier som er veldig fersk.

Jeg applauderer for programmet og håper de kommer med flere hundeprogram fremover :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler mye med Jeampi, bullmastiffen er helt i sin egen verden. Men så utrolig skjønn...

Første gang jeg så det idag, må si jeg ble litt skuffet da jeg trodde det skullev ære mer "matnyttig" for befolkningen, men som underholdning var det helt greit og utifra farsdagsamtalen med pappa inspirerte programmet iallefall han til å trene litt godbitsøk med valpen sin. Han var nemlig overbevist om at de ville være bedre enn dyra på tv:P

Underholdning og et koselig familieprogram, om enn mer underholdning enn læring kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jada, programmet HAR underholdningsverdi - men jeg er nå litt redd for at "resten av verden" skal tro at dette er et typisk tverrsnitt av norske hundeeiere. Eller kanskje det er det de ER? Hjelp, la meg være utypisk!

*latterkrampe*

Ref. til x-antall innlegg om rare mennesker i parker og diverse....... - jo, jeg tror faktisk disse er representative for landets hundeeiere generelt - sorry... *latter* (har stadig sånne på kurs altså).

Så om resten av Norge tror at hundeeiere er sånn - så har de helt rett *fnis*

Jeg er skrekkelig glad for å være annerledes og utypisk i så måte jeg også ...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, jeg innrømmer det jeg... Selv Sure Gamle Tanter kan bli rørt til tårer av banaliteter (ehhhhhh... og akkurat nå slår det meg at det kanskje er NETTOPP SGT'er som BLIR sånn rørt... skitt...)... Men altså: jeg må innrømme at jeg BLE litt rørt jeg da, da Bergis faktisk FANT "the Woodo-doll" :devil: . Ut over DET er jeg vel kanskje ikke direkte imponert over hundens "kremt" drifter...

Satt her å heiet jeg... og når Bergis endelig fant Bambi'n sin, da falt det en tåre her i heimen altså. Fineste Bergis! Driftene hans er overhodet ikke hjemme noe sted, men du verden så skjønn han er!

Jada, programmet HAR underholdningsverdi - men jeg er nå litt redd for at "resten av verden" skal tro at dette er et typisk tverrsnitt av norske hundeeiere. Eller kanskje det er det de ER? Hjelp, la meg være utypisk!

Men du da... Det er jo representativt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...nå har det brått dukket opp en lapp om at det skal bli treninger i krøderen hver tirsdag kl 18... Har bodd her i over et år og vært nærmest fascinert over antall hundeiere og mangelen på miljø. Jeg mistenker faktisk at hundeskolen har noe med dette å gjøre. Uansett tropper vi opp med sekken og termos og satser på at vi kanskje får en ny turkompis i det minste :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm...nå har det brått dukket opp en lapp om at det skal bli treninger i krøderen hver tirsdag kl 18... Har bodd her i over et år og vært nærmest fascinert over antall hundeiere og mangelen på miljø. Jeg mistenker faktisk at hundeskolen har noe med dette å gjøre. Uansett tropper vi opp med sekken og termos og satser på at vi kanskje får en ny turkompis i det minste :devil:

Jeg kan alltids komme over med en av mine krapyl ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan alltids komme over med en av mine krapyl :devil:

Eller vi kan møtes på halvveien?

Det hadde vært stas! Stakkars Loke har nesten ingen omgang med andre hunder etter at naboene flyttet. De eneste han leker med for tiden er to working springere og der er det fullstendig kultur kræsj.. de skjønner ikke Loke og han skjønner ikke de, så det ender med at Loke desperat prøver å få de i lek ved å gjete, bjeffe og hoppe på de.. Ikke populært hos snusedyrene *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For all del..når vi endelig har fått et festlig underholdningsprogram om hund som fenger "vanlige folk" og kanskje viser de at det er gøy å trene hund, la oss syte over metoder og manglende "underholdningsverdi" :rolleyes:

Selvfølgelig glemte jeg hele greia, men fikk skrudd på midt i menneskesøket. :devil: Ååå, hun Trulte var da så søt. ;) Måtte flire da eieren tok bikkja under armen og sprang etter figuranten selv! Virkelig et eksempel til etterfølgelse... ;)

Han Bergis som fant den flotte hjemmelagde leka si, var også helt til å spise opp.

Dette er jo håndplukkete folk og dyr. Det ville jo blitt et helt annet konsept hvis det skulle vært et opplæringsprogram i innlæringsmetoder. Dessuten er det sikkert mange flere som kan sitte hjemme i stua og være ganske fornøyde med at bikkja deres er myyye flinkere enn de surrekoppene på TV. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns programmet er kjempemorsomt, sitter og humrer for meg selv, spesielt av bullmastiffen som lever litt i sin egen lille boble :devil: De er min favoritt iallefall.

Deler mye med Jeampi, bullmastiffen er helt i sin egen verden. Men så utrolig skjønn...

Heiheihei! ENGELSK MASTIFF, takk!

Bullmastiffen er da mye finere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...