Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeskolen

Akita

Recommended Posts

• Svar 110
  • Created
  • Siste svar
Jeg skal ikke si noe om hverken deltagere eller metoder, men dette programmet var dårlig reality-TV og ikke noe mer.

Innlæringa så vi jo strengt tatt pent lite til og det er frustrerende å se at man står og sier "søk søk" mens man dytter hundens snute i riktig retning. Kunne på meg virke som man overhodet ikke brukte noe tid på å lære inn kommandoordet. Også litt merkelig at de legger opp til såpass mange forskjellige søksøvelser så deltagerne må tippe på hva de skal gjøre på prøven.

Dette er et underholdnings program, og derfor ikke så mye om innlæring. Dette skal være et program for alle og ikke kun for hundeeiere. Og tror det kan bli kjedelig for de som ikke interesserer seg i hund å se all innlæringen. Gå heller inn på hjemmesiden, DER finner du klipp om innlæring. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - jeg holdt på å daue av latter når Kåre (?) viste den hjemmelagde leken til Bergis ;) Også ble jeg SÅ glad når han faktisk plukket opp leken sin!

Også tibben som ble bært rundt i skogen på jakt etter eieren! *ler*

Nei, nå liker jeg dette programmet - det ER virkelig underholdning: på høyt nivå ;)

Jeg får faktisk veldig stor selvtillit som eier av å se på dette :devil::P .... Sider her å småler for meg selv.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var synd at Trulte gikk ut jeg :devil:

Jeg fikk mange gode minner fra mine tibber tilbake. Glemmer aldri den første som en dag likte skinke, en dag frolic, en annen dag kylling osv osv Det var liksom alt etter humøret ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er morsomt jeg, og alt det Bergis (mastiffen) fikk til i kveld!! :icon_fun:

Vi må ikke ta alt like seriøst, bare kose oss inn i mellom!

Synes det er veldig bra hvor mye bedre det går for mange av de, så noe bra må det jo være der!

Tenker kontakt hund/eier, og spesielt på de to store hundene, og de to små! :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hva skjedde der?

Sånn ellers synes jeg bergis er utrolig stilig!

Texs (?) begynnte å jage sin egen hale etter ett funn av godbit, klarte ikke få ham til å bryte det.

Jeg tror det hele ble litt mye for ham og at det var så morro at han rett og slett gjor noen elegante overslagshandlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Trulte røk ut jo :devil:

Ville at de skulle være med videre litt utover i programmet, men skjønte de kom til å ryke ut som en av de første, for det var så mye om John og Trulte i forrige program.. John må nok viser mer engasjement og motivasjon! Men, men, får finne noen andre å heie på! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden har så mye utstyr er jo bare et tegn på at eieren virkelig BRYR seg om bikkja si. Dachsen vår har x-antall hjemmestrikkede gensre, dekkener av alle slag, pluss sele med refleks, refleksvest, flexibånd, vanlig bånd, vanlig bånd med refleks... you name it. Ser ikke noe galt med det. Bedre med for mye enn for lite. Det synes jeg.

:devil:;) ;)

Tror neppe hundene mine griner fordi de kun har ETT hverdagsbånd hver. Ikke har de sagt at de heller vil ha flexibånd heller. Merkelige greier. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnslig... alt eg har å si...

og du trenger ikkje å benekte det du skrev "får selvfølgelig ha en mening, men blir litt dumt å ha en mening og noe man egentlig ikke har peiling på..."

er jo bare å gå tilbake i det som har blitt skreve å se...

jeg har ikke benektet det jeg sa.. men du brukte det i en setning sånn at det virket som at jeg hadde hatt dårlig mening om treningsmetodene dem brukte i programmen, men nektet deg å ha meniner om folka... never mind..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hunden har så mye utstyr er jo bare et tegn på at eieren virkelig BRYR seg om bikkja si. Dachsen vår har x-antall hjemmestrikkede gensre, dekkener av alle slag, pluss sele med refleks, refleksvest, flexibånd, vanlig bånd, vanlig bånd med refleks... you name it. Ser ikke noe galt med det. Bedre med for mye enn for lite. Det synes jeg.

Uff så graden av hvor mye man bryr seg er ut fra hvor mye ting den har .... stakkars Zima, min yngste hund.... hun har bare fått arvet ting hun, ikke har jeg kjøpt ekstra seng i stuen til henne heller...

Når jeg tenker meg om syns jeg litt synd på datteren min og...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var rart at dem øvde på så masse forskjellige søk?

Men jeg har aldri trent noe søk med hund før da, så vet egetntlig ikke hvordan alle øvelsene henger sammen.. Men syns ikke det virket som om hundene faktisk søkte etter godbitene, men at dem mer kom over dem tilfeldig? Noen som trener søk som kan si noe om det??

Ellers syns jeg programmet var morsommere forje gang.. Men syns det var utrolig morsomt at Bergis var så flink i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så graden av hvor mye man bryr seg er ut fra hvor mye ting den har.... stakkars Zima, min yngste hund.... hun har bare fått arvet ting hun, ikke har jeg kjøpt ekstra seng i stuen til henne heller...

Når jeg tenker meg om syns jeg litt synd på datteren min og...

Stakkar, arver hun og? ;) Og hun får ikke flexibånd? ;)

:rolleyes::devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en hund "personlighet" fordi den ikke eier knapt et fnugg av interesse for noe som helst? Tja, ikke i mine øyne - hvorfor har den mer personlighet enn ni år gamle Trulte, for eksempel - som iallfall kunne skylde litt på alderen der hun drev med sitt? Men det er jo alltid fint å se at selv slike hunder REAGERER - når eierne først "tvinges" til å stimulere dem. Husker det fra gamlerasen, som gjerne ble valgt av folk som "likte hunder med personlighet og egen vilje", og som brukte det som unnskyldning for ikke å gjøre noe som helst med hundene. Aktiviseringskurs til alle, får være mottoet!

Ellers la jeg merke til at den tidligere så utskjelte Bambi fikk gå på egne bein til avslutningen, mens en annen liten hund - en pomeranien? - fikk bli båret i egen bag? Men DEN ekvipasjen har ingen reagert på...? Fin bag da. Og kjekt å ha i solskinnet.

Jeg noterte meg også en nyttig helseopplysning om at hunder kan få våteksem av å være ute i regnvær, så nå skal jeg også holde meg inne når det regner... :rolleyes:

Schäferen som begynte med den halejagingen; kan det ha vært noe stressgreier? At den enten ble giret, eller at den ikke taklet det, at den gikk over i en overslagshandling? Pussig... har knapt sett maken på den rasen før, men det går nok bedre etterhvert - det er vel nettopp slike hunder som har godt av å trene bruks og konsentrasjon og jobbing.

Jaja, fint å se malinoisen synes nå jeg... DET er hund det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et underholdnings program, og derfor ikke så mye om innlæring. Dette skal være et program for alle og ikke kun for hundeeiere. Og tror det kan bli kjedelig for de som ikke interesserer seg i hund å se all innlæringen. Gå heller inn på hjemmesiden, DER finner du klipp om innlæring. .

Forstår at dette er ett underholdningsprogram mynta på jenter, men jeg sliter med å se underholdninga rett og slett. Jeg sliter med å smile av en gjeng Tufte-eiere som alldeles ikke får noen hjelp i hvordan de skal dressere hundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du hakker tydeligvis på så mange at du ik lenger klarer å svare for deg...

vi har ikkje diskutert noe om trenings metoder men om eg får sei min meining eller ikkje...

ta å følg med, eller slutt å hakk på alle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...