Gå til innhold
Hundesonen.no

Trist beskjed fra naboen idag..


mbakkevold

Recommended Posts

Uff da ;S

Men hvis den gråter hele dagen. Er jo det hundeplageri ja, på en måte. Alle mener sikkert ikke det! Men få noen til å passe den litt, om dagene! Å kanskje gi den litt spørre rom å være i. Gi den masse leker :) Det gjor jeg. Så hun er så opptatt av de om natten, når hun ikke såver at vi ikke merker noe til henne! Bamser. Hunder elsker bamser, gi den det !

Å ikke vær så veldig lenge borte fra den i strekk. + at jeg har hørt at du kan sette på radioen. Da føler hunden seg ikke så alene.

Bamser , Musikk og ikke bli så lenge vekke ! :P

Mine tips.. Du kan jo prøve da. Men er ikke sikker på om det virker på din hund. Men det gjør det såfall på noen. Jeg gav det samme tipse til en venn, og hunden hennes bryr seg ikke lenger når den er alne.

Hjelper på noen.. Men det er verdt et forsøk, for hundens skjyld.

Lykke til.. !

Maren og Millie :P

Hundn din kan jo være hos Naboen, jallefall en dag :P Bare for og prøve!

*Dobbelpost, bruk redigeringsfunksjon. Mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hørtes ut som meg for noen år siden. Hunden var stille helt til jeg var dratt på jobb- og da begynte bjeffingen, ødeleggelsene osv. FIkk etterhvert noen naboklager, noe som ikke var så kjekt men de sa det på en ok måte. Resultatet ble at jeg prøvde bur(noe jeg egentlig er i mot) og det funket bra en periode så begynte bjeffingen igjen..... Prøvde også DAP i det rommet hun lå i men jeg merket ikke noe forskjell jeg...

Måtte tilslutt prøve anti-bjeffe bånd, tiltross at jeg ikke likte/liker tanken på at hunden får en dusj med sitron spray mot nesen, på i en liten periode for at hun skulle slutte. Jeg hadde også avtale med naboer at de ringte meg hvis det begynte igjen- slik at jeg kunne hente hunden/få andre til å hente henne så de kunne få litt ro.

Nå ligger hunden i bur når hun er alene for det virker som hun føler seg trygg der(går inn i det når hun ser jeg gjør meg klar til å gå og legger seg ned), men det går også bra uten bur. Anti-bjeffe båndet er veldig sjeldent på on og det er veldig, veldig sjeldent rundt halsen på hunden. Hun er jo stille uansett og ingen ødeleggelser og ingen klager fra naboer:-)

Lykke til med bjeffingen og hjemme alene tilvenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Kan kanskje prøve å sette buret inne på rommet, men med døra åpen. Slik at hun kan velge. Mulig hun raskt går å legger seg i buret når dere er bort.

En annen ting du kan gjøre er å legge inn noe som tilhører deg, f.eks ei skjorte med lukta di på.

Ha en radio som står på mens dere er borte, kan også prøves ut.

Det fungerte på jenta mi da hun var 6 mnd gammel. I en periode ødela hun det hun kunne komme over, men etter at jeg begynte å ha på radioen og at hun kunne ligge i senga mi når jeg var borte ble det slutt på at hun ødela ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvis du har mulighet til å ha hunden i bilen og den roer seg der så er jo det løsningen...

Du har jo krav på pauser i arbeidstiden - gå ut og luft hunden i 5-minutters-pausene og lunsjen din. Det gjør jeg når jeg ikke har med hunden inn på kontoret. Da blir det jo kortere intervaller alene enn når den må være alene hjemme en hel arbeidsdag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å ha hunden i bilen og den roer seg der så er jo det løsningen...

Du har jo krav på pauser i arbeidstiden - gå ut og luft hunden i 5-minutters-pausene og lunsjen din. Det gjør jeg når jeg ikke har med hunden inn på kontoret. Da blir det jo kortere intervaller alene enn når den må være alene hjemme en hel arbeidsdag.

Lykke til

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden nå!

Jeg jobber som sykepleier, så det er desverre dårlig med 5 min pauser. Uansett så ser det ut som om det ordner seg i likaste laget for både meg og hunden. Vi holder for tiden på med et "treningsprogram" for at Tina skal trives bedre alene hjemme. Har fått hjelp av en hundetrener, og det går fremover. I tillegg har både jeg og sambo fått nye jobber som gjør at Tina er minimalt alene på dagtid, og de dager det ikke kan unngås er hun i "barnehage" hos foreldrene mine ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...