Gå til innhold
Hundesonen.no

fant en chow chow!!

MarieR

Recommended Posts

var på tur med ask nå, og langs den trafikerte veien kommer det en chow-chow. den har ikke halsbånd, og ingen eier i nerheten. jeg tok den med hjem og her sitter jeg, med en chow, voksen, som er prikk lik diego! han er vel ikke forsvunnet? :) vi har ringt falken , og visst ingen har meldt han savnet blir han hær til i morgen, så kommer falken og henter han. ekstremt kjerlig og snill hund, trass i at den har et gapende sår der halsbåndet skulle ha vært. har gitt den litt vann og mat, så får vi se om ingen har meldt han innen dagen, drar vi til vetn med han. Han er tydelivis noens hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 79
  • Created
  • Siste svar

skal ta noern bilder og legge in senere i dag. :) han er helt nydelig! skal straks til veten og få såret sydd, og det er virkelig merkelig hvordan han kunne ha fått det såret. det er ca 10 cm langt og åpent,,som om noen skulle...skjørt med kniv faktsk! heldigvis er det bare huden, så ingen blodårer eller pulsårer går til spille. hunden er gammel, så visst ingen eier melder seg blir den enter avlivet eller omplasert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg og på. Kanskje vi heller bør håpe at den ikke kommer tilbake til eieren? :D

Vil også se bilder :)

Ja, det var i de baner jeg også tenkte...

Håper noen vil ha ham da... ikke avliv stakkaren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har bestemt oss for at visst eieren dukker opp, men ikke er villig til og betale tilbake det vi brukte på stingene til hunden, får han den ikke tilbake, da er den ikke mer verdt for han.. :) da stiller vi han ut for omplasering, eller i værste fall avlivning, det kommer an på hvordan hundens tilstand egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh... Var det ikke en Chi - eller ser du ikke forskjell :)

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den hær på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ?

har vært til dyrlegen og sitter her skuffa som bare det. såret var for gammelt til og sys, da måptte han ha skjært rund og sydd igjenn, han sa det ville gro av seg selv, og ga han en sprøyte, smurte på en gro.krem og ga oss resept på antibiotika, dette skulle han ha 645 kr for!! bare fordi det er søndag! vi sjekket også om hunden var chippet, men det var den dessverre ikke. så siden vi ikke kan ha den her på grunn av ask, har naboen, onkelen min tatt han i noen dager. såret er minst et par dager gammelt, og hunden er ikke savnet gjenniom falken. vi frykter at hunden ble dumpet med vilje. : :-o dyrlegen mente at såret skyldet for hard bruk av halbåndet, men ingen av oss trudde serlig å det, chowen har ekstremt tykk pels, et så rett snitt er det vanskelig og forosake vd hjelp av halsbånd! så med mindre noen melder seg som hundens eier i løpet av noen dager, vil hunden bli sendt til falken, prøvd omplasert, men mest sannsynlig avlivet! nydliger chow har jeg sjelden sett, også så tillitsfull! skadet var han, men kom rett bort til oss og fulgte med hjem uten bånd.

jeg vil ikke sende den til avlivning! noen som vil ha chow??

:) Uffff så grusomt..... :P:) stakars liten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ikke sende en hund du har funnet til avliving vel :-o  

Jeg har en tass som til stadighet stikker av, kan jo ikke bli avlivd for det om.. eller er det noe jeg ikke har fått med meg?

hva skal jeg gjøre da? avlivning stå jo nederst på liesten, men det kan bli vanskelig og få omplasert en såpass gammel hund, som i tilleg, verken kan særlig mange komandoer(han har ikke lystret på en eneste en av hva ve har prøvd), ikke vet vi hva han heter heller. få vil ha en hund som går på medisiner, og antibiotika. næi, sjansene for omplasering er egentli små! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg prøvde Trikem max relax på nyttårsaften og det virket veldig bra på min hund.    Spennende med hund på prøve med endel utfordringer masse lykke til🤗
    • Tilbake til start i trening av utgangsstilling og fot har Edeward fått IVEREN og GLEDEN i å utføre tilbake. Godisen har haglet og det har hjulpet. Hans aversjoner mot øvelsen er borte. Han har gitt meg på tom hånd mot å få kastet leke også. Tilbyr utgangsstilling og går klisterfot hver gang jeg har mat i hendene. Det er helt klart fremgang, på tross av å ikke egentlig være fremgang. Vi er tilbake på et punkt vi kan jobbe oss videre fra, men jeg tør ikke tøye strikken på en stund. Pengene må ligge på bordet ved bestilling en god tid fremover fordi tilliten er tynnslitt etter alle de hånlig nedlatende forsøkene på å narre ham til å utføre uten garantier om lønn. ..men han er IVRIG og GLAD igjen, og det er bra!  Ny milepæl: blir sittende ved kasting av apport - mens jeg har Vom i høyre hånd. Fremskritt det også. Han er så ivrig på å fly etter leker i bevegelse, der har jakten trumfet mat til nå. Små skritt. 
    • Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...