Gå til innhold
Hundesonen.no

At hunden henger i luften under drakamp

Huldra

Recommended Posts

Nei, det er viktig å være forberedt med hunder som har kjevelås! Og det må han jo ha hatt, siden han henger der så vakkert, liksom.. hehe

Tror min har kodelås jeg... lol

Eh nei? Yngstemann her har ikke noen bra slippkommando hun heller (eller, for henne er slippkommandoen at jeg tar hånda i godbitlomma *flir*) og hun er ikke spesielt høy på drifter hun heller (hun har ingen, ifølge MH'en henne.. hehe). Tror sånt er lettere å lære en som ikke egentlig syns det var så gøy med sånt i utgangspunktet jeg? For eneste grunnen til at han faktisk lærte seg å henge sånn, var at han lærte at dette var gøy.. Han vant alle drakamper, han fikk alltid ros for å holde fast, han ble i det hele tatt kjørt ordentlig opp på det fra han var et halvt år eller eldre - men utgangspunktet var at han ikke egentlig ville kampe, han syns det var en litt ekkel setting fordi det ble en for stor påkjenning.. Og det er lettere å bygge opp en sånn hund, enn å dempe en driftig hund (jeg prøvde jo det på Herverket, med varierende hell.. Han hadde ingen bra slippkommando han heller.. hehe)

Ja, det var det da... Han her bytter ikke mot godbit, tror jeg skal forsøke med en ambolt i lomma jeg. "Slipp. Å nei?" *klonk!* Hehe.

Skal ta MH på Idioten i løpet av høsten forhåpentligvis. Det kan bli en spennende affære å se på at figuranten skal få fra ham pølsa etter drakampen. :D Eller filla i jakten for den saks skyld. Blir de sure om man bare står og ser på mens man ler tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det da... Han her bytter ikke mot godbit, tror jeg skal forsøke med en ambolt i lomma jeg. "Slipp. Å nei?" *klonk!* Hehe.

Det gjorde ikke Hero heller, jeg dytta nesten frolicen oppi nesa hans, men drakamp var mye mer morsomt :rolleyes: Tror kanskje en ambolt hadde funka da? hehe

Skal ta MH på Idioten i løpet av høsten forhåpentligvis. Det kan bli en spennende affære å se på at figuranten skal få fra ham pølsa etter drakampen. :D Eller filla i jakten for den saks skyld. Blir de sure om man bare står og ser på mens man ler tror du?

Aner ikke? Fortell meg når du finner det ut? *ser for seg og ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bono elsker drakamper. Tror ikke det er noe farlig at de henger i lufta. Men dette med bølge bevelgelser er veldig viktig, det har jeg erfart. Har alltid vert forsiktig, men for ikke lenge siden fikk vi en litt brå bevegelse og Bono fikk store smerter i ryggen, og måtte gå på smertestillende. Så jeg er mer redd for ryggen en nakken og tennene. Mister han en tann, hva så? Det er ikke dødelig i det hele tatt. Skader han ryggen derimot, da står det mye verre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forsiktig med drakamp på Loke pga ryggen. Jeg ser ann underlaget og er bevisst bevegelsene mine. Han får styre kampen. Ingen tvil om at drakamp kan gå på ryggen, han takker nemlig nei til drakamp om han har ryggsmerter. Dette er en hund som har mye naturlig kamp og som ikke slipper en dritt "frivillig" (ja, han kan etter mye trening takk nå og slipper, men jeg kan ikke for alt i verden bare ta i fra han en leke slik jeg ser andre kan med sine, han har pitbullkjever ;) )

I 6 mnd ville han ikke kampe i det hele tatt :P

Tenna hans er jeg svært lite bekymret for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...