Gå til innhold
Hundesonen.no

Sunline Felix - Australian Shepherd

Carro92

Recommended Posts

• Svar 75
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
Skrevet

Heisann

Felix var no kjempe søt:)

Kom gjerne med fleire bilde av han.

Kjekt å kunne sjå kor stor han har blitt no.

Eg har forresten eine broren til felix.

• 4 months later...
Skrevet

Beklager folkens men har vært så mye mas en stund, spess etter at Felix brakk beinet som noen sikkert fikk med seg på dyrlegene på tv2, men legger ut noen bilder fra da han brakk beinet, kommer nyere senere, her er han 12 uker bare

fått støttebandasje, mens vi venter på at han skal opereres

CIMG1906.jpg

da han ble frisk(husker ikke hvor mange mnd

CIMG2105.jpg

CIMG2151.jpg

CIMG2159.jpg

og nå har vi prøvd oss litt i agility, så han skal venne seg til ting bare :icon_confused:

CIMG3969.jpg

CIMG3968.jpg

CIMG3960.jpg

CIMG3958.jpg

Tunnelen elsker han :P

CIMG3955.jpg

CIMG3954.jpg

å hoppe er kjempe gøy :lol:

CIMG3953.jpg

CIMG3951.jpg

CIMG3945.jpg

en fornøyd felix

CIMG3940.jpg

Skrevet

Vi skulle være med vennina mi på tur i skogen med hunden hennes, og hunden hennes elsker å bade, og kom med et uhell til å dytte stakkars Felix uti xD

CIMG3984.jpg

Kom opp igjen, noe forfjamsa

CIMG3986.jpg

Hm... det var dette vannet da...

CIMG4005.jpg

også uti og ta imot hunden til vennina mi som kommer svømmende inn

CIMG4009.jpg

Før badet

CIMG4391.jpg

Skrevet
Hmmm... Jeg lurer på om vi er nesten naboer....?

jeg tror faktisk det, for mener å ha sett dine hunder :wub:

Skrevet
jeg tror faktisk det, for mener å ha sett dine hunder :wub:

Jupp, mye mulig det, jeg går forbi blokka di stort sett hver dag :)

Skrevet
Så fin han er :wub: men kan jeg spørre om en ting? hvorfor går han med potesokker? Blir han veldig sårbent?

fordi han hadde skrapet opp labbene sine

Skrevet

Gal aussie i stallen xD

CIMG4612.jpg

CIMG4613.jpg

CIMG4934.jpg

CIMG4940.jpg

CIMG4941.jpg

CIMG4944.jpg

CIMG4953.jpg

CIMG4958.jpg

DSC00448.jpg

synd kameraet er så loka, ble mange uttydelige bilder, og noen av de galeste ble ikke med for de ble så uttdelig :)

Skrevet
WOW han var vakker!

Trener du han i noe spesielt?

først skal han bli helt bra i beinet før han blir trent hardere, og selvfølgelig må han bli eldre først, er bare 8mnd :) men satser på triks og agility på hobby ;)

Skrevet
først skal han bli helt bra i beinet før han blir trent hardere, og selvfølgelig må han bli eldre først, er bare 8mnd :) men satser på triks og agility på hobby ;)

Åja han er ikke eldre enn det nei. Trodde han var mye eldre jeg ;)

Skrevet

Nydelig aussiegutt :) Syns han ser veldig fin ut i kroppen, lett og smidig, men så er han jo i skranglealderen da ;)

Han er sikkert en kjempe flott "hestehund" ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvilke hunderaser kan jeg sammenligne med Chodsky Pes? Er de sånn som langhåret og korthåret Collie?
    • Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...