Gå til innhold
Hundesonen.no

Gramatikalsk spørsmål: hvorfor "Det gamle testamente"?

Vala

Recommended Posts

Min bibel har heldigvis kjødets lyst fremdeles. Hvis ikke hadde jeg blitt nervøs for at Hannibal Lecter skulle komme sprettende ut fra neste side liksom.

*dytte vekk stygge bilder fra fantasien*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eew, det høres jo ikke noe bedre ut akkurat.

Hehe.. vel, det er nok korrekt det som sies. Men de trenger vel kanskje ikke å oversette det til kjønnets lyst? Da høres det jo ut som om det er kjønnet selv som bestemmer.. Dog medfører kanskje dette en smule riktighet på den mannlige skalaen, men vi kvinner er vel mer reflektert enn som så? *fnis*

Uansett, de kan vel kanskje omskrive det litt mer enn sånn direkte oversatt? Må uansett innrømme at jeg foretrekker (hvis de skal oversette blankt fra kjød til kjønn) kjødets lyst!

Høres bare bedre ut rett og slett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. vel, det er nok korrekt det som sies. Men de trenger vel kanskje ikke å oversette det til kjønnets lyst? Da høres det jo ut som om det er kjønnet selv som bestemmer.. Dog medfører kanskje dette en smule riktighet på den mannlige skalaen, men vi kvinner er vel mer reflektert enn som så? *fnis*

Uansett, de kan vel kanskje omskrive det litt mer enn sånn direkte oversatt? Må uansett innrømme at jeg foretrekker (hvis de skal oversette blankt fra kjød til kjønn) kjødets lyst!

Høres bare bedre ut rett og slett :D

Helt enig, let's keep it sier bare jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde kjød var et annet ord for kjønn jeg? mulig jeg er helt på jordet altså...kjødets lyst/ kjønnets lyst.. :D

Da må jeg herved erklære min egen bestemor for pervers. Hun laget nemlig en rett som het "kjød i mørket", jeg trodde det var kokt kjøtt i brun saus jeg ... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg herved erklære min egen bestemor for pervers. Hun laget nemlig en rett som het "kjød i mørket", jeg trodde det var kokt kjøtt i brun saus jeg ... :D

Hehe.. neida, hun har bare en oppskrift fra Kristiansand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...